EV accu voor kleine huisjes
Moderator: Moderators
-
pelletpower
Re: EV accu voor kleine huisjes
Cool! It s alive! 100 s?
Meerdere batterijen parallel zie ik niets over. Master/ slave. Mijn doel/ droom is 100/150 kWh en off grid.
Meerdere batterijen parallel zie ik niets over. Master/ slave. Mijn doel/ droom is 100/150 kWh en off grid.
- kockie
- Site Admin
Dala heeft met succes 2 packs parallel aangesloten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
pelletpower
Toppie. Nog eens even op zijn kanaal snuffelen.
-
rijpezweer
Dankjewel. Heel erg inspirerend.
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Allicht ben ik daar niet de enige in. Zaken waar ik in het bijzonder graag meer over zou horen:
- totale kostprijs van het project
- betrouwbare bronnen voor tweedehands ev-batterijen
- veiligheid, vooral tijdens de bouw. Je werkt tenslotte met hoge spanning en stevige stroomsterktes.
- praktische problemen waar je op bent gebotst
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Allicht ben ik daar niet de enige in. Zaken waar ik in het bijzonder graag meer over zou horen:
- veiligheid, vooral tijdens de bouw. Je werkt tenslotte met hoge spanning en stevige stroomsterktes.
- benthuis
- Moderator
Nog steeds: accu 850 ex, orginele DC label 100 hybride omvormer 750ex, 2x lilygo 25, 2 keer schakelkast 100. Komen nog wat relais en kleine zaken bij... En dan ga ik m op een karretje monteren voor incidentele bijlading...
Onder de 3k moet het klaar zijn. Kale ding techniek 2k
Zijner momenteel zowiezo 2 in NL die ze regelmatig aanbieden.
Alles blijft orgineel. Er loopt pas DC als je het systeem vrijgeeft. En daar kan je met de tengels niet bij.
Formaat en gewicht (118*140)… kon net achter in de Caddy, eruit was spannend. Kan niet door de deur moest eerst schuin geplaatst op een pallet.
Nog steeds: accu 850 ex, orginele DC label 100 hybride omvormer 750ex, 2x lilygo 25, 2 keer schakelkast 100. Komen nog wat relais en kleine zaken bij... En dan ga ik m op een karretje monteren voor incidentele bijlading...
Onder de 3k moet het klaar zijn. Kale ding techniek 2k
Zijner momenteel zowiezo 2 in NL die ze regelmatig aanbieden.
Alles blijft orgineel. Er loopt pas DC als je het systeem vrijgeeft. En daar kan je met de tengels niet bij.
Formaat en gewicht (118*140)… kon net achter in de Caddy, eruit was spannend. Kan niet door de deur moest eerst schuin geplaatst op een pallet.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
rijpezweer
Dankjewel voor de tip. Dit komt zeer sterk in de buurt van het haalbare voor ons zomerhuis. De nachten overbruggen in de zomer, en noodstroomvoorziening voor de winter. Daar durft al eens een boom op de elektriciteitsleiding te vallen. Het probleem daar wordt de temperatuur in de winter...
- benthuis
- Moderator
Deze Leaf accus zijn niet geconditioneerd. Maar met zo'n voorraad energie zou dat ook nog moeten kunnen gok ik. Hebben ze in Skandinavie niet een versie mét verwarming?
-
rijpezweer
Misschien biedt fröbelen met elektrische warmtematten een uitweg voor Leaf-batterijen, maar inderdaad.
Voor het alternatief - een lithiumbatterij binnen in het huis installeren - sta ik niet zo te springen. Plaats genoeg, maar als je er niet permanent bent...
- kockie
- Site Admin
Je zit natuurlijk niet vast aan een leaf accu, er zijn ook andere die in hetzelfde systeem werken.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
- benthuis
- Moderator
Klopt. De keuze is compleet prijs gedreven. En het feit dat we met een intact pakket willen werken. Pakketten van BMW en Tesla zijn voor mij te duur, modules hebben een eigen BMS nodig.
-
rijpezweer
Het gaat hier om een stationaire toepassing. Beperkingen qua ruimtegebruik zijn er veel minder dan bij mobiele toepassing. In ons geval zijn er geen. Een constructie met actieve ventilatie en minerale wol-isolatie kan dan toch niet zo moeilijk zijn?
- benthuis
- Moderator
https://www.theautopian.com/using-an-ol ... oud-think/
Dit stel ik me erbij voor als er ruimte is... En een beetje isolatie en warmtemat als het nodig is...
-
rijpezweer
Dankjewel voor de link! Ik had enkel github gezien, en dit nog niet.
Zonnepanelen moeten we nog plaatsen. Dit integreren lijkt de logica zelve. Geen nachtverbruik meer in het zonnige deel van het jaar, en voldoende noodstroomvoorziening voor een warmtepomp in het koude deel van het jaar...
Zonnepanelen moeten we nog plaatsen. Dit integreren lijkt de logica zelve. Geen nachtverbruik meer in het zonnige deel van het jaar, en voldoende noodstroomvoorziening voor een warmtepomp in het koude deel van het jaar...
- benthuis
- Moderator
Witte rook! (Van het juiste soort)
De cellen zijn aan het balanceren.... Gaat langzaam.
De hybride omvormer kan alles via Modbus...
Dus op termijn is de cloud omgeving niet meer nodig.
Ook zit er een io poort op.... Kan ik bijvoorbeeld een generator mee start, als de accu inhoud beneden een bepaald punt komt.
Het primen van de accu vraagt ongeveer 12v/2A... Het lijkt me leuk om hiervoor een handzwengel generator te gebruiken.
Dan kan je de accu aanzwengelen!
Het tijdelijke componenten bord:
Het "bewijs"
De cellen zijn aan het balanceren.... Gaat langzaam.
De hybride omvormer kan alles via Modbus...
Dus op termijn is de cloud omgeving niet meer nodig.
Ook zit er een io poort op.... Kan ik bijvoorbeeld een generator mee start, als de accu inhoud beneden een bepaald punt komt.
Het primen van de accu vraagt ongeveer 12v/2A... Het lijkt me leuk om hiervoor een handzwengel generator te gebruiken.
Dan kan je de accu aanzwengelen!
Het tijdelijke componenten bord:
Het "bewijs"
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- kockie
- Site Admin
Wauw!, kun je vertellen wat we allemaal zien op de foto?