Goede input!!! Ik heb nooit forumdagen meegemaakt, behalve een maaidagje met pellet, john en mijzelf in Muiden. Voor mij heeft het forum dus de functie van virtuele ontmoetingsplek en bron van kennis. Daar is an sich geen vereniging voor nodig zou ik denken.rijpezweer schreef: ↑15 jun 2020, 18:00 Misschien zijn er manieren om de eigenheid van ecologieforum.eu te behouden met minder technisch onderhoud. Je hebt er ongetwijfeld al over nagedacht:
Als ik de discussie zo aanhoor vraag ik me af of het nut heeft een vereniging op te richten als er idd platformen a la reddit zijn die heel veel van wat hier gebeurt ondervangen.
Fundamentele keuze hier is denk ik: is de data van een grote club (reddit) of wat iemand / iets onafhankelijks. Ik denk maar zo dat de meesten het hier het liefst niet zien verdwijnen naar een grote tech reus en dan is een phpbb-dienstverlener een beter idee. Maar dat brengt weer maandelijkse kosten met zich mee. Zou mooi zijn eens te onderzoeken over hoeveel we het hebben. Als 50 man allemaal 50 euro ophoesten ben je dan niet al 5 jaar verder qua kosten?rijpezweer schreef: ↑15 jun 2020, 18:00 - Zijn er managed phpbb-dienstverleners die betaalbare kwaliteit aanbieden?
- Kan desnoods een relatief open platform als reddit tot op zeker hoogte redding bieden?
- Misschien zijn er ook andere bouwstenen bruikbaar waar je op het eerste zicht niet aan denkt?
- Is er een manier om de vroegere wiki/huidige kennisdatabank te doen herrijzen zonder zware technische inspanning? Valt die bijvoorbeeld wakker te kussen op basis van github of gitlab wiki-pagina's?
Wil aan zoiets ook prima tijd besteden, geen probleem.Technisch heb ik wel wat linux-sysadminachtergrond. Ik wil gerust meedenken en -werken aan eenmalige migratie
Financiële bijdrage is absoluut geen issue als dit nodig is. Dat zou meteen mijn gebrek aan donaties van de afgelopen 4 jaar compenserenEen beperkte financiële bijdrage kan ik ook wel leveren als die een migratie vlotter helpt verlopen.