Stroomstoring

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

jwardenier

Re: Stroomstoring

Bericht door jwardenier »

ja pv zitten daar nu op ,maar er kunnen 8 op de ALL in wan ,had deze genomen omdat toen de saldering zou stoppen ,maar om dat dit van de baan is ga ik deze inzetten om een boiler te laden ,zomer opwek verbruik in de winter ,later zien we wel weer
het huisje is gebouwd in 2020 alles top geïsoleerd .
Snipper kachel ga ik uitzoeken ,moet wel klein zijn ,het huisje is erg klein en ook de schuur staat straks vol met mijn verzameling, mag zeer beperkt bijbouwen ,een afdakje voor een paar wagens .
heb straks ook niet veel ruimte voor bos , heb wel 2 boswallen ,het totaal is 1,4 ha ,waar het paard en een geit denk ik net aan genoeg hebben en een stukje bouwland voor wat land en tuinbouw gewassen .
Ik ga dus straks in het klein werken ,k zal daar erg aan moeten wennen maar geeft ook wel weer een uitdaging .
pelletpower

Bericht door pelletpower »

heb straks ook niet veel ruimte voor bos , heb wel 2 boswallen ,het totaal is 1,4 ha
Dat is inderdaad maar een tuintje :lol: :roll:

Houtwal en wilg is mooie combi.

Enne, die all in one, wat is dat? Hier gaat er ook eentje komen naast de Victrons. Victron is top maar erg duur, dus voor spielerij eens een ander merk proberen.
jwardenier

Bericht door jwardenier »

Het is een lichtblauwe kast Rohas compagnie inventer charger MPS-V-PLUS 3,5KW Staan veder geen gegevens op ,ik heb er nu 4 accu's achter staan ,is voor die groep voldoende ,kan daar een paar weken op draaien

het tuintje heb ik een invulling voor ,k ga ook wat spelen met meidoorn hagen ,er staan 2 boswallen ,veder komen er nog wat fruit en notenbomen
Krelis

Bericht door Krelis »

jwardenier schreef: 16 apr 2024, 09:21 wij hebben nu een hybride systeem ,waarbij 1 groep bij stroom uitval overschakelt naar de accu's ,hier zit de vriezer de stal en de weide klok van het wolvenraster op.
Omdat ze bij het verdeelstation aan het bouwen zijn valt hier de stroom geregeld uit ,meestal nachts .
En omdat we nu geregeld last van wolven hebben vind ik het noodzakelijk dat het raster onder stroom staat .
Per 1 mei gaan we verhuizen naar een hutje waar alles gelijkvloers is i.v.m. de ziekte van mijn vrouw is dit noodzakelijk ,maar ook daar zullen we een raster moeten plaatsen ,op de nog te realiseren uitbouw van de schuur zou ik weer panelen willen plaatsen .
Als ik dan een set neem met thuis accu ,dan heb ik stroom op alle groepen bij stroomuitval ,maar blijven dan de panelen wel werken .
Een wolvenraster is ook schrikdraad?
Bramm

Bericht door Bramm »

Hallo!
Ik heb een Enphase-systeem (een omvormer die in stand-alone modus kan werken), deze is uitgerust met een back-upstroomfunctie. bij een uitschakeling schakelt hij automatisch over op autonome stroomvoorziening met behulp van de door zonnepanelen opgewekte energie. maar je hebt nog steeds een batterij nodig.
Plaats reactie