Wat met zaagsel?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Sandman79 »

Afbeelding

Verleden week afhalen in Overijsel


Afbeelding

Pakketje van 800 kilo afladen. Gelukkig was de buurman aan het knutselen in de garage om een uitrijkar te maken van zn kraan.... en stond dat materiaal dus even tot mn beschikking :) . Wel handig...



Afbeelding

Afgeladen...

Afbeelding

Gemonteerd. Toch ff zoet aangeweest. Redelijk wat boutjes aan dit oversized meccano pakket :)



Afbeelding

Afbeelding


Eerste zaagprobeersels uit een stukje conifeerafval... Zaagresultaat was maar zo zo... het ging me echt meer om de machine wat in mn vingers te krijgen :)
Bijlagen
geladen.jpg
afladen.jpg
afgeladen.jpg
First run.jpg
productie.jpg
productie2.jpg
Laatst gewijzigd door Sandman79 op 08 mei 2021, 21:27, 3 keer totaal gewijzigd.
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door 1980 »

Ziet er indrukwekkend uit.

Waar is die jerrycan voor die bovenop ligt?
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Sandman79 »

De jerrycan wordt gevuld met water, afhankelijk van houtsoort ook nog met een beetje afwasmiddel erbij, dit voor het zaagblad schoon te houden, niet zozeer voor de koeling van het blad.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Paul Joosten »

Gaat wat fout met de afbeeldingen, zie ze hier niet...
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door kockie »

Ik zie ze wel en m'n hart gaat er sneller van kloppen....

Ik heb afgelopen week de prijs van zo'n ding opgevraagd en de onderhandelingen met de directie hier maar gestaakt.... WAF is te laag helaas :(
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door JantjeV8 »

Ik krijg de afbeeldingen ook niet te zien en wil zo graag mee kwijlen..
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Sandman79 »

Paul Joosten schreef: 08 mei 2021, 08:58 Gaat wat fout met de afbeeldingen, zie ze hier niet...
JantjeV8 schreef: 08 mei 2021, 11:12 Ik krijg de afbeeldingen ook niet te zien en wil zo graag mee kwijlen..
Ik heb de afbeeldingen op een andere locatie dan mijn NAS thuisgezet. Toch iets mis met jullie computers vrees ik :D, maar hopelijk zien jullie het zo.
kockie schreef: 08 mei 2021, 09:28 Ik zie ze wel en m'n hart gaat er sneller van kloppen....

Ik heb afgelopen week de prijs van zo'n ding opgevraagd en de onderhandelingen met de directie hier maar gestaakt.... WAF is te laag helaas :(
De prijs is niet min, neen, maar goed spullen verliezen ook niet veel aan waarde... Verder stond hier voor privegebruik sowieso een groot tuinhuis met hondehok op het bouwprogramma, nog wat andere zaken zoals hottub / Sauna / Tuinmeubilair / Gevelbeplating.... Daar kan het toestel zich een heel stuk al mee terugverdienen. Plus nog wat zaken bij mijn vader / Stiefbroer / Wat vrienden / Buren /...

Woodmizer heeft ook een meer budget model, de LX50. Maar de mijne heeft een steviger bed, krachtiger motor, is al uitgerust met een snijcomputer (niet mogelijk op goedkopere modellen) net zoals de goedkopere modellen bij woodmizer ook niet kunnen uitgerust worden met een voorsnijder en electrische aandrijving ipv het draaiwielletje.

Andere merken die ik in overweging heb genomen waren Logosol. (computer uitbreiding enkel op de veel luidruchtigere benzinemodellen) en woodland Mills. deze zijn vaak goedkoper, maar ook weer geen voorsnijder / computer mogelijk.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Paul Joosten »

Helaas. Klikken op de links helpt ook niet, de afbeeldingen worden niet geladen. Je kunt ze beter als bijlage uploaden op dit forum, loop je ook niet het risico dat de externe host tzt niet meer werkt en de draad weer waardeloos wordt.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
jgroot
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 feb 2020, 08:59

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door jgroot »

Afbeeldingen gewoon te zien. Mooie machine.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Paul Joosten »

Nu wel idd. Wat een apparaat... Had nog geen idee hoe het werkt maar dit filmpje zal er wel op lijken?
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door Sandman79 »

Hi Paul, Ja dat is verreweg dezelfde, de LT 15 start is een uitgeklede versie waar je achteraf niet de leuke opties op kan zetten, ik heb een 'gewone' LT15 ('classic' heet die nu nadat ze de 'start' op de markt hebben gebracht)

Ik heb enkel een elektrische, is lekker stil. DE LT15 is al een jaar of 30 op de markt, maar wordt nog steeds doorontwikkeld.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door pelletpower »

Dijk van een machine! Daar ga je veel plezier van beleven met die plannen. Electrisch is ook fijn, geen geknetter in je oren! Filmpjes!!!
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wat met zaagsel?

Bericht door JantjeV8 »

Ja, nu wel zichtbaar, da's een mooie hobby. Komt knap professioneel over. Dit ga ik volgen!
Plaats reactie