Kachel: oud of nieuw?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door Gargouille »

Neen, voelt heel triestig aan.

Het zijn geen aannames en dat weet je ook wel.
Je hebt hier nog gemodereerd, dus weet heel goed dat er reactie komt als je met merken begint te smijten.
Die houding naar reclame is volgens mij zowat het laatste punt waar er een breed gedragen consensus over heerst.

En voor het condenseren heb je hier zelf ooit nog een rekenblad gelanceerd, dus je kan de som ook wel zelf maken.
De rest heb ik geciteerd uit jouw uitspraken.

G
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door David86 »

Roep ook nog even wat over die morso uit de openings post dan pik, optreden tegen die gasten!

Dat ik begrijp hoe dingen kunnen wil niet zeggen dat ik het ook doe, ik weet ook hoe ik je vrouw moet doen, wil niet zeggen dat ik het ook doe.

Ik vroeg alleen naar ervaringen...
..
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door Gargouille »

Prima David,

Als de scheldwoorden overblijven zijn de argumenten zeker op ?

G
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door ritsaert snijder »

ritsaert snijder schreef: 11 jan 2021, 19:44 Ha die David!
Leuk je weer te spreken?
Jammer!
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door kockie »

Wil iemand Chickenpower even wakker schudden, oude tijden lijken te herleven... Gezellig [/cynisme]
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door Gargouille »

Tja, als hier altijd op dezelfde manier werd gemodereerd naar merken en reclame-links was het wellicht ook veel gezelliger gebleven.

Pik (f.k.a. G)
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door David86 »

Gargouille schreef: 11 jan 2021, 20:59 Prima David,

Als de scheldwoorden overblijven zijn de argumenten zeker op ?

G
Ook wat scheldwoorden bij verzonnen?

Mensen kunnen lezen wat ik schrijf he..
..
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door David86 »

kockie schreef: 11 jan 2021, 21:22 Wil iemand Chickenpower even wakker schudden, oude tijden lijken te herleven... Gezellig [/cynisme]
Liever John, Tim of Roel ofzo, daar kwam nog wat uit waar je wat aan had
..
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door Gargouille »

David86 schreef: 11 jan 2021, 22:19 Ook wat scheldwoorden bij verzonnen?
Mensen kunnen lezen wat ik schrijf he..
Ja, maar kan de pitbull die in de aanval gaat dat zelf ook nog ?
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37pik
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37 "internet alpha,
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37"grote bek achter het hek"
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37Waar loop je nou over te ouwehoeren man ?
David86 schreef: 11 jan 2021, 20:22Allemaal jouw aannames pik
David86 schreef: 11 jan 2021, 20:32...pik ...ik weet ook hoe ik je vrouw moet doen, wil niet zeggen dat ik het ook doe
David86 schreef: 11 jan 2021, 22:22Liever John, Tim of Roel ofzo, daar kwam nog wat uit waar je wat aan had
Tja, ieder z'n helden zeker ?
Tim en DJ waren zeker niet slecht, maar Roel heb ik nooit zo gemogen.

P
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door ritsaert snijder »

:D
groet!

Ritsaert
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door David86 »

Gargouille schreef: 11 jan 2021, 22:44
David86 schreef: 11 jan 2021, 22:19 Ook wat scheldwoorden bij verzonnen?
Mensen kunnen lezen wat ik schrijf he..
Ja, maar kan de pitbull die in de aanval gaat dat zelf ook nog ?
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37pik
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37 "internet alpha,
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37"grote bek achter het hek"
David86 schreef: 11 jan 2021, 17:37Waar loop je nou over te ouwehoeren man ?
David86 schreef: 11 jan 2021, 20:22Allemaal jouw aannames pik
David86 schreef: 11 jan 2021, 20:32...pik ...ik weet ook hoe ik je vrouw moet doen, wil niet zeggen dat ik het ook doe
David86 schreef: 11 jan 2021, 22:22Liever John, Tim of Roel ofzo, daar kwam nog wat uit waar je wat aan had
Tja, ieder z'n helden zeker ?
Tim en DJ waren zeker niet slecht, maar Roel heb ik nooit zo gemogen.

P
Staat in mijn Nederlands geen scheldwoord tussen, in oostelijk Nederlands ook niet anders was het al weg geweest.

Nu zijn Vlamingen wat gevoeliger voor de vorm, die venijnen liever met zachte woorden met nare boodschappen dus misschien dat dat je triggert.

Internet pitbull vind ik niet.

Is dit wat jullie er van gemaakt hebben? Een plek op 't internet waar je jezelf kan profileren, waar je validatie van de meute kan vergaren door wat te draaien met woorden van een ander en op een boodschap te zeuren die je zelf aan iemand heb toegedicht.

Fietser stelt een vraag, dezelfde vraag als die ik had en hij kreeg het antwoord dat ik gevonden had. Is dat voor jou tegenwoordig een signaal om te starten?

Vroeger kon je wat verwachten als je sloophout of kolen stookadvies vroeg, tegenwoordig is vragen om evt. bekende hr kachel verbeteringen al reden om te starten? Het belang is duidelijk, en het is niet ecologie of een plaats maken waar gelijkgezinden kunnen overleggen.


Maar je heb weer even kunnen lachen Roel, een beetje validatie voor je discussie techniek, op z'n Vlaams, zonder inhoud en veilig achter een masker en een toetsenbord dat wel, maar nog steeds een voldoende, als je het bij feiten had gehouden zelfs een ruime voldoende.

Vink hem maar af, cash die validatie maar, niemand een stap verder maar je heb geshined pik, we hebben je gezien!

David
..
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door dormos »

Is de wedstrijd ver plassen nu klaar?
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door Wouter Gillis »

Dag Geertje,

Je schrijft
eraan denken om op tijd de schoorsteenklep weer dicht te doen.
Is het een luchttoevoer of een rookgasafvoer die je dicht zet?

Om de luchtafvoer niet vergeten af te sluiten, heb ik een gemotoriseerde klep geplaatst met een timer, zodat ik er niet meer hoef naar om te kijken. Werkt goed.

Groet Wouter
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door Gargouille »

David86 schreef: 12 jan 2021, 07:06 Fietser stelt een vraag, dezelfde vraag als die ik had en hij kreeg het antwoord dat ik gevonden had. Is dat voor jou tegenwoordig een signaal om te starten?
Ik maakte naar jou inderdaad één opmerking over de reclame en één over de tegenstelling tussen het door jou (en de TS) omhooggehouden 'voordeel' van de kachel met
een klassiek eenvoudig ontwerp
en de tegenstelling met dat laatste door je idee/vraag om hem meteen van extra wisselaar te voorzien om op de vloerverwarming aan te sluiten.
Deze quote heb ik daarbij inderdaad niet gebruikt maar zelf samengevat tot "simpele kachel", maar daar staat of valt het argument nu toch niet bepaald mee ?
Verder ben ik inderdaad niet verder op technische argumenten ingegaan, goed wetende dat jij ooit al uitgebreid zelf deze zaken bekeken hebt.
Ik ga ervan uit dat je weet dat dit soort kachels bestaan uit een compromis van verbrandingsrendement-kachelrendement-betaalbare (bestaande) schoorsteen. Ga je daarmee morren, dan wordt het al snel niet meer "eenvoudig".
En van 'condensatie' ging ik ook even uit van bestaande kennis aan de overkant.
Dus ik begrijp je hele reclame-boodschap inhoudelijk niet goed en nog minder je licht-ontvlambare reactie op die twee opmerkingen.

Fietser had ik nog gewezen op de samenhang/systeem van z'n binnenisolatie en de wandverwarming waarvan hij zelf maar moet bedenken of die nou één en ondeelbaar zijn of dat hij die berekend heeft zonder de wandverwarming....

En wat scheldwoorden en beledigingen betreft, hanteer je merkwaardige definities.
Niet dat het mij uitmaakt, ik maak me meer druk om de samenhang met de argumenten, die er zich vaak omgekeerd evenredig mee verhoudt.

G
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Kachel: oud of nieuw?

Bericht door dormos »

Gargouille en David86, kan 1 van jullie de volwassene zijn en stoppen met deze zinloze discussie?

Behalve jullie zelf zit volgens mij niemand hierop te wachten, en de topicstarter zeker niet.
Plaats reactie