4 Stroke Madness - Tanja - voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
4 Stroke Madness
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jul 2019, 10:42

4 Stroke Madness - Tanja - voorstellen

Bericht door 4 Stroke Madness »

Hoi allemaal!

Mijn naam is Tanja en ook ik ben nieuw hier.
In het verleden ben ik wel eens op dit forum geweest en heb ik een aantal topics mee gelezen. Maar nu leek het me wel leuk om ook eens te kunnen reageren.
Ik zal eerst eens uitleggen waarom mijn gebruikersnaam 4 stroke madness is. Dit komt doordat dit de naam is van mijn webshop in onderdelen voor mini 4 takt brommers en motoren. Maar daarvoor heb ik me niet aangemeld hier :)
Ik heb me aangemeld omdat mijn vriend en ik geïnteresseerd zijn in off grid systemen voor een huis en self sustainability.
Wij hebben een stacaravan in de achterhoek op een camping waar we het hele jaar door komen.
Hier hebben we niet veel faciliteiten wat het net betreft.
We hebben 10 Ampère (hele dure) stroom en een water aansluiting met riool.
Nu hebben we al een houtkachel om het warm te krijgen in de winter. Maar deze is alleen aan als wij er ook zijn. Oftewel alles bevriest als we er niet zijn.
Wat we nog willen op korte termijn is een geiser voor warm water, eentje die op gasflessen kan. Dit omdat het de simpelste oplossing is.
Elektrische vloer verwarming in 3 zones, dus de woonkamer, slaapkamer, badkamer & w.c. op een aparte thermostaat, totaal 2700 Watt op maximaal vermogen. Deze zal dienen om de vorst buiten te houden in de nachten dat we er zijn. Wanneer we weg gaan tappen we alle leidingen leeg en kan de vorst geen schade brengen.

De toekomst plannen zijn;
Regenwater opvang systeem voor toilet, douche en uiteindelijk ook de wasmachine.
Zonnepanelen met huisaccu. Het netwerk is niet geschikt om terug te leveren.
Pelletkachel.

Wat leuke dingetjes die we gaan toepassen;
Alle lampen op afstandsbedieningen, op het toilet en de slaapkamer na.
Slimme energie meter, eentje met app die je overal kan inzien en ook de kosten meteen toont met een schakelaar die je vanaf overal kan bedienen. Deze in verband met de elektrische vloerverwarming waarbij we goed in de gaten willen houden wat het stroomverbruik is.

We zitten dus nog midden in de renovatie! Als jullie nog goede tips hebben wat we zouden kunnen toepassen hoor ik het graag!
https://drive.google.com/file/d/14X6xXF ... sp=sharing
Hier een foto van hoe de caravan was toen we hem net hadden opgehaald.
Inmiddels ziet hij er een stuk beter uit, maar hier moet ik nog een foto van maken.
Hij is inmiddels schoon en de kozijnen geschilderd.
Vooraan (links op de foto) komt een grote schuifpui van 4,10 mtr breed met HR++ glas, dit is ongeveer de hele breedte van de woonkamer.
Achterin (rechts op de foto) hebben we 6 mtr aan muur vervangen, omdat de hele muur inclusief vloerbalken rot waren.
Voor het gemak hebben we de voordeur verplaatst van achteren naar voren :)
We staan op een veld met familie <3

Groetjes,
Tanja
timovd
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2018, 09:23

Re: 4 Stroke Madness - Tanja - voorstellen

Bericht door timovd »

Welkom. Volledig off-grid zou erg mooi zijn en wellicht een aparte installatie voor laag voltage DC i.v.m. PV. Dan heb je minder DC/AC verlies.
Alleen soms heb je toch pieken nodig voor koken of verwarmen.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: 4 Stroke Madness - Tanja - voorstellen

Bericht door benthuis »

Welkom! Waar in de Achterhoek? Ik zit in Lichtenvoorde en ben altijd geïnteresseerd in dit soort speurwerk!

DC lijkt me idd handig. Verlichting etc kan met een paar watt... Een caravan leent zich prima hiervoor. Korte afstanden, waardoor de dikkere kabels beperkt blijven.

Fatsoenlijke LPG geisers zijn op Duitse eBay voor €100 te vinden. Misschien is een combi verwarmen en warmwater interessanter? Bijvoorbeeld met een Badeofen...

Snelle rekensom maken met vermogen van verwarming op elektricsch zal leren dat je hier enorme accu banken voor nodig hebt. (Om een paar slechte dagen door te komen.) Een testje doen met daadwerkelijk opgenomen vermogen (tussenstekker) zal je veel inzichten geven.

Ben benieuwd naar je bevindingen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie