Diesel en haar ontwikkeling
Moderator: Moderators
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Wij van WC eend...
Ik heb 3 misbaksels voor de deur... 1 voor transport (maar op LPG), 1 voor kilometers (maar 1 op 30 diesel) en 1 voor om de deur (maar een oldtimer)
Diesel, biodiesel, LPG, tenzij er een perpetuum mobiel komt blijven het smoesjes. Werk in de buurt, en vot met n prötel!
Zoals een vriend van me zei, "jij zoekt altijd een auto die goedkoop rijdt, als je die dan voor de deur hebt staan, zoek je er werk voor om hem te rechtvaardigen.... En hij heeft gelijk. Zoek ik op Marktplaats iets, dan zoek ik in heel NL en knal desnoods naar Zeeland voor een appelpers....
Misschien moet ik maar een mega onzuinige benzine slurper kopen, dat motiveert misschien meer tot matiging!
Ik heb 3 misbaksels voor de deur... 1 voor transport (maar op LPG), 1 voor kilometers (maar 1 op 30 diesel) en 1 voor om de deur (maar een oldtimer)
Diesel, biodiesel, LPG, tenzij er een perpetuum mobiel komt blijven het smoesjes. Werk in de buurt, en vot met n prötel!
Zoals een vriend van me zei, "jij zoekt altijd een auto die goedkoop rijdt, als je die dan voor de deur hebt staan, zoek je er werk voor om hem te rechtvaardigen.... En hij heeft gelijk. Zoek ik op Marktplaats iets, dan zoek ik in heel NL en knal desnoods naar Zeeland voor een appelpers....
Misschien moet ik maar een mega onzuinige benzine slurper kopen, dat motiveert misschien meer tot matiging!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Roet bestaat voor zover ik weet uit black carbon, dat is bewezen kanker verwekkend bij inademing en je kunt er vlug of langzaam aan doodgaan. Of je ontspringt de dans, dat kan ook.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Hier idem: 1x Twizy (electrisch) voor zoveel mogelijk kilometers waaronder woon-werkverkeer, 2 jaar oude 900cc 3 cilinder op LPG voor de gezinskilometers en hobby 4x4 diesel uit 2002 met roetfilter voor vakanties en zware aanhangers.Ik heb 3 misbaksels voor de deur... 1 voor transport (maar op LPG), 1 voor kilometers (maar 1 op 30 diesel) en 1 voor om de deur (maar een oldtimer)
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Gisteren hoorde ik op de radio een reclame die volgens mij over hetzelfde product ging. Het merk wat genoemd werd kon ik niet onthouden maar de toelichting was bijna de letterlijke tekst als van boven genoemde websites. Er zal dus best potentie in het product zitten en zoetjes aan wat grootschaliger kunnen worden.
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Waarbij het transport vihikel bestaat uit gelijke delen van de oude (500.000km) en de voorganger van deze:
In mijn ogen redelijk duurzaam... Het enige wat er aan gebeurd is af en toe een onderdeel. Meestal zijn dit gebruikte...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
- Berichten: 4615
- Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Yep, Qua massa is een auto vooral zichzelf aan het vervoeren. Beetje auto weegt 20 keer zijn bestuurder. Terwijl het ook met factor 0,25 kan. Ook qua vermogen: 20.000 W tegen 100 W continu vermogen is zelfs factor 200. Het argument dat een auto door zijn hogere snelheid een mens tijd bespaart is een fabeltje. Al die tijd dat je ervoor aan het werk bent om het autorijden te kunnen betalen, dien je bij de rijtijd op te tellen. Waardoor de gemiddelde snelheid daalt tot die van een fiets.....
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Dit exact! Hier één kleine oudere auto op de stoep. Soms wel een beetje een uitdaging als je in een uithoek aan de grens woont met een gezin met jonge kinderen waarbij beide ouders werken. Eerste bushalte zit op 5 km afstand. Het zou een giga stap zijn voor veel gezinnen om uit het idee te stappen dat er standaard 2 redelijk nieuwe auto's op de oprit moeten staan. Scheelt beiden een kleine dag in de week werken voor dat ding.Dutch John schreef: ↑15 okt 2019, 08:30
Yep, Qua massa is een auto vooral zichzelf aan het vervoeren. Beetje auto weegt 20 keer zijn bestuurder. Terwijl het ook met factor 0,25 kan. Ook qua vermogen: 20.000 W tegen 100 W continu vermogen is zelfs factor 200. Het argument dat een auto door zijn hogere snelheid een mens tijd bespaart is een fabeltje. Al die tijd dat je ervoor aan het werk bent om het autorijden te kunnen betalen, dien je bij de rijtijd op te tellen. Waardoor de gemiddelde snelheid daalt tot die van een fiets.....
Groet,
DJ
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Die gemiddelde snelheid steekt weer vaker de kop op in de discussies. Vergelijkbaar met een fiets zal ik niet zeggen, maar die van de vroegere Kreidler lag toch vaak hoger dan de autoritten.
-
- Berichten: 3311
- Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Schuldig! Ik tenminste wel. Eens een junk, altijd een junk. Nu vol aan de methadon! En fiets staat al weer veel te lang stil, da s nie goe. Een mooi mooi voornemen voor het nieuwe jaar!
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Hey Pellet,
Waarom is daar een nieuw jaar voor nodig?
Tim
Waarom is daar een nieuw jaar voor nodig?
Tim
-
- Berichten: 3311
- Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Ha ha. Is ook niet. Gaat ook wel eerder gebeuren. Is een erg fijn fietsje en perfect om de dingen in de buurt te doen.
Die methadon is wel sterk!
Die methadon is wel sterk!
Re: Diesel en haar ontwikkeling
I know.
Ik loop vaak, maar ook nog naar de bus.
Onlangs een mountain bike gekregen. 2 bandjes, zadel, poetsbeurt en 2 remblokjes. Als nieuw. Alleen is het werk te ver weg, of het huis. Excuses te over.
Tim
Ik loop vaak, maar ook nog naar de bus.
Onlangs een mountain bike gekregen. 2 bandjes, zadel, poetsbeurt en 2 remblokjes. Als nieuw. Alleen is het werk te ver weg, of het huis. Excuses te over.
Tim
-
- Berichten: 3311
- Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Hier idem. Filterkast op mijn rug meezeulen valt niet mee. Meer kan ik niet. En bovendien is die methadon veels te lekkerrrr
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Ik zal jullie nog even aan een ouder onderwerp herinneren... De luchtkast past vast wel op de aanhanger
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... sportfiets
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... sportfiets
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
Re: Diesel en haar ontwikkeling
Iemand hier ondertussen meer kennis van/over?
Ik heb bedrijfseigenaren van transport en loonbedrijven gesproken, die durven toch redelijk hardop te zeggen dat ze minder storingen hebben in de brandstofpompen en filters. Maar goed, ik zou graag meer argumenten kennen omtrent de uitstoot en de hernieuwbaarheid.
Ik heb bedrijfseigenaren van transport en loonbedrijven gesproken, die durven toch redelijk hardop te zeggen dat ze minder storingen hebben in de brandstofpompen en filters. Maar goed, ik zou graag meer argumenten kennen omtrent de uitstoot en de hernieuwbaarheid.