Gebruikers gezocht van energiezuinige stookmethoden

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bauke Brouwer

Gebruikers gezocht van energiezuinige stookmethoden

Bericht door Bauke Brouwer »

Dag allemaal,

Mijn eechtgenote en ik zijn nu bezig een oud boerderijtje op te knappen. Ik heb mij al enige tijd verdiept in de mogelijkheden van houtvergassers, warmwaterwisselaars, zonneboilers etc etc etc. Via internet heb ik heeeel veel informatie en via dit forum heeeeeeeeeeeeeel veel informatie. Waarvoor dank.

Mijn vraag: kan ik bij iemand eens op bezoek komen om te kijken hoe alles werkt?
Ik bedoel, er is zoveel info, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het gaat om een klein boerderijtje van nog geen 300 m3, we willen vloerverwarming (evt een warmtewand), we gaan ook grondwater gebruiken (evt ook regenwater voor de wc), we hebben géén aardgas. Wel heb ik een enorme voorraad stookhout.

WIE NODIGT MIJ EENS UIT?

Kan op korte termijn.
Het liefst in de omgeving Oost-Brabant/Noord-Midden-Limburg.

Groet!
Bauke Brouwer
(Deurne/Venray)
kockie
Site Admin
Contacteer:

Re: Gebruikers gezocht van energiezuinige stookmethoden

Bericht door kockie »

Ik kan laten zien:
Bergkachel
zonneboiler
houtgestookte cv, waarvan het stookgedeelte al werkt, alleen de warmte nog niet in huis komt (als je handig bent met een schop mag je meteen komen :wink:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Mees*

Bericht door Mees* »

Als je in het westen van Brabant komt..........bij ons draait sinds kort een rocket bell
bonkelaar

Bericht door bonkelaar »

Hallo Bauke,

Atmos houtvergasser 35 KW, 3000 ltr buffer, automatische omschakeling naar gas bij te lage buffertemperatuur, warm water voorziening op hout CV gecombineerd met zonneboiler Agpo Zen.

Boerderijtje omgeving Lochem Gelderland.

met vriendelijke groet

Jos.
Bauke Brouwer

Bericht door Bauke Brouwer »

kockie schreef:Ik kan laten zien:
Bergkachel
zonneboiler
houtgestookte cv, waarvan het stookgedeelte al werkt, alleen de warmte nog niet in huis komt (als je handig bent met een schop mag je meteen komen :wink:
Zeddam en Lochem zou kunnen, want we komen regelmatig in Overijssel, waar familie woont.
(Bovendien willen we wel eens een bezoekje brengen aan de Rayburn-importeur in Vorden.)

Hoe kunnen we gegevens uitwisselen en een afspraak maken?
Mijn e-mailadres is babrouwer apeninges upcmail puntje nl

Groet!
Bauke
Laatst gewijzigd door kockie op 24 okt 2011, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emailadressen in forum plaatsen is vragen om spam
JW te R

Bericht door JW te R »

Ik heb een zonneboiler (1600 l) naar eigen ontwerp, waarmee het hele huis wordt verwarmd. Ik houd een CV ketel achter de hand, dus afhankelijk van het seizoen wordt het zon-eventueel-aangevuld-met-CV of CV-aangevuld-met-zon.
Cijfers heb ik nog niet, het systeem is net in gebruik (En met zo'n dag als vandaag kan ik weer een paar dagen vooruit) :D

Lokatie: Rhenen.
Tim

Bericht door Tim »

JW,

Ik begrijp dat je nog geen gegevens hebt, maar hoe heb je dit gedimensioneerd? Je zult toch ergens vanuit gegaan zijn.

Und: Fototo :mrgreen:

Tim
JW te R

Bericht door JW te R »

Klopt. Ik ben uitgegaan van de oppervlakte van mijn dak. Dat is over de volle breedte belegd met heatpipecollectors (5.5 kWp). 30 Wp PV paneeltje erbij om het bijbehorende pompje aan te drijven, en dat kost me ook geen stroom meer.
Dutch John

Bericht door Dutch John »

Beste Bauke,

Excuses voor de late reactie. Ik woon in noord-oost Brabant. Om jouw interesses in te vullen kan ik laten zien: zonnepanelen, zonneboiler en regenwateropvang. Stuur maar een pb als je geïnteresseerd bent.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie