Gebruik van een windturbine in Meierijstad

Hier worden verschillende vormen van windenergie besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Adriaan Kragten
Berichten: 651
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Gebruik van een windturbine in Meierijstad

Bericht door Adriaan Kragten »

De notitie: "Gebruik van een windturbine met een rotordiameter van 20 m in Meierijstad" kan gratis gekopieerd worden van mijn website: www.kdwindturbines.nl onderaan het menu KD-reports. Deze notitie toont aan dat niet alleen gekeken moet worden naar megawatt windturbines maar dat één middelgrote windturbine in staat is om in december de energie te leveren die nodig is voor de warmtepompen van 40 goed geïsoleerde halfvrijstaande huizen in een nieuwbouwwijk.
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: Gebruik van een windturbine in Meierijstad

Bericht door Slooij »

Hallo goedenavond.
Ik vind het een heel goed idee om een windmolen te bouwen voor dit woningbouw project. Ik zou zelf voor een VAWT molen gaan maar daar zijn de meningen over verdeeld eigenlijk niet verdeeld omdat de HAWT molens overal staan en er geen VAWT molen te zien is op een paar na! nu is er bij ons in de buurt waar ik geboren ben weer een nieuw molen park aangenomen. het is mooi om te zien en naar mijn berekening zijn hiervoor meer dan 250 vrachtwagen ritten voor nodig om het allemaal boven de grond te kunnen realiseren maar moet u na gaan hoeveel ritten totaal hier voor nodig zijn om de fundering, masten, bekabeling ,turbines, wieken en dan nog de aansluiting op het net te kunnen maken. hier is een link van het molen park waar het om gaat.
https://kroningswind.nl/
het is mooi om te zien hoe dat zij het maken maar ik denk dat die molen die u bedoeld nog mooier is. :D
Ik ben nu bezig met mijn funderingsframe waar mijn dynamo in komt te staan en waar mijn mastje op komt bevestigt. :fff
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Plaats reactie