Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door Tim »

Gandhi,

Je hebt helemaal gelijk, kan ik nog een bivakmuts van je lenen om cash te scoren? Ik zal ze zeggen dat ik het misschien wel terugbreng met bonus :mrgreen:

Daarna stoppen met werken gaat zelf wel lukken.

Tim :lol:
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door Dutch John »

Gandalf schreef: Werken wordt ook te zwaar belast.
Stop er onmiddellijk mee en voorzie zelf in al je behoeften.

Simpel toch, waarom heeft daar nog niemand eerder aan gedacht ...
Toch wel....
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door deleted »

Tim,

Die bivakmuts moet ergens bij DJ liggen ...
En als je hem teruggeeft, geen cash als bonus ... is niet waardevast genoeg... ga eerst om sokken ...

G
Laatst gewijzigd door deleted op 10 apr 2011, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door deleted »

Trouwens je kan ook opteren om op een wettelijke manier de bank te beroven.....


bankdirecteur worden ....

G
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door frans »

kockie schreef:Als ik (als leek) het goed begrijp staat de hypotheekrenteaftrek in geen verhouding tot de betaalde rente? Daarom is het dus zaak om je hypotheek z.s.m. af te betalen?
1 De woz waarde van je woning levert een bedrag op dat je bij je inkomsten in box 3 moet optellen.
Dat bedrag valt weg tegen betaalde hypotheekrente.
Dat deel van je rente ben je dus 100% kwijt.

2 Elke volgende euro hypotheekrente die je kwijt brengt drukt je belastbaar inkomen, het percentage waarmee dat gebeurt is afhankelijk van de schijf waarin je inkomsten zich bevinden.
Echter, zelfs al zou je 50% van je inkomsten moeten afdragen aan de staat dan nog boer je in wekelijkheid 50 % achteruit.
En niemand kan mij uitleggen waarom ik 100 euro zou uitgeven en dan heel blij moet zijn dat ik 50 daarvoor terug krijg.
n.b. Iemand die dat hardop zegt in zijn kennissen kring zou dan voor gek worden versleten, zeggen ze dat ze geld terug hebben gekregen van de belasting dan zeggen de meesten.
"Die heeft er verstand van.."... :fff
Laatst gewijzigd door frans op 10 apr 2011, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
le_pilaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 dec 2009, 22:51

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door le_pilaf »

hallo allen.

de eerste hypotheek waar ik mee startte was er een lineaire-hypotheek .
nieuw huis gekocht dichter bij het werk beleggings hypotheek ging van alles mis mee naar een half jaar omgezet naar een aflossings vrije hypotheek.
bedrijf waar ik voor werkte ging failliet werk door heel Nederland terug naar het dorp waar we vandaan komen tussen woning gekocht hiervoor hadden
we een helft van een dubbel . we hebben nog steeds een aflossings vrije hypotheek en dit bevalt prima minimale kosten door maximale belasting aftrek
ik kan extra gaan aflossen maar dan moet ik nu duur geld betalen en gaat mijn belasting aftrek omlaag en ben ik een dief van mijn eigen portemonnee
en wat is 100.000 euro nog waard over 20 jaar met een geld ontwaarding van 2.5 procent per jaar .
we zitten in deze situatie en daar moet je voor je zelf het beste uit halen .
ik zit nu in een ex huurwoning de buren betalen het dubbele van wat ik betaal.
kopen geef mij de vrijheid om zelf te doen met een woning wat ik wil ik hoef niet te gaan bedelen bij heren/dames achter een bureau .
als ik koop heb zelf de keus in welke woning ik ga wonen en in welke buurt.
bij huren sta je op een wachtlijst en je moet dan het huis maar accepteren wat je woord aangeboden.

ik ben gelukkig in staat om te kunnen kiezen voor een koopwoning .dat de huizen prijzen zakken heeft geen invloed maandelijkse kosten de huizen prijzen zijn pas van belang als je een huis koopt of verkoopt.
ik kijk naar de kosten die ik kwijt ben per maand en ik vind de vrijheid in kiezen en aanpassen van een woning van groot belang daarom kies ik voor kopen.

groet frank.
je bespaaart door niet te verbruiken .
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door Dutch John »

Gandalf schreef: .... bivakmuts ..... sokken ...
G,

Zet je me nu met de (geitenwollen) sok op de kop?
Gandalf schreef:bankdirecteur worden ....
G
Da's ook werken. Nee, dank je, laat mij maar wat spelen met oude oliedrums.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door frans »

le_pilaf schreef:hallo allen.
we hebben nog steeds een aflossings vrije hypotheek en dit bevalt prima minimale kosten door maximale belasting aftrek
groet frank.
Het is alleen wel een beetje triest dat er nu wettelijk iets moet worden geregeld zodat er toch nog iets (50%) moet worden afgelost.
Zelfs onze grote leiders hebben niet meer zo'n groot vertrouwen....


