Lukoil - Boycot

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Lukoil - Boycot

Bericht door dormos »

In het kader van ecologie moeten we natuurlijk allemaal zo min mogelijk tanken, maar als het dan toch moet doe het dan verantwoord.

Lukoil is eigendom van Vagit Alekperov, een vriend van Putin en een van de rijkste oligarchen van Rusland die op de lijst van te boycotten oligarchen staat. Door te tanken bij Lukoil steun je de kliek rond Putin en financier je indirect de walgelijke oorlogsmisdaden in Oekraine.
Boycotten is het minste wat je kunt doen, er zijn voldoende andere tankstations.

Delen wordt gewaardeerd, hoe meer mensen weten wat de banden tussen Lukoil en Putin zijn hoe beter.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door benthuis »

Hm, misschien heb jij er studie van gemaakt...
Ik verwacht dat links of rechtsom toch snel een van Putins vriendjes treft.

Geen russisch gas gebruiken? In plaats van autoloze zondag, het stroomloze weekend of de warme trui week?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door JantjeV8 »

Eens met de stelling! Dat tanken deed ik toch al niet daar en sowieso niet veel. Gasverbruik met <40m³ per jaar zal weinig foute sponsoring opbrengen. Waar m'n stroom mee op wordt gewekt weet ik niet, maar pv zit er ook aan te komen.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door benthuis »

benthuis schreef: 01 mar 2022, 20:44 Hm, misschien heb jij er studie van gemaakt...
Ik verwacht dat links of rechtsom toch snel een van Putins vriendjes treft.

Geen russisch gas gebruiken? In plaats van autoloze zondag, het stroomloze weekend of de warme trui week?
Zijn de oligarchen aan de andere kant van de streep echt zoveel beter?

Putin begaat ernstige misdaden en we weten nog niet hoe het verder gaat.
Voor mijzelf zijn de gevolgen van zo'n verstoring weer een duidelijk teken dat we met zn alleen een veel te grote afhankelijkheid hebben van globale systemen. En daarnaast enorm buiten onze energie foorprint leven.

Kleinere ketens; van betekenis op sociaal, ecologisch en economisch gebied; daarmee zouden we minder kwetsbaar worden van Rus, Chinees of Amerikaan... Ik hoop van harte dat corona en nu een oorlog naast de deur hier een duwtje in geven. Tot nu toe hoor ik vooral de oorlogstrommel. Meer geld voor wapens...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door pelletpower »

Poutin is in staat deze oorlog te financieren, indirect via Lukoil.

Had het westen nu maar niet zo aan de Oekraine zitten trekken, hadden we nu deze ellende niet. Ik ben blij dat ik er niet woon. Krijg teveel live ongecensureerde beelden te zien. Dankjewel politiek! Ik geloof niet dat ik ooit nog ga stemmen.

Lokaal Ben, en zelf je broek ophouden.
StefanG
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2022, 20:56

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door StefanG »

Het wordt hoe langer hoe meer duidelijker dat we af moeten van die fosiele brandstoffen. Enerzijds voor de klimaat opwarming en anderzijds de sponsering van landen die het niet zo nauw nemen met de mensen rechte en graag oorlog voeren. Eigenlijk is het hypokriet van langs de ene kant iemand terecht wijzen dat het niet mag en sancties geven en langs de andere kant nog steeds energie kopen alsof er niets aan de hand is.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door Pietje »

benthuis schreef: 02 mar 2022, 10:04Putin begaat ernstige misdaden en we weten nog niet hoe het verder gaat.
Amerika is al een eeuwigheid Rusland aan het treiteren, de laatste 15 jaar steeds gemener. Waar twee vechten hebben twee schuld, maar USA en EU staan nu moord en brand te roepen terwijl zij de zaak op scherp hebben gezet...

Arme Ukrainers, in het slagveld van het schaakspel van de hoge heren.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door pelletpower »

Погані новини, окупанти (я знахожусь на окупованій території) починають розстрілювати місцевих жителів , за допомогу українській армії…
Розкажіть про це всім.
Путін перевершив Гітлера у кількасот разів.

Ik weet eigenlijk niet goed wat te doen. Posten, of niet?
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door dormos »

Amerika is al een eeuwigheid Rusland aan het treiteren, de laatste 15 jaar steeds gemener. Waar twee vechten hebben twee schuld, maar USA en EU staan nu moord en brand te roepen terwijl zij de zaak op scherp hebben gezet...
Volgens mij vecht er maar 1, verdedigt de ander zich en helpt er verder niemand op militair gebied.
Ben echt niet pro USA, maar dit neigt wel heel erg naar Baudet praatjes.

Landen mogen denk ik zelf kiezen bij welk "blok" ze willen horen, daar gaat een dictator uit een ander land niet over.

Putin denkt dat de oude oostbloklanden nog op Rusland zitten te wachten, maar die zijn de gedwongen "samenwerking" niet vergeten.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door JantjeV8 »

Pietje schreef: 03 mar 2022, 00:43 Amerika is al een eeuwigheid Rusland aan het treiteren, de laatste 15 jaar steeds gemener. Waar twee vechten hebben twee schuld, maar USA en EU staan nu moord en brand te roepen terwijl zij de zaak op scherp hebben gezet...

