animo peiling: ontwikkeling automatische regeling houtkachel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zeger
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2020, 10:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: animo peiling: ontwikkeling automatische regeling houtkachel

Bericht door zeger »

TLS schreef: 10 nov 2020, 17:13 wie zou dit interessant vinden, en wie denkt iets te kunnen&willen bijdragen?
Leuk idee, ik denk / doe graag mee
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: animo peiling: ontwikkeling automatische regeling houtkachel

Bericht door Ruuben »

Ik lees mee
Gebruikersavatar
TLS
Berichten: 450
Lid geworden op: 08 okt 2014, 11:26
Locatie: East-Flanders

Re: animo peiling: ontwikkeling automatische regeling houtkachel

Bericht door TLS »

zeger schreef: 17 nov 2020, 22:06
TLS schreef: 10 nov 2020, 17:13 wie zou dit interessant vinden, en wie denkt iets te kunnen&willen bijdragen?
Leuk idee, ik denk / doe graag mee
Ik denk dat jouw setup de beste basis is Zeger, ikzelf werk ook met ESP-chips, mqtt, influx en grafana maar dit is dan op Amazon Cloud en dat is niet zo eenvoudig om correct op te zetten; en ook niet gratis. Ook heb ik veel meer 'custom' programmeerwerk voor wat in principe wel voor een stuk te vervangen is door die Tasmota.

Zie je het zitten om je setup en code op een Github-repository te plaatsen? Of is die Docker daarvoor geschikt?
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
pelletpower
Berichten: 3294
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: animo peiling: ontwikkeling automatische regeling houtkachel

Bericht door pelletpower »

Ok. Leuk genoeg om te volgen. Mijn domoticz moet gaan verhuizen naar definitieve plek. Mooi om alles eens opnieuw tegen t licht te houden. Grafics ziet er heel goed uit. Als stabiliteit ook zo is, kan t wel eens overstappen worden.
Gebruikersavatar
zeger
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 okt 2020, 10:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: animo peiling: ontwikkeling automatische regeling houtkachel

Bericht door zeger »

TLS schreef: 18 nov 2020, 09:54 Ik denk dat jouw setup de beste basis is Zeger, ikzelf werk ook met ESP-chips, mqtt, influx en grafana maar dit is dan op Amazon Cloud en dat is niet zo eenvoudig om correct op te zetten; en ook niet gratis. Ook heb ik veel meer 'custom' programmeerwerk voor wat in principe wel voor een stuk te vervangen is door die Tasmota.

Zie je het zitten om je setup en code op een Github-repository te plaatsen? Of is die Docker daarvoor geschikt?
Geen probleem, ik kan de docker-compose files delen, moet ze dan nog wel even netjes maken maar dat is niet zo veel werk. Daarnaast is er dan nog een readme om de boel aan elkaar te knopen.
Plaats reactie