Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Toch hoedje af voor Ingir om daar zoveel opzoekwerk en tijd in te steken .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

LeaD schreef: 26 sep 2020, 16:05 Toch hoedje af voor Ingir om daar zoveel opzoekwerk en tijd in te steken .
Ik denk dat het erger is dan ... hoedje af, ... geen focus/focussen - blindstaren,
eerder obsessie of obsessief, en dan wordt het een kwalijke zaak.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Eerder hoedje op, van aluminium...
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

LeaD schreef: 26 sep 2020, 16:05 Toch hoedje af voor Ingir om daar zoveel opzoekwerk en tijd in te steken .
Dank je! In mijn geval/ons gezin is in het verleden regelmatig sprake geweest van medische klachten die te herleiden waren tot tekort aan vitamine D. Dit heeft niet alleen te maken met de locatie waar we wonen (52°NB = weinig zon) maar ook met onze donkere huid. Na het vaststellen van het tekort wordt een vitamine D kuur afgewerkt waarbij in enkele weken tijd een hoge dosis vitamine D via supplementen wordt ingenomen. Vervolgens is een tweede bloedtest afgenomen om het resultaat van de D-boost te bepalen en de omvang van de onderhoudsdosis.

Eenmaal per jaar laten we ons bloed testen op vitamine D, meestal zo rond deze tijd want de bloedwaarde van vitamine D zou na de zomer optimaal moeten zijn maar is dat niet altijd. Als de waarde gezakt is wordt de onderhoudsdosis tijdelijk opgevoerd.

Er zouden 1 miljard mensen (13% van wereldbevolking) een ernstig tekort aan vitamine D hebben en maar liefst 50% onvoldoende vitamine D hebben... Onderzoeken laten keer op keer zien dat mensen met een te laag vitamine D-gehalte in het bloed meer kans hebben op COVID19 en andere luchtweginfecties, dat het ziektebeeld ongunstiger uitpakt en dat meer mensen komen te overlijden aan corona.

Artsen roepen daarom regelmatig op dat ouderen, mensen met chronische ziekten of mensen met een donkere huid regelmatig hun bloed laten testen op vitamine D. Onlangs hebben we onze jaarlijkse test afgenomen en wachten nu op de uitslag.

https://www.youtube.com/watch?v=3OrBd8SzeJU
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

De uitslag van de bloedtest is binnen. Ik zit met 36 iets hoger dan de ingeschatte 32 ng/ml 25(OH)D maar nog steeds lager dan de minimaal gewenste waarde van 40 ng/ml (maximaal gewenste waarde 90 ng/ml). Valt me reuze mee maar ik werk regelmatig in de tuin en fiets dagelijks een uur.

Met mijn huisgenoten is het ernstiger gesteld met serumwaarden van 15 en 18 ng/ml...

Komende 2-3 maanden dus extra vitamine D innemen (250 mcg per dag) en daarna onderhoudsdosis van 100 mcg. En dan in januari nog eens meten om te kijken of de laaddosis voldoende is geweest.

De totale laaddosis van ons gezin is ruim 50.000 mcg... kosten € 17 bij het Kruidvat. De test was duurder...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Intussen staan we aan de vooravond van een mega corona crisis . Na een deugddoende vakantie in het buitenland zal dit voor velen een zorg voor later zijn ( die hebben in de zonnige gebieden dan ook veel vitamine D opgedaan , en daar kon je evengoed voor thuisblijven ) . Lokale lockdowns leiden alleen maar tot nog meer verspreiding . Het beestje is weer helemaal terug .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

