Bericht
door Dutch John » 01 aug 2018, 09:53
John,
Nu de honing uitgelekt is, valt de smaak mee. Zelfs positief: mintachtig. Echter, de geur van de gebroken raat is niet prettig. Ik heb dan ook niet uitgeperst, maar de raten laten uitlekken. Wat over is, mogen de bijen leeg likken.
Ik heb het idee, dat Warré goed werkt, daar waar volken zich snel kunnen ontwikkelen. Dus met een lang seizoen en veel dracht. In mijn omgeving is teveel intensieve landbouw.
Ik heb 4 kasten met elk 4 kamers. De helft met toplatten en de andere helft met halve ramen, bestaande uit een toplat met twee ronde stokjes. Elke kamer heeft een venster. Alles gemaakt van betonplex en geschilderd in groen met wit. Onderste kamer kan vastgehaakt worden aan de bodem. Vlieggat 9 mm hoog en over de hele breedte. Een extra, reserve kamer. Een zwermschepbak, bestaande uit een kamer met een bodem, opklapbare vliegplank en afsluitdeksel, een reisraam en een lift. Eén kast is bezet met een flink volk. Prijs notk, ruilen kan ook.
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-