Zou dit systeem werken ?

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Anonymous schreef:Dirk,

Hebben zij dit toilet zelf gebouwd of hebben ze een kant-en-klaar produkt gekocht? Waarom moet het zaagsel vochtig zijn?

Als een eigen tuin wenselijk zou zijn dan kan je misschien een daktuin overwegen (had begrepen dat je over een reusachtig plat dak beschikt)?

Johan
Zij hebben dit zelf gebouwd (met multiplex denk ik). Maar ik ken eigenlijk weinig of geen details. Zij baseren zich op het "Humanure Handbook" van Jenkins. Het toilet ziet er zeker niet onaantrekkelijk uit. Wanneer ik bij hen langsga, zal ik vragen voor wat meer informatie en of ik wat foto's van hun toilet mag maken. Het zaagsel wordt, ruimschoots op voorhand, vochtig gemaakt, zodat het reeds kan voorcomposteren. Cellulose, een hoofdbestanddeel van zaagsel, composteert, naar het schijnt, niet zo makkelijk.

Ik bezit, voor een particulier, wel relatief veel dakoppervlak (ongeveer 1000 vierkante meter), maar voorlopig geen platdak. Het is een oud fabriekspand, midden in de stad, met hoofdzakelijk klassieke shed-spanten (de typische oude fabrieksdaken met de typische, bijna vertikale glaspanelen, ge?rienteerd naar het oosten)

Dirk
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

Ik bezit, voor een particulier, wel relatief veel dakoppervlak (ongeveer 1000 vierkante meter), maar voorlopig geen platdak. Het is een oud fabriekspand, midden in de stad, met hoofdzakelijk klassieke shed-spanten (de typische oude fabrieksdaken met de typische, bijna vertikale glaspanelen, ge?rienteerd naar het oosten)
Dirk
Kun je hier geen pand-in-pand construeren?
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

Bericht door ludo »

Hoi, dit is wel een heel laat antwoord, maar een heel goed middel voor natuurlijke filters en voor daktuinen is kokosvezel.

Hier vind je er meer over http://www.cocostuin.be

Ludo
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi Ludo,

Je link werkt niet. Kun je hem nog aanpassen.

gr mark
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Met enig zoekwerk vond ik dat het http://www.kokostuin.be moet zijn.

Dirk
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

Bericht door ludo »

bedankt Dirk !!
Plaats reactie