productie van aluminium plaat.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

productie van aluminium plaat.

Bericht door Slooij »

hallo ik ben benieuwd hoe aluminium plaat word gemaakt is dit gedaan omdat hier een vraag naar is of omdat het gewoon geproduceerd word omdat het door moet lopen. deze vraag komt doordat ik nu een tijdje geleden een plaat heb gekocht maar deze plaat nu nergens meer kan vinden en of deze uberhoud nog geleverd kan worden hoe kan dit? wie brengt die plaat op de markt?
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: productie van aluminium plaat.

Bericht door Paul Joosten »

Beetje wonderlijke vraag, elke bouwmarkt verkoopt ze in velerlei soorten en maten. Wat bedoel je precies Stefan? Misschien werkt een foto verhelderend?
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: productie van aluminium plaat.

Bericht door JantjeV8 »

Er is zelfs tekort momenteel, maar een enkel plaatje kun je praktisch op iedere hoek van de straat verkrijgen,
Adriaan Kragten
Berichten: 656
Lid geworden op: 22 mar 2015, 09:02

Re: productie van aluminium plaat.

Bericht door Adriaan Kragten »

MCB levert een zeer grote sortering in diktes, afmetingen en kwaliteiten maar daar kun je alleen een hele plaat afnemen (minimum 1 * 2 m).
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: productie van aluminium plaat.

Bericht door Slooij »

hallo goedenavond. ik bedoel het volgende. ik heb denk ik zoon 4 jaar geleden een aluminium plaat gekocht via een web winkel, toen ben ik voor de dunste plaat aluminium gegaan en dat was toen 0,75mm dit is nog net een plaat en dikker dan folie. nu zat ik laatst (pas geleden) te kijken op het internet in allerlei aluminium winkels of zei nog zoon zelfde plaat op hun website hebben staan maar kon deze niet vinden wel een nog iets dunnere 0.5 mm en een iets dikkere 0.8 mm maar die 0.75 mm niet. ik heb nu ook gekeken op te aanbevolen website en daar hebben ze idd meer diktes dit omdat ik een dunne plaat nodig of nog nodig ga hebben. bedankt voor het advies.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
hobbes
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:46

Re: productie van aluminium plaat.

Bericht door hobbes »

Beetje smid of metaalhandel ( constructiebedrijf) heeft dat vaak wel liggen of kan het voor je bestellen. Soms moet je even wachten tot ze bij de groothandel weer een bestelling gedaan hebben maar dat duurt hooguit 2 weken. Ik haal regelmatig metaal bij de smid op het dorp voor verschillende werkstukken.
Plaats reactie