Weigeren slimme meter

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door fireblade »

Het zal ooit nog wel eens komen, maar voor alsnog kan ik prima zonder, heb een domme digitale meter met teruglevertellers, dat prima voldoet voor het registreren van de teruglevering, alleen de piek teller registreert teruglevering, het dalurentelwek niet. Maar wordt wel op piektarief geregistreerd. En uiteraard op het piek/daltarief verbruik. Niet dat we er zoveel mee opschieten, hebben ongeveer 2500 kwh verbruik/jaar. Maar heb die flauwekul niet nodig om mijn verbruik te zien. En ook voor gas is het een zinloze uitgave. Dat had beter besteed kunnen worden aan het upgraden van het stroom netwerk, wat nu in sneltreinvaart moet, en wat decennia lang is nagelaten door de netbeheerders.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 06 mar 2020, 16:21 Vandaag een brief van Liander gekregen: ik mag, ondanks eerdere weigering, alsnog voor een slimme meter kiezen want....... over dik 1 jaar kan de huidige meter niet meer van tarief wisselen; het dag/nacht tarief zou dan wegvallen.... Nu verwacht ik zeer binnenkort met 0 op de meter uit te komen, heb ergens een partij gebruikte zonnepanelen met omvormer op de kop kunnen tikken... Ik wacht het maar weer af.
Wat is ‘ergens’? Ik zoek ze voor mijn off grid tiny house project.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door kockie »

in Friesland... best een eindje sturen. In 's-Heerenberg zijn hele goedkope panelen verkrijgbaar (dunne laag, alleen glas, 1200Wp voor 155 euro)
Voor die laatste zou je een mooi montagesysteem kunnen bedenken waardoor je een dak van zonnepanelen zou kunnen maken.

Bij interesse wil ik je links sturen via pb
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 08 mar 2020, 17:40 in Friesland... best een eindje sturen. In 's-Heerenberg zijn hele goedkope panelen verkrijgbaar (dunne laag, alleen glas, 1200Wp voor 155 euro)
Voor die laatste zou je een mooi montagesysteem kunnen bedenken waardoor je een dak van zonnepanelen zou kunnen maken.

Bij interesse wil ik je links sturen via pb
Stuur maar door 👍
Zit nu nog in Montferland, maar ga bouwen in Den Helder....dus wat is ver? Via Friesland/afsluitdijk naar den H. is 8 minuten omrijden hadden we al gezien.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 08 mar 2020, 17:40 in Friesland... best een eindje sturen. In 's-Heerenberg zijn hele goedkope panelen verkrijgbaar (dunne laag, alleen glas, 1200Wp voor 155 euro)
Voor die laatste zou je een mooi montagesysteem kunnen bedenken waardoor je een dak van zonnepanelen zou kunnen maken.

Bij interesse wil ik je links sturen via pb
Bergse bedrijf adverteert nu op mp met pallet van 32 stuks en een totaal 1200 Wp. ??
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door kockie »

het zijn dunne laag panelen, 40W per stuk. Kost niks, maar is eigenlijk ook niks, tenminste niet als je ook bevestigingsmateriaal meetelt.
1245*650*7.5mm
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

dus geen vergissing. Iets voor een modern ogend schuurtje wellicht.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door kockie »

Ik had ooit het idee om een golfplaten dak te vervangen met deze panelen, maar kan geen manier bedenken om het "duurzaam" waterdicht te krijgen. Leek me wel leuk. Goedkoper dan nieuwe platen en ook nog wat stroom....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 14 mei 2022, 18:42 Ik had ooit het idee om een golfplaten dak te vervangen met deze panelen, maar kan geen manier bedenken om het "duurzaam" waterdicht te krijgen. Leek me wel leuk. Goedkoper dan nieuwe platen en ook nog wat stroom....
Vijverfolie? Epdm lijkt mij wat prijzig. De golfplaten zijn zelfdragend ws dus er ligt dan geen ‘bodem’.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

Krelis schreef: 14 mei 2022, 19:12
kockie schreef: 14 mei 2022, 18:42 Ik had ooit het idee om een golfplaten dak te vervangen met deze panelen, maar kan geen manier bedenken om het "duurzaam" waterdicht te krijgen. Leek me wel leuk. Goedkoper dan nieuwe platen en ook nog wat stroom....
Vijverfolie? Epdm lijkt mij wat prijzig. De golfplaten zijn zelfdragend ws dus er ligt dan geen ‘bodem’.
Provincie Gld heeft niet meer de actie ‘rood voor rood’? -om de golfplaten een duurzame bestemming te geven….

https://www.agem.nl/energie-besparen/su ... ontferland
Plaats reactie