zonnepanelen waterdicht afwerken

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

wbe
Berichten: 239
Lid geworden op: 15 dec 2014, 10:54

Re: zonnepanelen waterdicht afwerken

Bericht door wbe »

bij grote klazen koepels worden de glazen op aluminium profielen gelegd en dan komt er een alu strip met rubber op gebout. dat zou hier ook kunnen lijkt mij.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: zonnepanelen waterdicht afwerken

Bericht door kockie »

Het moet wel een beetje budget vriendelijk. ALternatief is dak eraf en schuur aan de grond....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: zonnepanelen waterdicht afwerken

Bericht door pelletpower »

T is een leuke schuur toch? Eerst sandwich dan panelen, dan wordt t ook niet zo warm binnen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: zonnepanelen waterdicht afwerken

Bericht door kockie »

Het is niet de schuur van de forumbijeenkomsten. Het is een schuur die op zich wel mooi is, maar momenteel geen inkomsten genereert (andere schuur overigens ook niet). Als de schuur teveel gaat kosten, moet ie het veld ruimen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: zonnepanelen waterdicht afwerken

Bericht door Lieve »

De dikte van de panelen zou 7mm zijn, is dat voldoende om zelfdragend te zijn. Moet je ze dan niet op een panelen structuur leggen voor stevigheid.
Moest dit dak elektro opwekken, zou het natuurlijk wel rendabeler worden, maar wat kosten de omvormers?
Plaats reactie