schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Gargouille »

Ramon schreef: 23 okt 2020, 01:30 Er staat, als h2 met een halve zuurstofatoom reageert:

Of 2h2 met o2 en er wordt water gevormd, de adiabatische vlamtemperatuur dan 5000 kelvin is.

Als h2 met een halve zuurstofatoom reageert en er wordt H, O en OH gevormd, de adiabatische vlamtemperatuur dan 3188 kelvin is.

Verschilletje van bijna 2000 graden....

Geeft niks hoor, jullie zijn best lief
Ja Ramon, dat hadden we toch altijd al geweten dat elke brandstofsoort/zuurstof reactie een andere , heel eigen adiabatische temperatuur heeft .
Heeft iemand ooit anders beweerd ?

Ik herinner me wel iemand die het punt wilde maken dat dat van de hoeveelheid brandstof zou afhangen. (heb je al iets gevonden in de vergelijkingen wat duidt op een massa-afhankelijkheid ?)

G
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

Ja Ramon, dat hadden we toch altijd al geweten dat elke brandstofsoort/zuurstof reactie een andere , heel eigen adiabatische temperatuur heeft .
Heeft iemand ooit anders beweerd ?
Jij kan echt geen scheikunde he?

De brandstofsoort en de hoeveelheid zuurstof VERANDERD niet, alleen het gevormde!
Laatst gewijzigd door Ramon op 23 okt 2020, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

Sorry dat heb jij niet gezegd, dat heeft stan gezegd. Maar jij ook indirect.

Stan zei, dat de kern van de lucifer even heet wordt als de kern van 10000 brandende lucifers.

Maar dat is niet waar. 1 lucifer in een kachel brand veel inefficiënter dan 10000, en dus zal er bij die ene lucifer een heel andere chemische reactie plaatsvinden, als bij die 10000.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

Dat is ook in open lucht. 1 lucifervlam heeft in verhouding veel meer oppervlak om af te koelen dan 10000 brandende lucifers bij elkaar. Dus branden 10000 lucifers efficiënter en dus een hogere adiabatische vlamtemperatuur.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

De oppervlak van een vlam is vergelijkbaar met de oppervlak van een bol.

Bij een bol met inhoud van 1ml is het oppervlak % gezien VEEEEL groter dan bij een bol met inhoud van 10ml
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

Dit wilt dus zeggen dat een luciferhoutje of een blok hout van 300 kg allebei de vlamtemperatuur van dat specifieke stuk hout gaan halen op het midden van de vlam.
Dit zei stan. Dit is dus 100% niet waar...
Wanneer een heel klein beetje hout heel efficiënt brand in een heel grote kachel 
Hier gaat hij de mist in...
Dit kan dus niet.
Alle stoffen hebben hun eigen vlamtemperatuur
Maximale vlamtemperatuur!!!! Nogmaals, als de efficiëntie afneemt, verandert de chemische formule, zakt de adiabatische vlamtemperatuur enorm!
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door dormos »

Heej dormos, hoe is t?
Prima, maar voelde geen behoefte om te reageren op deze onzin.

Als jij op basis van wat anderen je hier onderbouwd vertellen blijft geloven dat jij de enige bent die het snapt dan zit je voor mij in de hoek van de flat earthers, 5G en vaccinatie complot denkers en Corona ontkenners.

Geen feit gaat je op andere gedachten brengen en wij zijn schaapjes.

Voorbeeldje:

"Een proces is adiabatisch als er geen warmte met de omgeving wordt uitgewisseld. De lijn in een grafiek die een systeem doorloopt tijdens zo'n proces wordt adiabaat genoemd"

en jij zegt:
Dat is ook in open lucht. 1 lucifervlam heeft in verhouding veel meer oppervlak om af te koelen dan 10000 brandende lucifers bij elkaar. Dus branden 10000 lucifers efficiënter en dus een hogere adiabatische vlamtemperatuur.
Je vraagt of anderen Engels kunnen lezen, kun jij Nederlands lezen (en begrijpen)?

Je zit er gewoon naast en bent te eigenwijs of te dom om dat te erkennen.
Reken dus op tegengas als je hier foute adviezen geeft die gebasserd zijn op op je gebrekkige kennis en onderbuikgevoel.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

We hebben in ieder geval lekker gediscussieerd
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

Als jij op basis van wat anderen je hier onderbouwd vertellen blijft geloven dat jij de enige bent die het snapt dan zit je voor mij in de hoek van de flat earthers, 5G en vaccinatie complot denkers en Corona ontkenners.
Mijn bijnaam is lange Frans :lol:
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

Reken dus op tegengas
Niks van gemerkt... :lol:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door willem »

Ramon schreef: 23 okt 2020, 18:17
Als jij op basis van wat anderen je hier onderbouwd vertellen blijft geloven dat jij de enige bent die het snapt dan zit je voor mij in de hoek van de flat earthers, 5G en vaccinatie complot denkers en Corona ontkenners.
Mijn bijnaam is lange Frans :lol:
Ramon schreef: 23 okt 2020, 18:36
Al vanaf de eerste dag tot vorige week aan toe al een lul gevonden


Reken dus op tegengas
Niks van gemerkt... :lol:
Als je de kachel warm wil houden, hier komt ie:
Toen ik vannacht lepeltje - lepeltje in bed lag met een bult in m'n broek proberen twee kleuters
elkaar de loef af te steken door weer pagina's vol en tot dik over tweeën elkaar de loef af te steken.
Kleuters en kinderen moeten altijd gelijk dus eentje moet er janken, wie .... zal me worst zijn,
we gaan gaan merken.
Je hebt zeker niet door dat je hééééél langzaam wordt mee gezogen in de gedachten gang van G
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door Ramon »

:lol: En wat is die gedachtengang?
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: schoorsteen voor en na installatie van een RVS gaine (flexibele pijp)

Bericht door willem »

Bedtijd voor me.
Je kan er wel een lachende smiley bijzetten, maar dat kan ook betekenen dat je het weglach
omdat je het niet door heb.
Plaats reactie