Power to home

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Power to home

Bericht door Krelis »

misschien tot mij richten ipv over mij ;-) Nogal onbeschoft m.i.

vanaf nu ben ik offgrid.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Power to home

Bericht door Krelis »

JantjeV8 schreef: 12 okt 2022, 11:23 Ik was 'm al lang kwijt, ook in andere topics. Ik geef m'n eigen IQ dan maar de schuld. :fff
Cancelculture heet dat.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Power to home

Bericht door JantjeV8 »

Nou, hoe het heet weet ik niet. Maar je plempt allerhande topics vol met korte kreten. Ik krijg die kreten gewoon niet goed ontcijferd, ik heb meestal geen idee wat je bedoeld. En als je dat een paar keer ervaren hebt, denk je bij de volgende: "laat maar gaan, het zal wel aan mij liggen".
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Power to home

Bericht door dormos »

Volgens mij was mijn reactie 1 op 1 riching jou met oprechte vragen wat je nu precies bedoelde. Communicatie bestaat uit zenden en ontvangen. Jij denkt waarschijnlijk dat je duidelijk zendt maar de ontvangst houdt te wensen over. Inderdaad veel korte statements waaruit niet altijd op te maken is wat je nu wilt zeggen en of het cynisch of serieus bedoeld is.
Cancel culture erbij halen is een beetje makkelijk en in dit geval niet terecht. Dat zou alleen zo zijn als we een campagne zouden starten om er voor te zorgen dat je van dit forum gegooid wordt.
Je krijgt gewoon een beetje kritiek op hoe je manier van communiceren overkomt, meer niet.
En mijn vragen staan nog steeds.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Power to home

Bericht door Ramon »

Is er al iemand hier op het forum die een dynamisch contract heeft?
Hoe bevalt dat?
Ik zit er ook sterk over na te denken...
Wil wat ervaringsdeskundigen horen...
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Power to home

Bericht door pelletpower »

Absoluut niet zolang de salderingsregeling bestaat.

Toevallig vandaag mijn accu pakketje aangesloten voor peakshaven en misschien ooit in de verre toekomst in te zetten voor een dynamisch contract.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Power to home

Bericht door pelletpower »

Die dynamische tarieven volg ik wel. Afgelopen week schommelde het rond de 10 cent. Dankjewel wind😀. Ik kan er nog niet echt een verdienmodel voor verzinnen maar het is zeker interessant.
jgroot
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 feb 2020, 08:59

Re: Power to home

Bericht door jgroot »

ik hoorde vorige week positieve verhalen over de dynamische energiecontracten van de ANWB. Dit ga ik komende tijd ook eens in de gaten houden.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Power to home

Bericht door pelletpower »

Voor alle duidelijkheid, volgens mij kun je niet salderen met dyn contract. Heb je PV dan is dat dus niet slim.
jgroot
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 feb 2020, 08:59

Re: Power to home

Bericht door jgroot »

Klopt. Voor mensen met PV voorlopig niet interessant.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Power to home

Bericht door Sandman79 »

In België potentieel wel al zeer interessant. :) Maar ben nog een en ander aan het uitzoeken, want wij kunnen tegenwoordig ook rechtstreeks onze overtollige stroom ( op kwartierbasis) verkopen aan buren/ familieleden. Ze betalen dan de overeengekomen prijs plus distributiekosten.

Ik kan vandaag bvb stroom aankopen s nachts rond de 17 cent per Kwh (inclusief distributiekosten) , gedurende een tweetal uur en later kan ik de overtollige stroom verkopen aan een 20 cent aan de stroommaatschappij, of eventueel een 23-25 cent aan rechtstreekse afnemers van me. Die rechtstreekse afnemers nemen dat ook af aan die prijs gedurende veel meer uren, en zo kunnen mijn zonnepanelen ook extra rendabel worden...

Wel moet je natuurlijk ook rekening houden met je batterijslijtage/kost en omzettingsverliezen...

Er zijn een paar partijen , oa lifepwr en blicq die een en ander voor je automatiseren, maar daar heb ik nog gesprekken mee, eens kijken hoe ze ook kunnen omgaan met energiegemeenschappen , ( rechtstreeks verkopen aan je buren) en bidirectioneel laden Enzo...
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Power to home

Bericht door pelletpower »

Die techniek die erachter zit verbaast me dan weer. De meest geavanceerde systemen vallen terug op Home Assistant en zo. DIY denk ik dan.

Dyn contract kan voor jou wel uit? ANWB stond op een paar centen vannacht. Incl transport meen ik.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Power to home

Bericht door JantjeV8 »

Enerzijds klinkt dat interessant, anderzijds denk ik dat je ergens aan begint van welke de 'instanties' ook nog geen koers hebben bepaald, dat wel gaan doen. Feitelijk ben je een bedrijf aan het worden. En je 'verdient' ergens aan terwijl je gebruik maakt van andermans faciliteiten. Ik denk dat de belastingdienst daar ook een keer wat van gaat vinden. En daarom blijf ik zelf nieuwsgierig naar oplossingen zonder vertakkingen van- en naar derden.
jgroot
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 feb 2020, 08:59

Re: Power to home

Bericht door jgroot »

niet een heel nieuw artikel (het kwam vandaag wel pas voorbij), maar sluit wel aan waar we het hier over hebben.

https://mtsprout.nl/tech-innovatie/tibb ... -nederland
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Power to home

Bericht door pelletpower »

Hee, dat verdient inderdaad wat aandacht. Het lijkt de eerste te zijn die een koppeling met hardware biedt. Bedankt
Plaats reactie