Je hebt helemaal gelijk, kan ik nog een bivakmuts van je lenen om cash te scoren? Ik zal ze zeggen dat ik het misschien wel terugbreng met bonus
Daarna stoppen met werken gaat zelf wel lukken.
Tim
Moderator: Moderators
Toch wel....Gandalf wrote: Werken wordt ook te zwaar belast.
Stop er onmiddellijk mee en voorzie zelf in al je behoeften.
Simpel toch, waarom heeft daar nog niemand eerder aan gedacht ...
1 De woz waarde van je woning levert een bedrag op dat je bij je inkomsten in box 3 moet optellen.kockie wrote:Als ik (als leek) het goed begrijp staat de hypotheekrenteaftrek in geen verhouding tot de betaalde rente? Daarom is het dus zaak om je hypotheek z.s.m. af te betalen?
G,Gandalf wrote: .... bivakmuts ..... sokken ...
Da's ook werken. Nee, dank je, laat mij maar wat spelen met oude oliedrums.Gandalf wrote:bankdirecteur worden ....
G
Het is alleen wel een beetje triest dat er nu wettelijk iets moet worden geregeld zodat er toch nog iets (50%) moet worden afgelost.le_pilaf wrote:hallo allen.
we hebben nog steeds een aflossings vrije hypotheek en dit bevalt prima minimale kosten door maximale belasting aftrek
groet frank.
Nou ondanks een barre toekomst : sneeuwstormen en monetaire winters ... is er toch vast één Nederlander die met warme oren en voeten zal blijven zitten...Dutch John wrote:G,Gandalf wrote: .... bivakmuts ..... sokken ...
Zet je me nu met de (geitenwollen) sok op de kop?
Dutch John wrote:Zeker nu we ons in een monetaire winter bevinden en de financiële markt de naderende sneeuwstorm niet wil zien.
Visionair ! En nog wel in de kwaliteit "geitenwol"!Dutch John wrote:Raar voorbeeld, maar wat is er mis met het aankopen van 200 paar sokken, als die nu spotgoedkoop zijn?
John
Blijft het feit dat je op dat ogenblik met die 61.814 euro bij het loket van de bank wordt verwacht....le_pilaf wrote: 100.000 euro is na 20 jaar door de geld ontwaarding van 2,5 procent nog 61.814 euro waard.
Dat gaat mij boven de pet, leg eens uit.le_pilaf wrote: maar het gekke van heel het systeem is als ik een nieuwe woning wil waar ik 100.000 euro meer hypotheek voor nodig heb ben ik netto niet duurder uit?
Andersom Tim. Als je het wegstopt en na lange tijd weer bovenhaalt , kan je er nog maar een fractie mee doen/kopen dan de dag dat je het wegstopte.Tim wrote:Ha,
Geldontwaarding. Weer iets geleerd. Dus met die 2,5% kan ik mijn vermogen straks beter ergens verstoppen. Geen instantie die wat weet, nergens iets betalen. Naja, totdat we eindelijk terug gaan naar de gulden.
Dat geld opsnoepen als ik stiekum de laatste jaren in mijn grot woon. Waardevaster dan een pensioen.
Tim
Dag meneer Tim, lang niet gezien, U wilt Uw boodschapjes even afrekenen?Tim wrote: Geldontwaarding. Weer iets geleerd. Dus met die 2,5% kan ik mijn vermogen straks beter ergens verstoppen. Geen instantie die wat weet, nergens iets betalen. Naja, totdat we eindelijk terug gaan naar de gulden.