Ondergronds ontijzer oplos. voor waterwinning kleine schaal?

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
exroom
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 feb 2007, 00:13

Ondergronds ontijzer oplos. voor waterwinning kleine schaal?

Bericht door exroom »

De vraag, hieronder leesvoer, heeft iemand hier ervaring mee, net als zovelen heb ik ook zo'n leuke pomp laten maken, in mijn enthousiasme een semi professionele beregingsinstallatie aangebracht, en ja hoor alles wordt bruin! mooi waardeloos.

De schoonwaterinstallatie maakt ondergronds, afhankelijk van de capaciteit van het apparaat, een vaste hoeveelheid schoon water rond uw bron aan. Deze hoeveelheid is dagelijks opneembaar. Het voordeel hiervan is dat er geen belemmering is in de snelheid van het oppompen. Mits men natuurlijk niet boven de maximale toegestane opname per etmaal komt. Bij een installatie met een opname van 40 m3 per etmaal, kan de hoeveelheid schoon water die rond de bron aanwezig is, in enkele minuten of in enkele uren worden opgepompt. Dat is afhankelijk van de capaciteit van de pomp. Voorzie zelf in uw waterbehoefte. Met Aquatronics. Zuiver water, rechtstreeks uit uw eigen bron.
een website voor meer leesvoer: http://www.aquatronics.nl (het bedrijf met de oplossing??)

voor de mensen die denken die is gek:Een stukje geschiedenis
Ondergronds Beluchten is geen nieuwe techniek. Het was een logische ontwikkeling bij
de grootschalige winning en zuivering van grondwater tot drinkwater. Al rond 1900
werden er verschillende patenten verleend voor een vergelijkbare techniek.
Oorspronkelijk heette de techniek ondergronds ontijzeren in plaats van ondergronds
beluchten. Zuurstofloos grondwater bevat vaak opgelost ijzer, dat als bruine ijzerdeeltjes
neerslaat zodra het water in contact komt met zuurstof. Het doel van ondergronds
ontijzeren is om al het ijzer in de bodem te laten neerslaan, zodat er minder of geen
bovengrondse zuiveringscapaciteit nodig is.

wil je meer lezen klik dan hier:
http://www.oasen.nl/drinkwater/Document ... uchten.pdf

en anders in google dit gebruiken: "System Vyredox"

Als je alles gelezen hebt, denkje toch van mooi ik hang er een compressor in en je bent klaar?
even wat info omtrent mijn pomp, onder roermond, naast de maas, zit mijn put 15 meter diep in een grindlaag, buis is 225 mm, gebuik een 6 m3 bronpomp
Hoeveel ik ook lees of experimenteer, het is nooit genoeg!,
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Ondergronds ontijzer oplos. voor waterwinning kleine sch

Bericht door Chicken Power »

exroom schreef:voor de mensen die denken die is gek:
Nee. Leuk verhaal, bedankt.
exroom schreef:Als je alles gelezen hebt, denkje toch van mooi ik hang er een compressor in en je bent klaar?
Zo werkt het niet, ga het nou eens goed lezen!

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Ondergronds ontijzer oplos. voor waterwinning kleine sch

Bericht door kockie »

Als ik het goed begrijp wordt er geoxygeneerd water terug de grond ingebracht, waarbij het ijzer neerslaat. Later kun je hetzelfde water weer oppompen voor gebruik. Zou er bij het kleine systeem een tussentijdse opslag zijn? Zou dit ook bij Mangaan werken?? Bij kalk waarschijnlijk niet :(
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
exroom
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 feb 2007, 00:13

Re: Ondergronds ontijzer oplos. voor waterwinning kleine sch

Bericht door exroom »

Nee bij het kleine systeem van het bedrijf is geen buffer of tijdelijke opslag.

model T10, in de blauwe buis wordt buitenlucht vermengt met grond water door een venturi warna het weer retour put gaat.

Ik hebgevraagd naar de kans op het verstoppen van mijn put, hier geven ze 10 jaar garantie op.

Deze methode wordt veel toegepast in duitsland.
Hoeveel ik ook lees of experimenteer, het is nooit genoeg!,
Plaats reactie