Heftruck accu's testen en laden

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door LeaD »

En waar staat nu dat ik schatrijk wil worden, de topicstarter wil zijn oude batterij terug tot leven brengen, en dat kan, of u het nu gelooft of niet, beste TLS, daar wordt de TS niet wijzer van .

De beste stuurlui staan aan wal ...
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door Ramon »

Tussen dit,
LeaD schreef: 19 mar 2021, 12:33 @Ramon , internet staat vol hoe je een loodaccu moet laden, zoek eens naar een laadmethode die er voor zorgt dat de accu zijn oorspronkelijke capaciteit terug krijgt toen deze nieuw was .
en dit,
de topicstarter wil zijn oude batterij terug tot leven brengen, en dat kan, of u het nu gelooft of niet
zit wel een wereld van verschil...

Ik blijf bij mijn standpunt: een accu slijt, je kan met diverse "manieren", van defosfateren tot hoog amperage met farad condensatoren laden, hooguit de levensduur IETS verlengen, al vraag ik me dat af, eerder de capaciteit iets verhogen bij een slecht onderhouden accu. Ik heb gesproken met een heftruckbatterij leverancier: bijna alle accus TEGENWOORDIG zijn lease, en zijn na 5 jaar allemaal ongeveer 80% van oorspronkelijke capaciteit. Daar helpt NIKS tegen. Goed onderhoud is de beste remedie.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door LeaD »

Leveranciers zijn de beste raadgevers ... , wij van WC-eend ...
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door Ramon »

Tja... Het is maar hoe betrouwbaar iemand overkomt...

Als heftruckbatterijen leverancier kun je ook zeggen dat onderhoud totaal niet nodig is. Verkoop je er nog meer (volgens jou redenatie)

En als ik moet kiezen tussen een batterij is na 5 jaar 80%,

Of
645 Ah zal toch minimaal een laadstroom van 800 A vragen
Ramon, u gaat uit van een nieuwe lege batterij, het gaat hier om een gebruikte afgedankte batterij . Dit vraagt een heuse andere manier van laden .
internet staat vol hoe je een loodaccu moet laden, zoek eens naar een laadmethode die er voor zorgt dat de accu zijn oorspronkelijke capaciteit terug krijgt toen deze nieuw was .
Energic plus verkrijgbaar bij TVH, richtprijs 25000, € ... is zo een voorbeeld .

Niet voor hobbyisten natuurlijk, die gaan niet de professionele toer op en gaan het daar ook niet zoeken .

Zelf te maken ? Heel zeker .
Wat verslijt er dan aan een batterij ? Water niet genoeg ververst ? 
Waar denk je dat ik dan voor ga kiezen?

Schoonmaken met Wc eend of met een drol?
hobbes
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:46

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door hobbes »

accu op de aanhanger laden, naar een heftruck centrum rijden en daar vragen of ze hem door willen meten? Zorg dat de accu op een kunststof pallet staat, die verrot niet en zo kun je hem met een pompwagen altijd verplaatsen als dat moet.
Succes, ik weet uit eigen ervaring dat die dingen zwaar zijn...
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door JantjeV8 »

Wat is nou het punt? De discussie zwalkt alle kanten op.

Is het dat de accu's nooit meer nieuw worden terwijl dat beweert zou zijn?
Of is het dat de Lead-methode helemaal niet, een beetje, of erg goed werkt?
Of dat hij schatrijk moest zijn?
Of dat het een reclamestunt is, terwijl hij zijn methode niet vermarkt?

Lead oordeelt m.i. vanuit (zijn eigen) praktijkervaring. De tegenargumenten uit theorieën. Wie moet ik nu geloven? Een conclusie lijkt in elk geval dat Lead zuinig met het kopen van nieuwe accu's om gaat en er zo min mogelijk bij het oud vuil zet.. Niks mis mee lijkt me.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door Ramon »

JantjeV8 schreef: 24 mei 2021, 13:40 Wat is nou het punt? De discussie zwalkt alle kanten op.

Is het dat de accu's nooit meer nieuw worden terwijl dat beweert zou zijn?
Of is het dat de Lead-methode helemaal niet, een beetje, of erg goed werkt?
Of dat hij schatrijk moest zijn?
Of dat het een reclamestunt is, terwijl hij zijn methode niet vermarkt?

Lead oordeelt m.i. vanuit (zijn eigen) praktijkervaring. De tegenargumenten uit theorieën. Wie moet ik nu geloven? Een conclusie lijkt in elk geval dat Lead zuinig met het kopen van nieuwe accu's om gaat en er zo min mogelijk bij het oud vuil zet.. Niks mis mee lijkt me.
Het punt is: wat wordt er precies bedoeld, en hoe omschrijf je dat goed

Accus worden nooit meer nieuw, lees 100% capaciteit
Wat is de lead methode? Laden op 800A? Lijkt mij VRIJ fors. Ik denk niet dat het niet werkt, een beetje of erg goed werkt, ik denk dat het soms werkt.
Schatrijk? Geen idee. Tis geen doel opzichzelf denk ik.
Geen reclamestunt.

Dat hij de accus niet gelijk bij het grof vuil zet, is prijzenswaardig.
Dat wil niet zeggen dat een accu niet versleten is.

Als mijn schoenen versleten zijn, en ik breng ze naar de kringloop, loopt daarna er nog iemand een jaar op, vervolgens gaan ze naar afrika, en daar loopt er nog iemand 5 jaar op.
Wanneer zijn schoenen nu versleten?

Wat wil ik hiermee zeggen?

Als ik een overslagbedrijf heb, en mijn heftrucks zijn 8 uur non stop aan het rijden/lossen/laden, is een nieuwe heftruckaccu na 5 jaar versleten.
Dan kan iemand die de heftruck 4 uur per dag gebruik er nog 5 jaar mee doen.
Vervolgens is de accu 50 a 60% en kan hij nog goed dienst doen als zonneenergie opslag... misschien nog wel 10 jaar.

Maar MIJN punt is... Een accu slijt.

Punt.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Heftruck accu's testen en laden

Bericht door LeaD »

Praktijkervaring enerzijds en 2 jaar onderzoek anderzijds ( zo lang heeft het geduurd om tot resultaat te komen ) . Ik gun de topicstarter het welslagen van zijn doel en deel graag mijn ervaringen . Het wiel steeds opnieuw uitvinden, daar heb ik geen interesse in .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Plaats reactie