Sjonge jonge Brit, wat maak jij een zooitje van die quotes. Dat "Brit schreef" kun je
gewoon achterwege laten, overbodig.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Wat denk je nou Brit, dat ik mezelf hier te kakken
ga zetten?
Jep, je loopt er met open ogen in en je bent nog blind voor wat je zelf zegt ook.
Ik weerleg het allemaal.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Brit schreef:
Even een paar nadelen;
1. Het netwerk is net zo flexibel als de rails waar het van is gemaakt.
En dat is heel wat flexibeler dan beton.
Toon maar aan, Je hebt geen enkel voorbeeld of ik maai het neer.
Brit wrote:Maar de vrachtwaggeltjes en de rijblikjes zijn er niet aan gebonden, de
trein/tram wel aan de rails.
Dan had je dat niet moeten slopen t.g.v. het autoverker, want dat is wat er is gebeurd.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Brit schreef:
2. Het neemt erg veel ruimte in t.o.v. de hoeveelheid personen dat het eventueel kan
vervoeren.
Niet over nagedacht Brit, heb je je al eens in de cijfertjes verdiept?
Niet dus.
Brit wrote:Ja, als er een trein is gepasseerd, dan mag er vanwege de veiligheidsmarge
een aanzienlijke tijd geen trein volgen. Heb jij wel eens berekend hoeveel bussen en
vrachtwagens daar tussen passen?

En die veiligheidsmarge geldt ook voor blik. Hoe sneller je rijdt hoe meer afstand je moet
houden. 50 meter is niks als je 100 km/u rijdt. 150 m2 voor 2 personen. En aangezien men
daar z'n reet mee afveegt, vallen er jaarlijk 700 doden. Met de trein?
Brit wrote:Ik zeg niet dat het vrachtverkeer over de weg ecologischer is, ik zeg dat
het over het spoor
ook niet echt ecologisch is. (Tenminste, nu nog niet
)
En waar ligt dat aan? Als er 7 miljoen olieslaven zijn, zal de automaffia daar op in
spelen en meer asfalt eisen. Km-heffing afgewezen.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Staal, op z'n minst net zo ecologisch te recycelen
al dat van rijblik.
Dus je bent het met me eens dat 'Staal' eigenlijk niet echt ecologisch is, en jouw eerste
vraag was over Ecologie, niet over trein versus wegvervoer.
Helemaal niet. Nogmaals,
http://ecopassenger.org/
Voor het vrachtvervoer:
http://www.ecotransit.org/ecotransit.nl.phtml
Daar kun je het zelf berekenen. Doe maar niet, want dan ga je op je gezicht.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Het netwerk WAS er, het is gesloopt.
Dat had je al een aantal keer duidelijk gemaakt, en toch zal het in de meeste gevallen de
reistijd sterk verlengen. En dat is simpelweg geen goed argument om de ongelovigen de
trein in te lokken, hoe duur het autorijden ook wordt......
De olieslaaf, normaal gesproken in de optocht, vlucht de trein in. Dat krijg je als men 50
km of meer van z'n werk gaat wonen, dat krijg je als je levensmiddelen uit Verweggistan
laat komen. Het komt allemaal per vrachtwaggel hierheen. Tussen die blikken tinussen zit
die forens en die vlucht nogmaals naar de trein, die overol raakt. Neem daarbij het
gesloopte railnet (dat nu in de Randstad weer ijlings opgebouwd wordt) en de zaak loopt in
het honderd.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Enne.... Geen fiets?
Fietsen worden nog steeds van metaal of aardolie gemaakt.
Daar heb je weer zo'n achterlijke opmerking. Natuurlijk is dat zo, en daarna is het
olieverbruik afgelopen. Dat van het rijblik nog lang niet. Goedkope smoes! Ga dan in een
berenvel lopen!
Linkje van Brit.
Brit wrote:http://www.google.co.nz/imgres?imgurl=h ... otos/bambo
o.jpg&imgrefurl=
http://www.bikingbis.com/blog/_archives ... g=__OFdMTT
JarkGVNPgmjAE9NJ1VBEs=&h=375&w=500&sz=160&hl=en&start=0&tbnid=vVydX2ZM7x2oUM:&tbnh=127&tbn
w=182&prev=/images%3Fq%3Dbamboo%2Bbicycle%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26sa%3DX%26
rls%3Den%26biw%3D1389%26bih%3D670%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=767&vpy=70&dur=20
23&hovh=194&hovw=259&tx=116&ty=102&ei=Mb1fTKDZJ4fWtQOf5dipCw&oei=Mb1fTKDZJ4fWtQOf5dipCw&es
q=1&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:4,s:0
Dat komt in de buurt
Domme link Brit, weet je niks anders?
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Ik heb het ook altijd zonder blik gedaan.
Ik heb je al een keer eerder uitgenodigd om dat te doen terwijl je een trilplaat,
stenenknipper, schep, waterpas en een kruiwagen moet meenemen. Ik wacht nog steeds op je
ervaringen.....

Ik heb deze al!
Weer een domme opmerking Brit, dat is beroepsverkeer. En als NL een beetje logischer
ingedeeld wordt hoef je met die spullen niet van Maastricht naar Den Helder. Wat nu de
praktijk is. Hou het lokaal Brit.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:M.a.w. het is allemaal eigen keus. Wil je 50 km van
je werk wonen? File.
Is niet altijd eigen keus, maar over het algemeen is 50 km prima (of zelfs beter) te
overbruggen met de trein. Dus deze is voor jouw.
Dank!
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Ik dacht dat het over de trein ging?
Je heb het zelf over ecologie zonder erbij te vermelden dat we alleen over 1 rails mogen
gaan.
Logisch gevolg Brit, een trilplaat is ook niet ecologisch. Beton weet je wel.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Eén kilo vlees kost ACHT kilo plantaardig
voer.
Dit is het maximum, kip heeft 3 kilo nodig. Maar dat is bio-industrie = niet ecologisch.
Organische veeteeld heeft beesten nodig om een hoge efficíentie te halen. Maar minder
vlees is het zeker, weer één voor jouw.
Nogmaasl dank.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote: De Duitse omroep heeft diverse leerzame
programma's. In NL onvindbaar.
Deze zogenaamde leerzame programma's werken het gebruik van kunstmest en
bestrijdingsmiddelen door particulieren in de hand. Ik heb van de week nog een gevalletje
op de vingers moeten tikken omdat ze een bacterie-infectie met een fungicide aan het
bestrijden was. Goh, wat heeft ze toch groene vingers......
Je weet niet eens over welke programma's ik het heb, hoe kun je dan argumenten leveren?
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Wat een onzin. Ik laat je het tegendeel zien. Hier
in Renkum laat een aantal huiseigenaren zien dat ze van ecologie totaal geen kaas gegeten
hebben.
Je zou me pas overtuigen van mijn ongelijk als je een degelijk aantal (ver)huurders kan
tonen die hun huis volledig ecologisch ver/her-bouwen. Ik ken alleen een aantal
nieuwbouwprojecten, die waarschijnlijk zo uitzonderlijk waren dat de media daar gelijk
opdook.
Verhuurders zijn ook dom omdat de voorlichting hier ontbreekt. Hier in Renkum wordt een
nieuwe wijk uit de grond gestampt, maar omdat de PV-panelen door de domroep er in gestampt
worden, denkt men bij ecologisch bouwen niet verder dan stroom uit de zon. Grote
glasvlakken worden weer gewoon op het noorden gebouwd. Ik heb er zelf bij gezeten toen men
een ontwerpfestival organiseerde. Lobbywerk.
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Ook weer onzin. De overheid heeft subsidies ter
beschikking gesteld en die worden niet gebruikt.
Zelfs niet door de huur-instanties waar de overheid (groot)aandeelhouder van is........
Brit wrote:Jan Zonnebrand wrote:Ik zou zeggen:
Wij wachten..........

Alstublieft, volgende aub.