Thermostatische kraan

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
beni007
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:12

Thermostatische kraan

Bericht door beni007 »

Hoi Hoi Allen,

Alweer even geleden dat ik hier op het forum heb gepost, maar ben met regelmaat blijven lezen :)
het stookseisoen begint stilletjes aan terug op gang te komen :) Alhoewel ik deze zomer met onze fantastische tropische temperaturen gewoon ben blijven doorstoken :)

soit, ik zit eigenlijk met het volgende,

ik heb via een site (ben vergeten of ik die mag vermelden) thermostatische kranen aangekocht voor op men radiatoren.
deze kranen zijn batterij gestuurd maw kan ik per thermostatische kraan (4stuks) de uren en temperatuur wanneer de radiator warm moet krijgen gaan instellen.
de kranen die ik heb gekocht zijn van het merk technoline (duits merk?) specificaties technoline

gisteren deze kranen via pakje thuisgekregen.

Nu blijkt dat het ventiel in men radiatoren van het merk COMAP zijn en mijn nieuwe kranen passen er niet op (COMAP schroefdraad is 2 mm kleiner dan technoline)
Stoem van me om dit niet te checken, nu die technoline kranen passen perfect op heimeier/honeywell/junkers/ enzv ventielen die een scroefdraad van M30 zouden hebben.

Na enig zoekwerk heb ik op de site van heimeier volgend onderdeel gevonden
deze link

als ik het goed begrepen heb schroeft men deze adaptor op het comap ventiel, en op het verlengstuk zit nieuwe draad die wel geschikt is voor een heimeier kraan. Aangezien mijn technoline kraan past op een heimeier ventiel zou dit dan geen probleem mogen zijn.

Nu was mijn vraag, ik vind niet direct waar ik deze adaptors kan bestellen, Misschien iemand hier die me snel kan helpen of me die zelfs kan leveren?

Ps betreffende men automatische kranen COMAP heeft die ook maar die kosten wel 3x zo duur als die van technoline (oke het verschil zit hem ergens... maar dat zie ik dan wel (reviews van deze kraan was vrij positief)

MVG
Beni
beni007
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:12

Re: Thermostatische kraan

Bericht door beni007 »

Hoi allen,

Bedankt voor de reacties :evil: :twisted: :roll:

het probleem is intussen opgelost, via conrad heb ik de nodige koppelstukken (van comap naar honeywel/heimeiere/technoline) kunnen bestellen
thermostaat kranen komen nu wel een paar centimeter voorbij de radiator maar das niet erg.

UPDATE voor electrische thermostaat kraan:

Momenteel zeer tevreden van!
op deze manier heb ik een nieuwe verwarming zone kunnen creeeren en word vb de woonkamer slechts op bepaalde tijdstippen verwarmd.
draadloze thermostaat staat in de keuken.
ook de logeer kamer die ik als bureel/zolder gebruik word slechts op bepaalde dagen/tijdstippen verwarmd.

MVG
beni

PS: ik weet dat er hier nogal op taalgebruik gelet wordt, sorry voor alle taalkundige fouten.
Nederlands schrijven was niet men beste vak (engels gaat veel beter :)
beni007
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 feb 2011, 13:12

Re: Thermostatische kraan

Bericht door beni007 »

beni007 schreef:het probleem is intussen opgelost, via conrad heb ik de nodige koppelstukken (van comap naar honeywel/heimeiere/technoline) kunnen bestellen
Even een rechtzetting:
Toeval wil nu dat ik net heb gezien dat er ook een forum gebruiker is met de naam conrad :)
De verwijzing naar conrad in mijn quote is naar de webwinkel Conrad :)

mvg
beni
Plaats reactie