windmolens Krammer

Hier worden verschillende vormen van windenergie besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

windmolens Krammer

Bericht door Slooij »

Ik was op weg naar huis en ik dacht ik zal er is een foto van maken. het zijn hele mooie windmolens alleen ik denk dat ze een verkeerde leverancier windrichters hebben. want er staat er niet 1 het zelfde als de andere. enkele draaien :fff
windmolens krammer.jpg
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: windmolens Krammer

Bericht door Slooij »

Dit tegeltje is van toepassing. :D
Bijlagen
krammer.jpg
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: windmolens Krammer

Bericht door pelletpower »

Er loopt weer een financieringronde van een kleine 12 miljoen hiervoor. Lijkt me al redelijk vol eigenlijk. Waar moeten die molens komen?
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: windmolens Krammer

Bericht door Slooij »

Okee dat wist ik niet. Ik denk zelf dat ze ook op een gegeven moment in het water gaan bouwen dit omdat het ondiep is en een groot oppervlak bestrijkt maar die gedachte heb ik erover. Ik ben zelf voorstander van een hele grote windmolen (windmeter) die een vermogen heeft van een energie centrale. Ik denk dat het wel mogelijk is als er een locatie word vrijgegeven om zo iets te bouwen. Ik heb de molens op de Krammer een keer zien draaien toen het heel hard waaide ze draaide toen allemaal het leek toen net of dat de turbine achterover werd geblazen door de wind. het kan daar aardig stormen en op zich een goede windrijke locatie.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: windmolens Krammer

Bericht door LeaD »

Al eens gedacht aan het onderhoud van zo een turbine op zee ? Er zit een pak olie in de tandwielkast .
In België om de drie maand keuring van de takel .
Nazicht van de wieken, geen idee om de hoeveel tijd .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: windmolens Krammer

Bericht door alefarendsen »

pelletpower schreef: 24 mei 2021, 20:39 Er loopt weer een financieringronde van een kleine 12 miljoen hiervoor. Lijkt me al redelijk vol eigenlijk. Waar moeten die molens komen?
Is geen financiering voor nieuwe molens, maar herfinanciering van aflopende banklening. Banklening was verbonden aan de bouw, waarschijnlijk met hoger rentepercentage (want bouw is risicovoller dan exploitatie). Nu bouw afgerond is en eerste jaren exploitatie erop zitten, is risico afgenomen en kan de banklening opnieuw gefinancierd worden.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: windmolens Krammer

Bericht door pelletpower »

Dankje Alef, niet goed gelezen. Toch geen geld. Is inderdaad wel een manier zo.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: windmolens Krammer

Bericht door JantjeV8 »

Kunnen ze het niet beter aflossen?
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: windmolens Krammer

Bericht door Slooij »

goedenavond.
het zijn inderdaad aardige investeringen om een windpark aan te leggen. het begaanbaar maken van de bouw locatie. de funderingen de opbouw van de masten de plaatsing van de turbine en wieken en dan nog is de hele installatie bedrijf klaar maken aansluiten op het net met transformatoren. ik weet niet precies hoe zij het financieren. ik weet wel dat er een aardige handel in de molens zelf zit en of deze molens dan ook egt van iemand zijn weet ik niet ik denk dat de energie maatschappijen deze verandwoording op zich nemen en van hen zullen ze dan ook wel zijn denk ik. vattenfall had eind vorig jaar nog een foutje met een nieuwe molen en daar zijn ze nu aan bezig om het afteronden
https://energieparkharingvlietzuid.nl/2 ... windmolen/
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: windmolens Krammer

Bericht door LeaD »

https://www.bloomberg.com/news/features ... -landfills

Dit is wat er na afschrijving gebeurt met de niet recycleerbare wieken ...
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: windmolens Krammer

Bericht door dormos »

In Amerika wellicht, daar storten ze alles in de "landfill".
Dat doen we in Europa al jaren niet meer. Heb begrepen dat ze hier al verwerkt worden in de cement industrie.

Vind de selectieve verontwaardiging met betrekkking to het niet kunnen recyclen van glasvezelversterkt polyester op zich wel grappig.
Hoe lang is dat materiaal al in gebruik, en waar was die verontwaardiging toen we er boten, lichtkoepels, surfplanken, dakkoffers etc. van maakten?
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: windmolens Krammer

Bericht door benthuis »

dormos schreef: 17 jan 2023, 09:32 Vind de selectieve verontwaardiging met betrekkking to het niet kunnen recyclen van glasvezelversterkt polyester op zich wel grappig.
Haha, das en beetje aardige vraag!

Het verbaasd mij dat er eindeloos het zelfde fotootje voorbij komt... Een fact check lijkt me idd op zn plaats.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie