-> Voor het meten van de temperatuur van het water en niet van de mantel.
U bent dus tevreden met het meten van de wandtemperatuur van een metalen buffer. Het geeft in ieder geval toch een idee.
Moderator: Moderators
-> Voor het meten van de temperatuur van het water en niet van de mantel.
Beide buffers staan op dezelfde hoogte. Ander type buffer, dus kan een cm ofzo schelen, maar op hetzelfde verdiep op de grond, en buffers met dezelfde inhoud.Paul Joosten schreef: ↑22 nov 2018, 08:27 In de afbeelding staan beide buffers parallel en met meerdere buizen aan elkaar verbonden. Neem die zo dik mogelijk dan lijkt me ertussen geen pomp nodig, de temperatuurverschillen zullen voor de onderlinge stroming zorgen (dus daar wel degelijk thermosifon...) Zorg wel dat beiden op gelijke hoogte geplaatst worden.
Ben ik het mee eens.hygienespriraal die gaat vanaf onder en indien alleen 30% gevuld dan kost dit capaciteit. Je hebt simpelweg minder oppervlak in warm water
in mijn specifieke buffer zit de hygienespiraal in de bovenste 35-40% van de buffer, de zonnecollectorspiraal zit in de onderste 35-40%Wouter Gillis schreef: ↑23 nov 2018, 00:00Ben ik het mee eens.hygienespriraal die gaat vanaf onder en indien alleen 30% gevuld dan kost dit capaciteit. Je hebt simpelweg minder oppervlak in warm water
Ik redeneerde vanuit het Friswaterstation dat er bij mij op staat.