Nog een project voor de zomer vakantie.

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Nog een project voor de zomer vakantie.

Bericht door pelletpower »

Nou, ik begrijp er echt helemaal niets van wat je allemaal bedoelt. Je wil in het donker met schotels stroom gaan maken om een elektromotor aan te drijven?

Das iets nieuws.

Als je nu dit jaar nog echt iets wilt realiseren, dan kun je beter gewoon wat kopen. Wetenschap wordt hier op t forum niet bedreven, wel toegepast.
Praggel
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: Nog een project voor de zomer vakantie.

Bericht door Praggel »

Waar praat ik over : in het Donker

Mvg
Praggel
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: Nog een project voor de zomer vakantie.

Bericht door Praggel »

Waarom die interresse in die Sensor of electronica.
we hebben er (bijna) allemaal mee te maken in het dagelijks leven.
De Straatlantaarn.Vroeger werden ze ontstoken door een mannetje met een ladder.
Heden ten dage gebeurt dat automatisch.

Mvg
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Nog een project voor de zomer vakantie.

Bericht door dormos »

Je kunt die schotels beplakken met spiegeltjes (of CD's) en dan op de plek van de LNB een klein zonnepaneeltje hangen.
Je hoeft denk ik niet eens de bundel heel centraal te richten, als er maar zoveel mogelijk licht op het hele paneeltje valt.
CD's verzagen zou best moeten kunnen, weet alleen niet hoelang die goed blijven reflecteren als ze buiten staan.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Nog een project voor de zomer vakantie.

Bericht door dormos »

Maar zoals je merkt kan het best handig zijn om in je eerste vraag zoveel mogelijk informatie te geven. Mensen kunnen geen gedachten lezen en het scheelt een hoop ergernis als mensen de informatie niet uit je hoeven te trekken.
trix
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 nov 2013, 14:36

Re: Nog een project voor de zomer vakantie.

Bericht door trix »

schoot mij gewoon te binnen :)
ergens in spanje (dacht ik), staan op een terrein allemaal spiegels die op 1 punt gericht staan boven in een toren. daar is de temperatuur erg hoog en word er volgens mij stoom gemaakt.
dat is vergelijkbaar met de kromming van een schotel waar alle ontvangen signalen naar 1 punt w-orden weerkaatst
Plaats reactie