Hallo leden ,
waar kan ik vinden tot welke temperatuur een soort van BBQ blazer aan kan .
Zodra ik hier de pelletkorf met pelletkorrels rustig met een klein laagje vul ,
dan weet ik er moet lucht bij anders stikt het .
Nu houd ik daar zo`n blazer bij die ze ook wel is bij een BBQ gebruiken , het zuigt
de rook op en blaast het weer terug en wakkert het vuur aan.
Dus : welke temperatuur kan zo`n blazer aan ?!
Mvg
Soort van BBQ blazer
Moderator: Moderators
-
LeaD
Re: Soort van BBQ blazer
Kan je niet voor de helft een laagje bijvullen, als dat dan goed brandt de tweede helft bijvullen, of zelfs in 3 delen ? Of een paar klein gezaagde houtblokjes om het vuur aan te maken . Een pelletkachel wordt ook maar een klein beetje met een keer bijgevuld .
Als je rook terug over een vuur blaast kan je een explosie veroorzaken, je speelt letterlijk met vuur
Als je rook terug over een vuur blaast kan je een explosie veroorzaken, je speelt letterlijk met vuur
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
Praggel
Dat weet ik , dat er elke keer een klein kopje en zelfs nog minder wordt bij gevuld .LeaD schreef: ↑23 jan 2026, 20:43 Kan je niet voor de helft een laagje bijvullen, als dat dan goed brandt de tweede helft bijvullen, of zelfs in 3 delen ? Of een paar klein gezaagde houtblokjes om het vuur aan te maken . Een pelletkachel wordt ook maar een klein beetje met een keer bijgevuld .
Als je rook terug over een vuur blaast kan je een explosie veroorzaken, je speelt letterlijk met vuur![]()
met beleid dacht ik , is probeer is wat ,met een klein vuurtje ,en de fik kwam er goed in .
Vandaar die vraag
-
LeaD
Denk dat het zelfs een korreltje per korreltje is om de vuurkorf niet af te koelen .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
Praggel
Heb een pelletkorf van 17 cm hoog en een diameter van 24 cm met in het midden dat ( torentje)
nu komt er bij mij een dun laagje van 2 soepbal blikjes aan korreltjes in .
En dat steek ik aan .en dan komt er rook vrij en dat blaas ik ( met beleid) weer terug .
en begint het te branden
Mvg
nu komt er bij mij een dun laagje van 2 soepbal blikjes aan korreltjes in .
En dat steek ik aan .en dan komt er rook vrij en dat blaas ik ( met beleid) weer terug .
en begint het te branden
Mvg