Overschot aan energie

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Overschot aan energie

Bericht door Ramon »

Screenshot_20220424-080834_Samsung Internet.jpg
https://nos.nl/artikel/2426225-voor-het ... -verbruikt


We zijn weer in een nieuwe fase beland...

Nee we gaan GEEN overtollige energie (is die er dan???) omzetten in waterstof...

We gaan mensen geld toe geven om de energie op te maken... :lol:

Ik heb al m'n (buiten)lampen aangezet, verwarming in de schuur, tv, stofzuiger, draaibank, freesbank, enz. Je hebt er niks aan, maarja het levert wel geld op...

Kan/moet het nog gekker vraag ik me dan af???

Ik snap dat de intentie goed is, maar dit is toch de kat op het spek binden...?
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overschot aan energie

Bericht door pelletpower »

Nee natuurlijk niet. Dit is het verdienmodel voor een thuisbatterij. Overigens is het artikel niet juist, op 8 januari dit jaar kwam het ook al voor. Nieuwe fase is het wel inderdaad. Ik wil hier wel iets mee gaan doen, een maatje van me is druk met allerlei app om geld te verdienen met je auto accu. Willen we van fossiel af dan zullen we hier mee om moeten kunnen gaan. Negatieve prijs was slecht een paar uur, wat doe je de rest van de dag? Nog steeds geen argument om H2 te maken met dat bedroevend rendement. Pas als H2 een beetje effectief gemaakt kan worden, kan het mee gaan doen in de transitie. Tot die tijd is het zon, wind en biomassa.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Overschot aan energie

Bericht door benthuis »

pelletpower schreef: 24 apr 2022, 21:53 Nieuwe fase is het wel inderdaad. Ik wil hier wel iets mee gaan doen, een maatje van me is druk met allerlei app om geld te verdienen met je auto accu...
Sorry Pellet, nieuwe fase, een ander voorportaal van de hel, maar ietsjes minder heet? M'n maag draait zich om als ik geld verdienen en energie in een zin zie staan, hoe goed de bedoeling ook... Maar met een app wordt het beter!

Sorry voor de cynische....
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overschot aan energie

Bericht door pelletpower »

Klopt Ben, maar minderen gaat niemand vrijwillig doen. Respect voor diegene die dat wel doet.

Verder is voor sommigen geld een vies woord. Ook dat begrijp ik. Ik vind het vooral fascinerend. Uiteindelijk is dat nog voor een groot deel bepalend als er beslissingen genomen worden.

En ook moet de energie anders. Zoals gezegd gaat het wel of niet daar geld mee kunnen verdienen bepalend zijn voor de transitie. Het alternatief is subsidie. Ook geld, maar daar gaat mijn maag dan weer van omdraaien.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overschot aan energie

Bericht door remco d »

"men" als in de politiek wil graag dat we investeren in "groene" energie want dat is hip en duurzaam enzo. Als ik daarin mee kan delen door wat teveel pv panelen neer te leggen en zo wat centjes terug kan krijgen van die grote hoop die de klimaatmaffia wegpist aan grote projecten die nooit te verantwoorden zijn (windparken zodat Google je foto's wat langer op kan slaan, bossen uit Canada opstoken, met privéjets naar klimaatconferenties gaan, boeren wegpesten)

Dan is dat wellicht hypocriet maar schamen doe ik mij er niet voor.

Spaarzaam leven en op die manier wat opbouwen zou ik het liefst doen maar degenen die dat doen zijn altijd de eersten die geplukt worden.

Zo mogen ze van mij morgen de hypotheekrenteaftrek afschaffen maar toch weiger ik hem niet. Idem met kinderopvangtoeslag en kinderbijslag. Dan maar hypocriet.
Gebruikersavatar
TLS
Berichten: 450
Lid geworden op: 08 okt 2014, 11:26
Locatie: East-Flanders

Re: Overschot aan energie

Bericht door TLS »

Bijgevoegd de statistieken voor april: bijna alles (inclusief 250kWh voor mijn EV) volledig met eigen PV+batterij + energiemanagement opgelost. Ik kijk nog wel eens naar de prijzen voor diesel, gas, en netstroom. Maar een gevoel van opluchting overvalt me.... :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

meer detail: https://photos.app.goo.gl/u9Yq3cqyh8M37iv5A
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
Plaats reactie