magnetisme meten

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

magnetisme meten

Bericht door Slooij »

hallo ik heb nu een paar apps op mijn mobieltje dit is in 2015 gekocht. nu heb ik de magnetic field sensor gedownload en ook een kompas maar het verschil in deze 2 apps is het verdievoudigde gemeten waarden hoe kan dit?
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: magnetisme meten

Bericht door LeaD »

Op zoek naar het noorden ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: magnetisme meten

Bericht door Slooij »

ja dat is ook leuk om te kunnen meten. ik vind magneten wel leuk om mee te spelen maar nu wou ik de sterkte van het magnetisme meten en kwam hier dus achter😄
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: magnetisme meten

Bericht door Slooij »

ik heb met de kompas app gemeten en bij een normale aardmagnetisme is het rond ongeveer plus minus 40 ul
en de magneet tegen de meter aan loopt die op tot
4200 ul en dit is een klein magneetje van rond 12mm en hoog 6mm legering is neodymium😊
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: magnetisme meten

Bericht door Pietje »

Magnetisme meet je in Gauss of Tesla. Een neodynium magneet kan tot 20.000 gauss opgewerkt worden, maar op zich zegt de gauss-waarde niets over de trekkracht. De gauswaarde verschilt enorm per plaats waar je meet. Kun je hier iets mee...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie