Mini WKK project

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
TLS
Berichten: 450
Lid geworden op: 08 okt 2014, 11:26
Locatie: East-Flanders

Re: Mini WKK project

Bericht door TLS »

pelletpower schreef: 14 sep 2022, 14:57 Dat is balen. WKK aangepast voor aardgas met hogere compressieverhouding?
Neen, is een simpel 900cc chinees motortje die in enkele benzine-modellen van Suzuki heeft gezeten, wordt nog steeds gemaakt. Op aardgas heb ik die nooit laten draaien, maar op de propaanfles draaide dit precies prima, als een naaimachientje zeggen wij.
8kWp, 27kWh lifePO4 batt.,3F 10kW hybride inverter, Duco balansvent., Lucht-water WP 8kWth, 1500l buffer, putboring, bad/douche op regen/putwater, CV-houtkachel, µ-WKK 10kWel(under development), Nissan Leaf 40kWh, el. offgrid(under development).
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

pelletpower schreef: 12 sep 2022, 23:11Tim zijn dingetje was te klein. Deze is inmiddels 30 pk, dat moet genoeg zijn.
Hun, ga je nou schelden?

2kW thermisch te weinig? En 1,5kWe ook?

Dan is de verbruiker te groot, niet Tim z'n dingetje :mrgreen:

Tim
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Mini WKK project

Bericht door pelletpower »

😀😀
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Minderen lukt nog niet zo.
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: Mini WKK project

Bericht door Slooij »

ik heb toen der tijd wel is gekeken naar een mini verbrandingsmotor motor zoiets als een bestuurbare benzine motor dit wou ik toen bouwen met een dynamo maar ik ben toen veder gegaan met een windmolen project toen der tijd hadden ze ook een wankel motor best wel geinig.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Plaats reactie