LeaD schreef: 09 okt 2020, 07:08 Intussen staan we aan de vooravond van een mega corona crisis . Na een deugddoende vakantie in het buitenland zal dit voor velen een zorg voor later zijn ( die hebben in de zonnige gebieden dan ook veel vitamine D opgedaan , en daar kon je evengoed voor thuisblijven ) . Lokale lockdowns leiden alleen maar tot nog meer verspreiding . Het beestje is weer helemaal terug .
De vooruitzichten zijn inderdaad niet goed maar er wordt zoveel onzin verteld in de media dat het ook lastig is om een goed beeld te krijgen van wat er nu werkelijk speelt. In vergelijking met de eerste infectiegolf hebben we het voordeel dat we nu beter weten hoe de ziekte beter behandeld kan worden, zowel in eerste lijn (huisarts) als in het ziekenhuis en verpleeghuizen. Dat neemt niet weg dat er besmettingen zullen plaatsvinden maar de kans om te overlijden is in ieder geval drastisch gedaald omdat de ziekenhuisbehandeling nu veel beter afgestemd worden op de verschillende ziektebeelden door COVID19.

De vooruitzichten zijn vooral beroerd omdat we nu de winter ingaan waarvan bekend is dat in die periode meer mensen overlijden aan virusinfecties. Maar door de goede behandelingsmethoden is het niet meer nodig om angstig te zijn voor corona. Als je in één van de risicogroepen zit (leeftijd 60+, chronische ziekte, extreme levensstijl) is het verstandig om zo min mogelijk andere mensen te ontmoeten. En sowieso voor iedereen de aanbeveling om je inname/opname van vitamine D te optimaliseren. Daarvan is duidelijk dat dit de kans op besmetting, ziek worden en overlijden sterk vermindert.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Gargouille »

Hier in België heeft men een tijdje geleden de adviesorganen voor Corona aangepast door de virologen te vervangen door corona-relativisten.
De cijfers schoten sindsdien omhoog en zitten nu weer op kruissnelheid, dwz exponentiele stijgingen.
facts: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Het probleem van sceptici en relativisten is dat de gevolgen zeer ernstig zijn als ze het mis hebben.
Zo zullen we nu bijvoorbeeld extra slachtoffers hebben en zal de economie evengoed op apegapen liggen in de komende weken.

Degene die het voorzorgsprincipe hanteert kan achteraf verweten worden dat hij overdreef als het allemaal blijkt mee te vallen, maar als zij gelijk hadden hebben ze tenminste juist gehandeld.

Voor mij is het voorzorgsprincipe een hoeksteen van ecologie of een duurzame maatschappij.
Ik begrijp niet dat relativisten en ontkenners een platform krijgen op een ecologieforum.
Niet voor Covid en al helemaal niet voor bijvoorbeeld klimaat.

Het blijft ook niet zonder gevolgen: de tent loopt hier leeg met dat open-platform-idee.

G
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Gargouille schreef: 11 okt 2020, 12:16 Ik begrijp niet dat relativisten en ontkenners een platform krijgen op een ecologieforum.
Niet voor Covid en al helemaal niet voor bijvoorbeeld klimaat.

Het blijft ook niet zonder gevolgen: de tent loopt hier leeg met dat open-platform-idee.

G
Relativisten en ontkenners zaten hier al maar dan met een geheel andere inbreng wel/niet
Ecologisch waardig.
Zie het als een zeevisser, hij gaat voor de platvis maar heeft ook bijvangst/ongewenste bijvangst.
Die zelfde bijvangst heeft voor de ene een bepaalde waarde en voor de ander 0 waarde.
Kijk eens naar je zelf, jij bent toch ook (weer) toegelaten.

Dat de tent leeg loopt is hier al eens ter sprake geweest, de techniek heeft z'n opmars gevonden
tov de gene die een eenvoudig en een eerlijk leven wil volgen. Niets mis mee, zelf ga ik hier voor
een deel in mee, maar zij zijn wel in de minderheid.
Jij zit hier ook, dus ergens ben je het met iets eens waar je je in kan vinden, was er een groter
forum op Ecologie-basis was je wel daar heen vertrokken lijkt mij.
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Gargouille »

