PLC besturing

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: PLC besturing

Bericht door nck »

@ Jan

Zonder meer een interessant systeem.
Aangezien ik redelijk goed thuis ben in de siemens-plc's (logo, s5 - s7) met bijbehorende software en een aantal logo's op de plank had liggen is dit voor mij de goedkoopste en voor de hand liggende optie. Ook mijn programmeerkunsten in assember en C zijn van relatief laag niveau.

De link heb ik in ieder geval wel bewaard, waarvoor mijn dank.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
pol
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2011, 09:48

Re: PLC besturing

Bericht door pol »

Knap allemaal. Jammer dat ik niets modulerend vind hier.

Ik zit ook met zo'n probleem. Gasketel die 4 kringen moet aansturen waar op 3 van de vier kringen via een driewegklep een boiler opgeladen wordt. Elke kring voedt een appartement.
Maar buiten de keuze van plc zit ik ook met het probleem van de sturing van de ketel en de weersafhankelijke regeling.
Kunnen de plc's op één of andere manier gebruikt worden met weersafhankelijke regelingen ?
Enfin: het probleem is dat elke kring weersafhankelijk geregeld wordt, tot één van de kringen de boiler moet opladen, dan moet de keteltemperatuur verhogen en die kring die verhoogde temperatuur toelaten terwijl de andere kringen weersafhankelijk moeten blijven werken.
Er zou dan ook een voorrang moeten zijn op welke boiler om de ketel niet nodeloos te groot te maken, en elke kring moet ook voa een eenvoudige aan/uit kamerthermostaat op nachtstand moeten kunnen komen.

Misschien kan je alvast wat tips geven over plc, analoge sturing enz.

Alvast bedankt,

Pol
JW te R
Berichten: 144
Lid geworden op: 08 okt 2010, 11:36

Re: PLC besturing

Bericht door JW te R »

Ik ben zelf bezig met een zonnecollectorsysteem, waarbij ik de Mitsubishi Alpha-2 gebruik.
Geweldig apparaatje, dat kan worden voorzien van analoge uitgangen. Alles wat met een 0-10V signaal kan worden aangestuurd is hiermee eenvoudig te regelen.

(En nee, ik heb geen aandelen).
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: PLC besturing

Bericht door nck »

Serieuze tip aan Pol en JW te R,

Vraag advies aan forumlid "Easy rider". Hij is expert op het gebied van vele PLC sturingen.
Ik ben door privé omstandigheden niet echt in staat een gefundeerd antwoord uit te vogelen.
Wanneer de toestand enigszins is genormaliseerd zal ik wel weer volop mee discussiëren.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Plaats reactie