Wat neem je mee naar de forum dag?

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Chicken Power »

Ik heb michel ook nog even per mail gekieteld, en antwoord gehad!

Om te komen, en of het een idee was om zn olieton rocket mee te nemen.

En dat er nog wat dingen nodig/ handig waren.

Ik heb hem gevraagd ook even op het forum te reageren.


Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Tim schreef:Peter, voor DJ zijn blikje, wat zijn de pijpmaten daarvoor? Dan kijk ik wel even bij de lokale oud ijzer boer, is dat mijn bijdrage aan sponsoring. Zou het zonde vinden als we niets gaan bouwen (het kriebelt altijd :mrgreen:).
Dat zou al kunnen met twee stukken van 100 of 120 mm. De 150 mm gaat niet lukken, daar is dat vat te klein voor. Lengte maten: 1000 en 2000 mm. Maar het mag ook dunwandige kachelpijp zijn.
Tim schreef:Voor het 200L vat neem ik al wat stalen buis mee, 1,5mtr rond 150x3 en een zelfde stuk van ongeveer een halve meter.
Hmm... Die 150 mm dikwandige buis is geschikt voor een grote raket brander, die zie ik meer in een vat van 1000 liter toegepast worden.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door nck »

heb ook nog wel een paar stukken naadloze buis liggen zal de maten vanavond wel posten

en neem de slijptollen + schijven ook wel mee.
1 x 115
1 x 230
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door kockie »

Een flip-over is inmiddels geregeld! Met dank aan het Metzo-college en Niels!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door nck »

2 x buis 195 mm x 3 40 cm lang
2 x buis 134 mm x 2.5 40 cm lang

scharrel nog wel ff verder, laat ff weten of er voorkeur is voor één of andere maat.
geen garantie maar ff zoeken kan geen kwaad.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
wouter a
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:46
Locatie: Zwaag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door wouter a »

Indien er interesse voor is......

Ik heb in de aanbieding 6 verfblikken van 34 cm rond en 38 cm hoog.
ze zijn van hittebestendige verf en ik zal ze laten luchten zodat ze droog zijn als ze gehaald worden.

ik heb alleen iemand nodig die in de buurt van hoorn komt en deze op kan komen halen, eventueel onderweg naar zeddam.

ik denk dat dit een prima basis is voor een kleine pocket rocket.

graag zou ik dan een rocket ervoor terug willen (indien mogelijk).

met vriendelijke groet,
wouter a
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Chicken Power »

peterberg schreef:Ook nog een lemen bank maken voert veel te ver in dit verband, dus dat laten we weg. Dit voorstel leidt naar een snelle opwarmer en niet naar een massakachel. Tenslotte is het een tijdelijk ding.
Peter, gezien het tijdelijke karakter van het ding, is het een idee om daar Ytong blokken voor te gebruiken?

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

nck schreef:2 x buis 195 mm x 3 40 cm lang
2 x buis 134 mm x 2.5 40 cm lang
Helaas, de buis voor het hele hart van een raket moet een gelijke doorsnede hebben. En de stukken die je noemt zijn te kort. Tenzij je de isolatie van de heat riser wilt realiseren met vermiculiet-korrels, dan heb je nog een dunwandige 250 mm of zoiets nodig. En een zak van die kruimelige troep, maar het is eenvoudiger om er glaswol in stroken omheen te wikkelen en vast te plakken met alu tape. Heeft iemand die laatste twee items nog liggen?
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

wouter a schreef:Indien er interesse voor is......
Ik heb in de aanbieding 6 verfblikken van 34 cm rond en 38 cm hoog.
ze zijn van hittebestendige verf en ik zal ze laten luchten zodat ze droog zijn als ze gehaald worden. Tevens zal ik er dan 6 potjes kachelcement bij doen en eventueel indien het kan 9 stukken pijp rond 100 x 1 x 1mtr.
Hi Wouter,
Goed idee!
Die stukken pijp zijn goed voor de afvoer van een grotere rocket stove. Pocket rockets van die verfblikken en 100 mm pijp zal niet gaan, maar er kunnen wel rocket cook stoves van gemaakt worden. Met behulp van blikscharen en handschoenen, maar dan hebben we echt vermiculiet of perliet nodig. Hoewel... houtas zou ook moeten kunnen, als het maar isoleert.
De mogelijkheden nemen almaar toe, dit kan heel hectisch gaan worden.

Ik hoop vurig :D dat iemand die spullen in N'Holland op kan halen!
Mark, zat jij niet ergens in de buurt van Hilversum?
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Chicken Power schreef:Peter, gezien het tijdelijke karakter van het ding, is het een idee om daar Ytong blokken voor te gebruiken?
Dat zou wel kunnen, maar gips, isoleert dat niet te veel? Om dezelfde reden valt ook gasbeton af. Bovendien moet er dan met lijm gewerkt gaan worden en hebben we een stabiele ondergrond nodig.
Als een warme bank tot de opties behoort zou ik kalkzandsteen blokken meer zien zitten vanwege de massa. Die isoleren niet en kunnen gelijmd worden maar hebben ook een betonnen vloer nodig.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
wouter a
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:46
Locatie: Zwaag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door wouter a »

Dinsdag de 29e ben ik overigens in Lunteren, iemand die daar in de buurt woont?

Donderdag de 31e heb ik enkele service ritjes, ik ga dan van hoorn naar rockanje, nieuwegein baarn en terug naar hoorn.

Er is vast wel iemand die langs die route woont, indien niet thuis kan ik het eventueel achter het huis zetten of in de tuin.
(misschien even langs michel?)
Als uitvinders iets uitvinden om uitvindingen uit te vinden vinden ze de uitvinding der uitvindingen uit.
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Chicken Power »

@Peter:
Had ik even verkeer begrepen, niet als zitbank, maar als keramische bescherming tegen het doorbranden van het staal (Ytong is gasbeton).

@Wouter:
Op je rit naar Lunteren kun je het misschien afzetten bij Mark, die woont in Maartensdijk. Het lijkt me niet gewenst dat hij gaat omrijden, veel te blij dat ie al komt!

Na overleg uiteraard, en ik kan me voorstellen dat hem dat net te veel is, en het moet passen met de rolstoel.

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door peterberg »

Chicken Power schreef:@Peter:
Had ik even verkeer begrepen, niet als zitbank, maar als keramische bescherming tegen het doorbranden van het staal (Ytong is gasbeton).
Aah... OK! Nee, die stalen buis van 3 mm dik brandt niet in een dag of een jaar door. De bedoeling is dat het binnen in die buis knetter heet wordt (1000 graden en meer) en de iso eromheen moet zorgen dat de hitte niet snel weglekt. Zodat het proces in stand blijft en de hoogst mogelijke temperatuur bereikt.

Maar let op: dat gaat allemaal duidelijk worden op die dag. :D
Mijn voordracht moet misschien wat meer over rocket stoves gaan...
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door mark »

Ik woon inderdaad op 7 kilometer van Hilversum. En ik kan best wat meenemen. Het is een vw caddy maxi combi. Bankjes plat en er kan best wat mee. Normaal gaan ik, 2 puber zonen, 2 honden,elc. rolstoel en o,ja ook nog een vrouw erin. Het meest hiervan laat ik thuis dus er kunnen wel wat spullen bij.

Mark
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Wat neem je mee naar de forum dag?

Bericht door Chicken Power »

Helemaal fantastisch!

Wat hebben we toch een wereldforum!

Groet, Cp
Verwijderd.
Plaats reactie