Leg mij eens uit hoe je aan het einde van de rit de totale schuld gaat afbetalen?
Of is het je ideaal om direct na je pensionering, en stel je daar financeel maar niet te veel van voor, gelijk je naar eigen inzicht verkluste huis te verkopen en door te schuiven naar........?
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
le_pilaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 dec 2009, 22:51

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door le_pilaf »

hallo frans.

het systeem is nu eenmaal zo en dat is een spel tussen regering en banken en ik als burger moet daar ook maar het beste uithalen .

frans : Leg mij eens uit hoe je aan het einde van de rit de totale schuld gaat afbetalen?

ik heb een helft van een dubbel verkocht en een goedkopere tussen woning gekocht dus ik heb niet meer zoveel schuld.
en 100.000 euro is na 20 jaar door de geld ontwaarding van 2,5 procent nog 61.814 euro waard.

maar het gekke van heel het systeem is als ik een nieuwe woning wil waar ik 100.000 euro meer hypotheek voor nodig heb ben ik netto niet duurder uit?

groet frank.
je bespaaart door niet te verbruiken .
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door Tim »

Ha,

Geldontwaarding. Weer iets geleerd. Dus met die 2,5% kan ik mijn vermogen straks beter ergens verstoppen. Geen instantie die wat weet, nergens iets betalen. Naja, totdat we eindelijk terug gaan naar de gulden.

Dat geld opsnoepen als ik stiekum de laatste jaren in mijn grot woon :mrgreen:. Waardevaster dan een pensioen.

Tim
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door deleted »

Dutch John schreef:
Gandalf schreef: .... bivakmuts ..... sokken ...
G,
Zet je me nu met de (geitenwollen) sok op de kop?
Nou ondanks een barre toekomst : sneeuwstormen en monetaire winters ... is er toch vast één Nederlander die met warme oren en voeten zal blijven zitten...
Dutch John schreef:Zeker nu we ons in een monetaire winter bevinden en de financiële markt de naderende sneeuwstorm niet wil zien.
Dutch John schreef:Raar voorbeeld, maar wat is er mis met het aankopen van 200 paar sokken, als die nu spotgoedkoop zijn?
John
Visionair ! En nog wel in de kwaliteit "geitenwol"!
Alleen dat sokken kopen past je niet helemaal DJ. Ik zou gedacht hebben dat je een koppel geitjes en een spinnewiel zou aanschaffen....

Trouwens moeilijk te vinden tegenwoordig in de winkels echte geitenwollen sokken en bivakmutsen.

G
le_pilaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 dec 2009, 22:51

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door le_pilaf »

en100.000 euro is na 20 jaar door de geld ontwaarding van 3,5 procent nog 50.818 euro waard.
groet frank.
je bespaaart door niet te verbruiken .
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door frans »

le_pilaf schreef: 100.000 euro is na 20 jaar door de geld ontwaarding van 2,5 procent nog 61.814 euro waard.
Blijft het feit dat je op dat ogenblik met die 61.814 euro bij het loket van de bank wordt verwacht....
le_pilaf schreef: maar het gekke van heel het systeem is als ik een nieuwe woning wil waar ik 100.000 euro meer hypotheek voor nodig heb ben ik netto niet duurder uit?
Dat gaat mij boven de pet, leg eens uit.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door deleted »

Tim schreef:Ha,

Geldontwaarding. Weer iets geleerd. Dus met die 2,5% kan ik mijn vermogen straks beter ergens verstoppen. Geen instantie die wat weet, nergens iets betalen. Naja, totdat we eindelijk terug gaan naar de gulden.

Dat geld opsnoepen als ik stiekum de laatste jaren in mijn grot woon :mrgreen:. Waardevaster dan een pensioen.

Tim
Andersom Tim. Als je het wegstopt en na lange tijd weer bovenhaalt , kan je er nog maar een fractie mee doen/kopen dan de dag dat je het wegstopte.
Met een schuld/hypotheekis het omgekeerd. Iemand die 30 jaar geleden een Huis kocht van 100 000 Gulden had daar toen waarschijnlijk een mooie villa voor. Als hij daar 30 jaar een aflossingsvrije hypotheek op had moet hij vandaag 50 000 euro neerleggen en het is schuldenvrij.

G
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Hypotheken? Gelukkig heeft ie meer verstand van ....

Bericht door frans »

Tim schreef: Geldontwaarding. Weer iets geleerd. Dus met die 2,5% kan ik mijn vermogen straks beter ergens verstoppen. Geen instantie die wat weet, nergens iets betalen. Naja, totdat we eindelijk terug gaan naar de gulden.
Dag meneer Tim, lang niet gezien, U wilt Uw boodschapjes even afrekenen?
Ik zie het al, een brood en een pakje boter,
Dat maakt dan 20 euro alstublieft.........

!974 wij stapelden een hele winkel wagen vol, met een kop erop. (MIRO Leeuwarden.)
1976 Ik had een motorfiets gekocht :oops: Ik had een tas op de tank met boodschappen, (MIRO Leeuwarden.) het bedrag voor beide was hetzelfde, ik meen 100 gulden.... dat is dus inflatie.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Plaats reactie