ongedierte en een warmte beeld camera
Moderator: Moderators
-
Praggel
ongedierte en een warmte beeld camera
Hallo leden ,
een vraag ; is met een warmtebeeld camera of ander instrument warmte op te sporen ?!
waarom vraag ik dit of dat ;
ongedierte trekt weer naar binnen met de koude dagen , en om nu een gipsplaten wand
helemaal te slopen in de slaapkamer ,euh nee .
rond 11.00 in de avond worden ze actief en op een bepaalde plek gaan ze naar toe .
wil graag weten hoe groot dat het is . Kan een marter zijn of een muis
Mvg
een vraag ; is met een warmtebeeld camera of ander instrument warmte op te sporen ?!
waarom vraag ik dit of dat ;
ongedierte trekt weer naar binnen met de koude dagen , en om nu een gipsplaten wand
helemaal te slopen in de slaapkamer ,euh nee .
rond 11.00 in de avond worden ze actief en op een bepaalde plek gaan ze naar toe .
wil graag weten hoe groot dat het is . Kan een marter zijn of een muis
Mvg
-
LeaD
Re: ongedierte en een warmte beeld camera
Die marter ga je zeker met een warmtebeeldcamera kunnen zien als die een paar minuten tegen de wand blijft zitten of toch contact maakt met de wand . Voor een muis zal dat niet lukken hoewel geen ervaring mee . Die marter daar en tegen, dat blijft een hopeloos gevecht . Is niet te vangen in mijn geval en vreet in tussen al mijn isolatie in het dak weg . Marters zitten meestal op zolder en na verloop van tijd zie je de urine van door het plafond komen, de zogenaamde latrines . Als je ze wil verjagen, een ultrasoon geluid houdt ze wel buiten . Alleen je kan zelf niet horen als zo een toestelletje nog goed werkt .
Muisjes laten zich met pindakaas heel gemakkelijk lokken . Ratten zijn ietsjes moeilijker maar toch wel te vangen .
Muisjes laten zich met pindakaas heel gemakkelijk lokken . Ratten zijn ietsjes moeilijker maar toch wel te vangen .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!

-
Praggel
Oke LeaD,
wil is proberen om met een inspectiecamera via een contactdoos die in het plafond zit te kijken of ik keutels zie .
Mvg
wil is proberen om met een inspectiecamera via een contactdoos die in het plafond zit te kijken of ik keutels zie .
Mvg
-
LeaD
Van een marter zijn het geen keutels maar eerder drollen zoals van een kat . ( en ook zo smeuïg
) . en die doet daar dan meestal nog een plasje bij, of het zou van een tweede dader zijn die zijn territorium terug afbakent .

-
Praggel
-
LeaD
En die marters zijn meestal 's nachts actief . Als ze overdag actief zijn zijn ze meestal kleine marterkes aan het fabriceren . 

-
Praggel
-
LeaD
Ja, maar dat geschreeuw ( zoals kattengejank in de kattentijd ) past niet zo bij de klassieke muziek op de achtergrond, op den duur werkt dat op de zenuwen .
Wie een lokaas kent om deze beestjes te vangen mag het altijd laten weten, momenteel staan er vijgen op z'n menu . Om deze te verdelgen ken ik wel middeltjes, maar die komen er hier niet in, er zijn nog meer soorten dieren in de omgeving en die fauna wil ik niet verstoren .

-
Praggel
Ben ik blij dat ik niet in een grote stad woon ,waar het stikt van de ( genotsmiddelen ) zodat de mens toch aan hun trekken kan komen.LeaD schreef: ↑03 dec 2025, 04:33Ja, maar dat geschreeuw ( zoals kattengejank in de kattentijd ) past niet zo bij de klassieke muziek op de achtergrond, op den duur werkt dat op de zenuwen .
Wie een lokaas kent om deze beestjes te vangen mag het altijd laten weten, momenteel staan er vijgen op z'n menu . Om deze te verdelgen ken ik wel middeltjes, maar die komen er hier niet in, er zijn nog meer soorten dieren in de omgeving en die fauna wil ik niet verstoren .
dan liever dat kattegejank , om het soort in stand te houden .
Mvg