willem schreef: 12 okt 2020, 00:04 Relativisten en ontkenners zaten hier al maar dan met een geheel andere inbreng wel/niet
Ecologisch waardig.
Als je dit enige inhoud wil geven zal je toch ook moeten zeggen wat je met die 'geheel andere' inbreng bedoelt en wat je onder "ecologisch waardig" verstaat, zoniet is dit gewoon bullshitten.
Ik kan je daar volgende verhandeling van H.Frankfurt over aanraden als je niet weet wat dat is:
http://www2.csudh.edu/ccauthen/576f12/f ... llshit.pdf
willem schreef: 12 okt 2020, 00:04Zie het als een zeevisser, hij gaat voor de platvis maar heeft ook bijvangst/ongewenste bijvangst.
Die zelfde bijvangst heeft voor de ene een bepaalde waarde en voor de ander 0 waarde.
Ik vrees dat het erger is. Je schrijft je hier als aspirant-visser in voor het 'zeevissen', maar na het inchecken blijken de overblijfselen van het schip in het droogdok te liggen en zijn een paar lassers enthousiast bezig om er -na intensief sloopwerk- een ruimteschip van te maken. Of dat geloven ze toch, want ze hebben wel vertrouwen in de techniek. De Tesla van Musk is ook alvast ingeladen dus succes is verzekerd.
Met velen zijn ze niet, maar wat wil je als deze activiteiten 'zeevissen.eu' genoemd worden.
De Vissers zijn al lang vertrokken natuurlijk en dat je af en toe de vervelende vraag krijgt "waarom noemt het hier 'zeevissen' ? " mag niet verwonderen.

willem schreef: 12 okt 2020, 00:04Kijk eens naar je zelf, jij bent toch ook (weer) toegelaten.
Je kan op het voormalige dek wel eens een lijntje uitgooien, maar in een droogdok vang je natuurlijk niets: geen platvis en geen bijvangst.
willem schreef: 12 okt 2020, 00:04 Jij zit hier ook, dus ergens ben je het met iets eens waar je je in kan vinden, was er een groter
forum op Ecologie-basis was je wel daar heen vertrokken lijkt mij.
Dat was er. [Althans binnen mijn definitie van 'ecologie(-basis)'. De jouwe ken ik nog niet.]
En het ligt figuurlijk onder je voeten. De fundamenten zijn er nog, maar ze zakken steeds dieper weg in de Bullshit.

G
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Gargouille schreef: 11 okt 2020, 12:16 Hier in België heeft men een tijdje geleden de adviesorganen voor Corona aangepast door de virologen te vervangen door corona-relativisten.
De cijfers schoten sindsdien omhoog en zitten nu weer op kruissnelheid, dwz exponentiële stijgingen.
In Nederland zit we nog steeds met precies dezelfde alarmistische kliek aan de knoppen als tijdens de eerste golf en ook hier is een exponentiële stijging van het aantal positieve tests. Blijkbaar maakt het niet uit met wat voor bemanning de crisis aangepakt wordt, het virus doet gewoon zijn eigen ding zolang het geen strobreed in de weg gelegd wordt door overheden die in het wilde weg maatregelen nemen in de hoop dat het helpt.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Woz
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 nov 2019, 12:17

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Woz »

Ik vrees ook een beetje dat het wachten is tot het virus er geen zin meer in heeft en/of de mens voldoende natuurlijke weerstand heeft opgebouwd.

Zelf kan je aandacht hebben voor je fysieke en mentale gezondheid, maar dat moet je eigenlijk anders ook wel om diverse andere goede redenen.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Woz schreef: 13 okt 2020, 14:00 Ik vrees ook een beetje dat het wachten is tot het virus er geen zin meer in heeft en/of de mens voldoende natuurlijke weerstand heeft opgebouwd.

