Praggel schreef: ↑16 sep 2024, 08:17
Dat vuur komt er als een straal uit , apart
En daarom wordt het in beton of steen gemaakt zodat het niet zou gaan vliegen als een raket en blijft het netjes op de grond staan . ( Of was het toch om een andere reden )
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Praggel schreef: ↑16 sep 2024, 08:17
Dat vuur komt er als een straal uit , apart
En daarom wordt het in beton of steen gemaakt zodat het niet zou gaan vliegen als een raket en blijft het netjes op de grond staan . ( Of was het toch om een andere reden )
Weet ik niet .
dat weet de deskundige
Peter is zijn naam
leaD schreef:Heb je batchrocket.eu dan nog niet bezocht ?
Nog niet veel aandacht aan geschonken.
Mijn uitdaging is ,om van een normale ( Barbas ) houtkachel een batchrocket kachel te maken.
Zoveel ruimte zit er wel in ,in de kachel.
Laatst gewijzigd door kockie op 17 sep 2024, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:quote aangepast
Praggel schreef: ↑16 sep 2024, 13:34
Heb je batchrocket.eu dan nog niet bezocht ?
Nog niet veel aandacht aan geschonken.
Mijn uitdaging is ,om van een normale ( Barbas ) houtkachel een batchrocket kachel te maken.
Zoveel ruimte zit er wel in ,in de kachel.
Alles leuk en aardig die grafieken en tabellen.
maar ik kom ook verscheidene afbeeldingen tegen en daarvan mis ik de maten.
Misschien dat Peter het zo kan posten dat er maten bij staan.
Bij een (batch) rocket gaat het niet om maten, maar om verhoudingen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden. Why should I work harder when I can work smarter
Als ik in mijn Barbas houtkachel vanaf de bovenkant , want hij heeft een boven en zijkant aansluiting ,een pijp tot bijna aan de boden door laat lopen ,en ik maak mij daar een ( Riser ) van. Maak onder aan de pijp de ( poort) die ik zelf kan maken hoe groot dat die moet worden met schaaldelen van buis en draadeind , dan maak ik toch ook een soort van batch rocket.
Met de kachel maak ik zo meteen ook vaak het eten klaar .
Als je de bovenaansluiting tot beneden laat lopen en daar een riser van maakt heb je een een bach rocket schouwverwarmer . De vogeltjes buiten op de schouw zullen u deze winter heel dankbaar zijn en zullen als blijk van dank een praggelliedje zingen .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!