Mijn eerste "lanceerpoging" bell

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Mijn eerste "lanceerpoging" bell

Bericht door WillemLimmen »

Dank je, dan houd ik dat aan.
moi427
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:54
Locatie: Appelscha

Re: Mijn eerste "lanceerpoging" bell

Bericht door moi427 »

Pieke, mooi project! Doet me hopen op tijd om hier ook iets dergelijks te gaan proberen met mijn AltechVision houtkachel. Maar voorlopig nog tijden druk met andere huis-ombouw-renovatie-aanpas activiteiten.

Kleine vraag ter bevestiging: als ik het goed begrijp gebruik je nu deze laatste opstelling met deze Bell puur als buffer/stralingswarmte, dus niet meer met een lucht ww en ventilator zoals je bij de eerste opstelling op de kachel deed?
En dat warmt nog steeds zo positief op als je bij die eerste opstellingen meldde?

En nog een vraag: je noemde eens dat je schoorsteen tegen je verwachting in goedgekeurd was. Had je de schoorsteen aangepast, hoe werd die gekeurd e.d.?

Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Mijn eerste "lanceerpoging" bell

Bericht door Pieke »

Dankjewel. Ik had je reactie gemist,Jan.

Inmiddels heb ik die oude bell met spiraal weer samengevoegd met de huidige bell. Beetje flexen en het past perfect. Ook heb ik ongeveer 20 kilo chamottestenen in de bell gestapeld. Zonder die hete luchtverwarming deed ie het ook prima, mede omdat mijn huidige woonkamer minder inhoud heeft.Alleen ervaarde ik dat het in de keuken, 8 á 9 meter verderop, frisjes bleef en er zelfs een koude trek optrad, daarom heb ik die spiraal er weer ingebouwd. Ik wilde dan met cv buizen langs de plinten de lucht richting keuken leiden, maar dan blijft er haast geen druk meer over.

Over de schoorsteen: Ik had persoonlijk de indruk dat ie niet 100% was, maar de schoorsteenveger heeft een inspectie gedaan en heeft vervolgens zijn fiat gegeven.

Ik zal binnenkort een fotootje schieten, maar ik wil eerst ff de bell opnieuw van een kleurtje voorzien, want de verf heeft wat beschadigingen opgelopen.

Gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Plaats reactie