Arme Ukrainers, in het slagveld van het schaakspel van de hoge heren.
Echt gezellig gaan ze niet met elkaar om, dat klopt, maar dat lijkt niet Putins beweegredenen voor wat hij nu aan het doen is. Een of andere historische onderbouwing... Wat een kul. En z'n eigen volk voor houden dat alles vreedzaam verloopt.

Nee Pietje, die argumentatie kan ik niet goed plaatsen in deze.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door pelletpower »

Dit gaat zo'n zelfde discussie worden als met Corona. Dat was ook altijd links of rechts, nooit door het midden.

Dormos, meestal zie je de zaken scherp, nu mis je de big picture. Natuurlijk heb je gelijk dat Putin dingen doet die niet door de beugel kunnen, de oorzaak daarvan ligt toch echt in de argumenten van Pietje. WTF moet Oekraine bij de NATO of EU? Wie is de volgende? Rusland zelf?

Er is gewoon niets verandert sinds de middeleeuwen. Het gepeupel is weer de klos. Hadden we eerst met Corona de farmacie die op plaats een gezet moest worden, nu is de wapenindustrie aan de beurt.

Ik heb contact met iemand in de Oekraine, verschrikkelijk. En die Pipo van een Mark Rutten zegt dat we bereid moeten zijn offers te brengen???!! Laat hem zelf die kant op vertrekken, mij niet gezien.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door pelletpower »

Laatste reactie van mij in dit topic.

Na WO2 waren er duitsers die zeiden, ich habe es nicht gewusst. Dat heb ik nooit begrepen. Na de lastige coronadiscussies ben ik in gaan zien dat er dus echt duitsers waren die het niet geweten hebben. Rare gewaarwording was dat voor me. Sommige mensen kunnen of willen zelf niet nadenken en slikken alles van de propagandamachine.

Kockie, hier laat ik het bij.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door benthuis »

Jantje een Dormos, het laatste wat ik wil is hier een welles nietus discussie ontketenen! Ik zie veel verwoesting en meldingen over slachtoffers. Verder kom ik niet (kijk geen of amper tv of filmpjes op internet van dit soort ellende).
Ik blijf mij dus altijd afvragen wat is nu "de waarheid". Zelfde voor de discussie oost west. Aanstoot neem je, en geef je. Er is van beide zijden geprobeerd de eigen invloed te versterken. Amerika lijkt hier geen belang te hebben en meld zich vervolgens niet voor deelname.

Het enige wat ik wil onderstrepen is dat er altijd partijen zich ongemerkt aan het versterken of verrijken zijn. Putin was niet op deze troon gekomen als hij niet iets had gehad om zich tegen af te zetten of langs op te werken. Wat het niet makkelijk maakt is dat hij lijdt aan geschie-de-nietis en nostalgitis.

Roep ik onzin in jullie ogen?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door Pietje »

benthuis schreef: 03 mar 2022, 22:35Roep ik onzin in jullie ogen?
Geen onzin, ik geloof niet dat iemand hier onzin vertelt. Afhankelijk van welke informatie je gebruikt en gelooft ga je andere dingen zien en ervaren, zo werkt het.

Ik zie dat Amerika hier wel enorm diep in zit. Dat verdrag om Ukraine in de douane-unie te krijgen (van het referendum) had een hamerstuk moeten zijn dat er stilletjes doorgedrukt zou worden. Maar toen kwam het opeens in de schijnwerpers. Zo'n verdrag, dat is hoe in deze tijd oorlogen gevoerd worden. Dat verdrag zette de grens open voor multinationals (via CETA kan ook USA daar aan mee doen (via Canada dus)) om de grondstoffen van Ukraine te plunderen. De zonen van de Amerikaanse presidenten zitten er allemaal in. Washington (het militair-industriele complex) verdient goud geld in deze dagen.

Het is een smerig spel allemaal, en de burgers mogen de offers doen. In NL voornamelijk financieel, allemaal nog te overzien, in Ukraine gaat het om verwoeste levens...

Eigenlijk moeten we stoppen om al die hoge heren te zien als 'machthebbers'. En ons eigen ding te doen. Binnenkort staat er een bord aan de ingang van ons terrein 'bij het betreden van dit terrein verlaat u de EU'. Ik schaam me werkelijk voor wat Brussel allemaal uitspookt.

Maar we dwalen een beetje af :lol:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Lukoil - Boycot

Bericht door Pietje »

dormos schreef: 03 mar 2022, 09:13 Landen mogen denk ik zelf kiezen bij welk "blok" ze willen horen, daar gaat een dictator uit een ander land niet over.
Precies dit is de mantra van USA. Maar zo werkt het niet. Je hebt als land te maken met je omgeving. Met je buren. Daar ga je gewoon respectvol mee om. Daar maak je goede afspraken mee, omdat het over veiligheid gaat. Er zijn afspraken gemaakt met Rusland over de uitbreiding van de Navo, die niet zijn nageleefd. Daar vind ik iets van.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie