20150331_212009 (Small).jpg
Ja Kockie, da's wel de bedoeling.
Vanavond wilde ik hem verder opbouwen. Nadat ik de cilinder geplaatst had, kwam ik er achter dat de krukas met de zuiger er op niet rond ging.

Dacht eerst dat de zuiger bovenin tegen de pet aan ging, pakking te dun of zo, maar de zuiger ging onderin niet rond. Blijkt dat de drijfstang op de 'nieuwe' krukas korter was, een mm of 6. Non**ju, 2 krukassen via Ebay voor een 028 op de kop getikt. De 1e was een wang gescheurd, de 2e een te korte drijfstang, simpel gezegd: dus niet van een 028. grrrrrr Totaal 3 krukassen en niets goeds.
Van de originele krukas was de koppelingskant afgebroken, van de ebaykrukas was de vliegwielkant gescheurd. Vervolgens een paar stukken staal aan elkaar gelast waar je de krukas goed strak in kunt opsluiten, en met een drijver en m'n favoriete vuistje heb ik beide krukassen uit elkaar geperst. de goede helften bij elkaar gebracht en als een relatiedeskundige de 2 in de echt verbonden.
Daarna in de draaibank om de slingering te meten. Die zat binnen 0,2mm. ik wil dat nog op een andere manier meten, met 2 klokjes. Ik ben nog niet overtuigd dat de 2 astappen in lijn met elkaar staan. Maar dat komt denk ik ook wel goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.