eens
Nono,
die discussie met Joep hebben we toch al gevoerd?
Ritsaert
Moderator: Moderators
Ik denk niet dat je kan zeggen dat er hier een discussie MET Joep gevoerd is.ritsaert snijder schreef: Nono,
die discussie met Joep hebben we toch al gevoerd?
Ritsaert
Onjuist, hier moet ik Gandalf bijtreden:pelletpower schreef:David had laatst een topic waar hetzelfde onderwerp uitgelicht werd. Ook nu weer dezelfde conclusie:
Verwarmen kachel aan.
Niet verwarmen kachel uit.
Lees alle bijdrages van Gandalf over deze materie nog eens terug, hij heeft dat eerlijk en oprecht in alle beschouwingen meegenomen!pelletpower schreef:Condens is marginaal en komt voort uit andere problemen. De eventuele condens wordt overdag weggestookt. Bij het condenseren is ook warmte afgegeven, dit zie ik in de discussie nergens terug.
Doodordinair "greenwashen" van ecologie naar een toch ietwat bedenkelijke ideologie...Gandalf schreef:Daarom beter de ecologische leugen waarbij iedereen zich 'groen' kan voelen, dan harde waarheid die comfort kost ?
David86 schreef:Voor er nu weer een donderpreek volgt waarin de gebruikelijke oranje wolken boven het haven gebied, post-traumatische stressstoornissen en juridische stappen van een hersenloze de hoofdtoon voeren .
Nee, pas je installatie aan zodat je het met een zo laag mogelijke aanvoer temperatuur afkunt. Dat betekend meer radiatoren, of radiatoren / VV na schakelen om je afgevende systeem zo goed mogelijk (en daarbij mogelijk ook sneller)te laten presteren.pelletpower schreef:Verder, uitgaande van een moderne cv-ketel:
Stel je cv water zo laag mogelijk in, dat nog een acceptabele opwarmtijd gehaald wordt in de morgen.
Echt duidelijk is het me niet, ben je nu voor een handmatige regeling en tegen WAR? mij is even niet helder wat je bedoeld.pelletpower schreef:Als het begint te vriezen naarmate het seizoen vordert, stel je de temp handmatig bij. In de lente idem dito. Sommigen stellen nu een weersafhankelijke regeling voor. Daaruit ontstaat dezelfde zinloze discussie. Ik probeer slechts duidelijk over te komen (smiley invoegen is me te ingewikkeld).http://www.ecologieforum.eu/posting.php ... f=3&t=2908#
Ik denk eigenlijk dat dat een beetje buiten het kader, van de vraag van de TS valt.Chicken Power schreef:Nee, pas je installatie aan zodat je het met een zo laag mogelijke aanvoer temperatuur afkunt. Dat betekend meer radiatoren, of radiatoren / VV na schakelen om je afgevende systeem zo goed mogelijk (en daarbij mogelijk ook sneller)te laten presteren.pelletpower schreef:Verder, uitgaande van een moderne cv-ketel:
Stel je cv water zo laag mogelijk in, dat nog een acceptabele opwarmtijd gehaald wordt in de morgen.
Groet, Cp
Rits,ritsaert snijder schreef:Waterzijdig inregelen blijft een onderbelicht onderwerp. Velen ontwerpen hier hun eigen installatie. Kunnen ze die dan niet waterzijdig inregelen?
RS
Heb nog eens gaan zoeken achter de TS, niks meer van te vinden. Ik dacht dat het hier de bedoeling was van mensen verder te helpen. In plaats van "oeverloos gepalaver" wat tot nergens zal leiden. Gandalf en Rits, jullie kennen er wat van!Johndc schreef:Sorry hé jongens voor de onderbreking (allemaal heel knap zulle, wat jullie hier allemaal ten berde brengen) maar de topicstarter heeft naar mijn gevoel al lang afgehaakt.
Dit is voor " de man in de straat" al lang niet meer te volgen. Niet slecht bedoeld hé! Maar volgens mij missen jullie hier je doel door er té op in te gaan. (mag het?)