Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Adriaan Kragten
Berichten: 656
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door Adriaan Kragten »

Het rapport: "Ideeën over de realisatie van zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning in Boskant" kan gratis gekopieerd worden van mijn website: www.kdwindturbines.nl onder het menu KD-reports. Het in dit rapport beschreven vrijstaande huis heeft twee inpandige garages. De zolder is zo groot dat daar eventueel nog twee extra studio's gerealiseerd kunnen worden. Het huis is dan geschikt voor twee normale gezinnen maar ook nog voor twee eenpersoonshuishoudens. Eerdere rapporten over woningbouw op mijn terrein komen hierbij te vervallen.
Adriaan Kragten
Berichten: 656
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Re: Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door Adriaan Kragten »

Op 28-4-2022 werd aan dit rapport een nieuw hoofdstuk 6 toegevoegd met als titel: Alternatief. In dit alternatief worden de acht huizen binnen de U vervangen door twaalf door garages geschakelde huizen met een studio boven de garage. De indeling van de grond volgens dit alternatief wordt gegeven in figuur 6.
Adriaan Kragten
Berichten: 656
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Re: Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door Adriaan Kragten »

Op 30-4-2022 werd aan dit rapport een nieuw hoofdstuk 7 toegevoegd met als titel: "Toevoeging van één windturbine van EAZ-wind rechts achter op het terrein".
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door pelletpower »

Dat is een leuke Adriaan, die EAZ. Had jij daar iets mee te maken?
Brutus Groenus
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 nov 2015, 14:01
Locatie: Oost-Groningen

Re: Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door Brutus Groenus »

Die turbines zie je hier in de regio heel veel staan bij boeren bedrijven.

Volgens mij is dat een bedrijf opgezet door twee studenten.
- Word geen slaaf van je bezit -
Adriaan Kragten
Berichten: 656
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Re: Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door Adriaan Kragten »

pelletpower schreef: 30 apr 2022, 10:20 Dat is een leuke Adriaan, die EAZ. Had jij daar iets mee te maken?
Nee, ik heb daar niets mee te maken. Ik vind het een leuk ontwerp met een vrijstaande buismast, een vaan die de kop in de wind houdt, drie houten tapse bladen, bladverstelling en een direct drive PM-generator. Hij wordt gemaakt door een bedrijf dat een realistische opbrengst geeft van 15 kW bij een windsnelheid van 7,8 m/s wat redelijk is voor een rotordiameter van 13,2 m. Ik heb in mijn rapport een Pel-V kromme afgeleid onder de aanname dat de rendementen constant zijn. De Pel-V kromme wordt in mijn rapport gegeven in figuur 7. De inverter waarmee de generator aan het net gekoppeld wordt, is zo afgeregeld dat de molen al bij een windsnelheid van 2,5 m/s begint te leveren. Daardoor heb je zelfs in Sint-Oedenrode, waar ik hem zou willen toepassen, al een redelijke opbrengst (mits de toren hoog genoeg is). Wat ik niet zeker weet is of het geluidsniveau laag genoeg is om hem dicht bij bebouwing te kunnen gebruiken. Bij een boerderij kan hij meestal ver genoeg van de bebouwing af gezet worden.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Ideeën over zeventien huizen geschikt voor dubbele bewoning

Bericht door pelletpower »

Een paar jaar terug heb ik wel eens contact met ze gehad. Geluid was toen in zoverre een issue, dat de molen een aanzienlijke afstand tot bebouwing moest hebben. Geen idee of dat nog steeds zo is, het ontwerp is opties niet veranderd.

Zeker een leuke molen. Eindelijk een opvolger voor de Lagerwey.
Plaats reactie