Wat hier steeds weer terug keert is het persoonlijke transport, simpel gezegd, het rijblik. Dat heb ik gelukkig niet. Nog niet zo lang geleden de hoge olieprijzen, gevolgd door de recessie, al of niet aangepraat. De dreiging van een oliecrisis in 2010. Het valt niet te ontkennen, de olie piekt en dat werpt z'n schaduwen vooruit.
Desondanks blijft men halsstarrig vasthouden aan persoonlijk vervoer en ook nog eens over lange afstanden. Zoals gezegd, ik heb geen rijblik, nooit gehad en dat komt er ook niet. Mijn fiets doet het verkeer in een straal van 20 km en het station is een half uurtje fietsen. Ik huur dus altijd een stuk vervoer en dat kan ik iedereen aanbevelen.
Ik kan hier wel weer een uitgebreid verhaal gaan houden over de voors en tegens van het elektrisch OV, maar zo'n verhandeling is ook te vinden op mijn weblog., dus daar zal ik dit forum niet mee vervuilen.
De voordelen van elektrisch railtransport in het kort:
- Alle vormen van duurzaam opgewekte stroom onmiddelijk te gebruiken.
- Goederen- en personenvervoer met elkaar te combineren.
- Rekuperatie (terugleveren van remenergie in het net) probleemloos.
- Modulair op te bouwen.
Zie ook mijn weblog.
----------Men zegt wel eens:----------
Één pagina dwaalleer vergt 10 pagina's weerlegging,