Bericht
door jwardenier » 03 aug 2019, 20:36
Je gaat hier alleen de dombo,s me vangen ,ratten zijn erg slim ,ze sturen een jong mannetje vooruit ,legt die het loodje ,negeert de rest die plek .
We hebben hier echt van alles geprobeerd ,buks, klemmen ,vallen en ook de waterton ,ze kunnen zwemmen als de beste en zelfs een gladde wand weten ze uit te komen ,of ze zitten te wachten op het plankje wat in de waterton valt ,ook hier weer, je vangt een paar jonge mannetjes ,de echte familie fokt rustig door .En dat is waar ze echt goed in zijn .
Het verdelging middel wat hier gebruikt is was op basis van een bloedverdunner ,in de volksmond gif genoemd ,omdat de ratten er aan dood gaan ,maar het heeft te maken met het stollingsvermogen van het bloed van de rat .
Wellicht kan iemand dit beter uitleggen .
Ze gaan dood door te weinig bloed ,kruipen weg en verdrogen .We hebben uilen in het achterhuis ,zou er gif gebruikt zijn, zouden de uilen ook al lang dood zijn .
Het voordeel van een ongedierte bestrijder is dat die weet wat hij doet ,zet het middel op de juiste plek ,ik was met een ecko gedachte klemmen en vallen aan het zetten ,en heb er wel wat gevangen ,totdat op een morgen de kat met een poot vast zat .Gelukkig geen blijvende schade .
Hierna ben ik vangkooien gaan zetten en heb wat dummy's gevangen ,die je nadenhand moet dood schieten ,ook met de buks heb ik er afgeschoten ,maar tegen hun aan fok kun je nooit op .
De ratten pakten hier ook eerst de eieren ,daarna de jonge kuikens en toen die op waren de oude kuikens en volwassen kippen ,je ziet er 10 op een avond dat je het licht aandoet op de donkere stal ,het bleken er veeel meer te zijn .
Op de graanakker zag ik opeens ook gangen en ratten ,verderop bleken nog meer nesten te zitten onder andermans brand hout waarbij ook nog openstaande zakken brok stonden en waterbakken ,zodat de rat een top productie kon draaien .
Uit mijn jeugd ken ik de beelden van kapot gevreten biggen ,konijnen zonder oren ,en al die ongein meer .
Dus raad ik een goede ongedierte bestrijder aan ,laat het niet uit de klauwen lopen ,je komt er echt onder te zitten ,en wanneer ze door het plafond dreigen te vreten en je er nachts wakker van wordt ,dan zijn er echt heel veel .
Ik gebruik ook liever geen gif ,maar soms moet je eieren voor je geld kiezen,en dat geld zeker met ratten ,ze nemen overigens ook nog even ziektes mee ,knabbelen stroomkabels kapot ,en hier zijn ze door een deur gegaan om het ganzen hok leeg te vreten ,ganzen op de vlucht en de eieren leeg gevreten .Van mij mag je volhouden om geen gif te prediken en of gebruiken ,ik ben blij van de plaag verlost te zijn .
Zal wel opnieuw met pluimvee moeten beginnen ,2 oude kippen en 2 jongen hebben het overleefd ,terwijl we een hok vol hadden .