Op dit moment (29 mei) ben ik druk met de voorbereidingen van een project in Münster. Het is een sculptuur bedacht door Oscar Tuazon en uitgevoerd door een heel team. De sculptuur bestaat uit een centrale cylinder van 150 cm diameter en 350 cm hoog. Er omheen 4 grote, brede traptreden en weer een halve cylinder er omheen. In die centrale cylinder was oorspronkelijk een open haard gepland zodat het een warme plek zou kunnen worden.
De man die alles regelt en organiseert, Antoine Rocca, heeft de batchrocket site onder ogen gekregen en contact met mij opgenomen om te zien of het mogelijk was een batchrocket in de cylinder onder te brengen. Die cylinder is al zo groot dat het een 25 cm diameter systeem is geworden, doorsnede 490 cm² om in de gebruikelijke termen van dit forum te blijven. De vuurkamer is niet rechthoekig zoals het basis ontwerp maar rond, als een liggende buis, van 50 cm binnen diameter. Geen deur, geen p-channel of floor channel omdat het een publiek toegankelijke locatie is.
Het geheel is in onderdelen gebouwd in de buurt van Brussel en gaat woensdag op transport naar Münster. Donderdag ochtend vroeg ga ik daar ook naar toe, per trein. Ik blijf er waarschijnlijk tot zaterdagochtend, volgens planning is de sculptuur dan klaar en heeft de rocket dan proefgedraaid. Spannend project, een maand geleden had ik er nog niet van gehoord. En dan nog wel in Duitsland, waar alles wat niet de Duitse traditie en regels op dit gebied volgt met argwaan wordt bekeken.