accuwaterpomp

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Klaboki
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2022, 12:40

accuwaterpomp

Bericht door Klaboki »

Hallo,
op mijn volkstuin heb ik geen waterleiding en geen elektriciteit. Wel een handpomp op 20 meter loopafstand. Nu heeft mijn buurman in zijn tuin een oud bron puntstuk. Ik vroeg me af of er een accupomp bestaat waarvan ik een slang in dat puntstuk kan laten(aanzuighoogte vermoedelijk 3 meter).
Ik kan dan een bak vol laten lopen en hoef niet meer zelf te pompen. Bovendien kan het water dan op temperatuur komen ip het altijd ijskoude grondwater. Heeft iemand een idee? We houden ons aanbevolen !Ik kan ivm lawaaioverlast geen benzinepomp gebruiken.
Dank alvast
Klaboki
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: accuwaterpomp

Bericht door Paul Joosten »

Die zijn er legio, google maar eens op zelf aanzuigende pomp 12 Volt. Combineer dat met een zonnepaneel dan houd je accu dat lang uit. Het is een beetje afhankelijk van welk debiet je wilt kunnen halen. Gebruik je een tussenopslag heb je niet veel nodig en kan je met wat spullen uit de voeten die gebruikt worden bij bijvoorbeeld caravans. Misschien loot het wel om na de vakantieperiode te kijken naar een afdanker waar de benodigde apparatuur in zit?
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: accuwaterpomp

Bericht door Pietje »

Paul Joosten schreef: 22 aug 2022, 10:21... en kan je met wat spullen uit de voeten die gebruikt worden bij bijvoorbeeld caravans.
Dat caravan-spul is geschikt voor een paar liter per dag uit een jerrycan zonder aanzuighoogte. Wil je naar irrigatie toegaan, dan gaat zo'n pompje het niet lang volhouden. Er schijnt een mini-dompel-pompje op 18-24V te bestaan dat een draaistroom-motortje heeft (dus zonder koolborstels), welke het wel langer dan een jaar kan uithouden.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: accuwaterpomp

Bericht door 12much »

Ik zou voor zoiets als dit gaan, niet goedkoop maar wel iets degelijker dan die plastic caravanpompjes. en dan idd een kleine accu als buffer met een zonnepaneeltje zou je probleem wel eens op kunnen lossen. Ik heb een dergelijke pomp al zo'n tien jaar in een oliedrum hangen in 1 van mijn garageboxen op een afgedankte volvo accu. Wordt wél goed gesmeerd, dat dan weer wel, maar nog nooit geweigerd.
Suc6

https://www.techniekwebshop.nl/draper-d ... aa4146d627
Never burn faster than your Wocket.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: accuwaterpomp

Bericht door JantjeV8 »

Zoek maar eens op aquarium en vijverpompen (ebay of iets dergelijks). Vaak zit er een pv-paneeltje bij. Opbrengsten zijn niet al te veel, maar om een volkstuin rustig te bevloeien kan het gauw genoeg zijn.
Gebruikersavatar
TLS
Berichten: 450
Lid geworden op: 08 okt 2014, 11:26
Locatie: East-Flanders

Re: accuwaterpomp

Bericht door TLS »

deze heb ik gehad, voor te zuigen niet goed, maar duwen werkt die heel goed. Je hebt ze in verschillende vermogens/spanningen. Bij mij is de motor niet kapot gegaan, maar de lagers; vermoedelijk van droog te draaien. https://www.dennisdeal.com/products/dc- ... K7EALw_wcB
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
Klaboki
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2022, 12:40

Re: accuwaterpomp

Bericht door Klaboki »

Bedankt allemaal. Er zitten mooie tips bij. Ik ga ermee aan de slag

Klaboki
Plaats reactie