Warmtepompen

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

JW te R
Berichten: 144
Lid geworden op: 08 okt 2010, 11:36

Re: Warmtepompen

Bericht door JW te R »

2 jaar geleden mijn (defecte) gas-CV ingeruild voor een warmtepomp. Bevalt tot nu toe prima.
Mijn warmtepomp draait nog steeds niet voluit, en 's nachts staat 'ie gewoon uit.
Als er weer zon komt gaan we daarmee weer verwarmen :D
Stapel op Hout schreef: 07 feb 2021, 13:41 Zou het een idee zijn om het buiten unit van zo'n L-W warmtepomp in de kruipruimte te plaatsen?
Natuurlijk wel met aan- en afvoer kokers om de koude lucht af te voeren, om te voorkomen dat de kruipruimte verandert in een grote diepvries, en we vervolgens een hele koude vloer krijgen.
Met aan- en afvoerkokers van pvc, uitgevoerd als een soort grote bromfiets uitlaat hoeft het systeem volgens mij in huis en daar buiten dan niet hoorbaar te zijn.
Zou zo'n opstelling een kans van slagen hebben, of is dit "lucht(water)fietserij"?
Teake
De meeste SWW warmtepompen zijn zo gebouwd; die staan dus ook binnen. Voor toepassing als hoofdverwarming zijn de benodigde vermogens (en luchtomzet) dermate groot, dat dat niet haalbaar is. Daarnaast, als je de geluidsbron binnen haalt hoor je hem nog beter.
Plaats reactie