olie en steenkool verboden?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door Gerrie »

Stan ik vind het leuk gebracht maar toch met de auto, je brengt het leuk en je praat het autorijden nu goed onder het mom liever een auto dan een vrachtauto. Weet je het is gewoon moeilijk en natuurlijk kijkt iedereen naar zijn portemonnee om een huis behaaglijk warm te krijgen kost energie. De meeste mensen willen gewoon een warme woning hebben en sommige opperden dan draai je de thermostaat kraan maar terug en dan trek twee truien aan is geen oplossing.
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door JantjeV8 »

Je moet ook willen zien wat iemand al wel doet. Van daaruit kun je verder. Niet iemand die een hele weg heeft afgelegd rechtsomkeert laten maken en overnieuw laten beginnen, ga je d'r maar heel weinig in mee krijgen.
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door JantjeV8 »

Gerrie schreef: 31 dec 2020, 13:04 Ik zal die v8 ook maar achter je naam verwijderen.
Waarom?
Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door Gerrie »

Benzine slurper :)
Stan1979
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 mei 2018, 20:25
Locatie: Putte

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door Stan1979 »

Natuurlijk is het nogsteeds met de auto die fossiele brandstof verbruikt, maar ik zou niet weten hoe ik anders (ecologisch) zo’n 50 pallets per kar thuis zou moeten krijgen...
Paard en wagen wordt wat lastig in deze tijd aangezien ik maar gewoon in n woonwijk woon. :)
En zelfs het paard heeft n footprint...

Ik bekijk het altijd zo, wat kan ik doen om mijn leven wat ecologischer te maken.
Totaal zonder fossiele brandstof is voor mij niet onmogelijk maar eerlijk gezegd wil ik dat niet.
Natuurlijk alles kan maar dat kost mij teveel om het reëel te krijgen.

Een behaaglijk huis is niet alleen comfort, het is ook een stukje gezondheid.
Mijn vrouw heeft fibromyalgie en sinds we een massakachel hebben gedijt ze lichamelijk veel beter.
Warmtestraling is dus niet alleen comfort voor ons.
En eerlijk gezegd heb ik zelf er voordeel bij, je bent lichamelijk toch ontspannender als het warmer is.
LeaD
Berichten: 1170
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door LeaD »

Het jaar is nog maar begonnen en de wapens staan al op scherp !
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door pelletpower »

De beste wensen iedereen. Laten we er wat moois van maken dit jaar.
Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door Gerrie »

Beste wensen allemaal, nee hoor de wapens staan niet op scherp gewoon een nuttige duscussie en een beetje op het randje.
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door JantjeV8 »

Gerrie schreef: 01 jan 2021, 11:09 Benzine slurper :)
Het is maar een naam...
LeaD schreef: 01 jan 2021, 11:13 Het jaar is nog maar begonnen en de wapens staan al op scherp !
Die zie ik niet.

Ja, ik zaag en stook hout. Ja, ik heb wel eens bomen gepland, maar minder dan ik er omgezaagd heb. De uitleg van de bosbeheerder: Die bomen zijn op het eind van hun leven, en ze verdringen andere opgroei hinderen de ontwikkeling van wat er omheen staat. Dus weghalen en nieuw leven een kans geven.
Een nieuwe boom planten geef je dus ook een natuurlijke kans op deze manier, die heeft zichzelf al gepland. Bij die productiebossen zou ik niet weten of daar ook nieuwe aanplant gebeurd. Je zou zeggen van wel, het is het inkomen van die bevolking. Een boer plant in het voorjaar ook nieuwe aardappelen.
LeaD
Berichten: 1170
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: olie en steenkool verboden?

Bericht door LeaD »

Beste wensen :D
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Plaats reactie