Zelf kan je aandacht hebben voor je fysieke en mentale gezondheid, maar dat moet je eigenlijk anders ook wel om diverse andere goede redenen.
Inderdaad. Maar zo logisch als dat voor jou en mij is, zo conservatief is de gezondheidszorg van mensen die langdurig in zorginstellingen verblijven. Denk aan verpleeghuizen, instellingen voor verstandelijk gehandicapten, psychiatrische instellingen, bejaardenhuizen, revalidatieinstellingen... mijn vrouw werkt voor een zorginstelling met 12.000 vooral oudere cliënten en bij navraag bij de instellingsartsen blijkt dat er hooguit 10-20 mcg/dag wordt verstrekt om botontkalking te voorkomen. Dat zou 50-100 mcg/dag moeten zijn om deze mensen enigszins te beschermen tegen C19. Maar beter weinig dan niets... Probleem is dat vitamine D3 als "duur" medicijn wordt opgevat en niet als goedkoop voedingssupplement.

Om vitamine D3 suppletie eindelijk op de kaart te krijgen is overheidsvoorlichting nodig en die kans is nihil. Al die cliënten dagelijks gewoon 100 mcg D3 laten geven door de verzorging is niet toegestaan (want medicijn).
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Woz
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 nov 2019, 12:17

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Woz »

Ik heb geen verstand van zorg voor ouderen, daar kan ik mij niet over uitspreken.

Ik als veertiger neem niets van supplementen. Mijn persoonlijke mening is dat dit voor een gezond persoon eerder een mentale kwestie is. Het geloof dat je je beter voelt door iets in te nemen doet iets. Totdat je persoonlijke pilletje om een of andere reden niet meer beschikbaar is, dan krijg je daar een mentale dip van.

Ik ben zelf meer van de gewone gezonde voeding (vanalles wat), gemiddeld bewegen (geen sport) en een stress-niveau dat past bij je karakter en capaciteiten; niet teveel, niet te weinig.

Voor de rest moet de tijd en de natuur maar hun ding doen, ik zie wel wat er gebeurd.
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Gargouille »

Ingir schreef: 13 okt 2020, 17:11
Woz schreef: 13 okt 2020, 14:00 Zelf kan je aandacht hebben voor je fysieke en mentale gezondheid, maar dat moet je eigenlijk anders ook wel om diverse andere goede redenen.
Inderdaad. Maar zo logisch als dat voor jou en mij is, zo conservatief is de gezondheidszorg van mensen die langdurig in zorginstellingen verblijven. Denk aan verpleeghuizen, instellingen voor verstandelijk gehandicapten, psychiatrische instellingen, bejaardenhuizen, revalidatieinstellingen... mijn vrouw werkt voor een zorginstelling met 12.000 vooral oudere cliënten en bij navraag bij de instellingsartsen blijkt dat er hooguit 10-20 mcg/dag wordt verstrekt om botontkalking te voorkomen. Dat zou 50-100 mcg/dag moeten zijn om deze mensen enigszins te beschermen tegen C19. Maar beter weinig dan niets... Probleem is dat vitamine D3 als "duur" medicijn wordt opgevat en niet als goedkoop voedingssupplement.

Om vitamine D3 suppletie eindelijk op de kaart te krijgen is overheidsvoorlichting nodig en die kans is nihil. Al die cliënten dagelijks gewoon 100 mcg D3 laten geven door de verzorging is niet toegestaan (want medicijn).
Gezond eten/leven is een goede zaak.
Dat mensen met een gezonde levensstijl in het algemeen wat minder ziek zijn zal wel aan te tonen zijn met wetenschappelijk onderzoek.
Stellen dat je voor de specifieke ziekte "Covid-19" ook beter af bent met een gezonde levensstijl is volgens mij al op het randje van speculatie zolang dit niet bewezen is. Er zijn ziektes die niet afhangen van je levensstijl. Dit neemt niet weg dat je als "voorzorgsprincipe" beter altijd gezond kan eten: baat het niet, dan schaadt het niet.

Waar deze redenering echter uit de bocht gaat is als dat gezond eten/leven wordt voorgesteld als zekere remedie tegen Covid-19 -de individuen daardoor zelf verantwoordelijk maakt- en bovendien ook nog eens aanzet tot het niet meer volgen van andere (voorzorgs)maatregelen die niet in dit straatje passen.
En het wordt nog erger als dat "gezond" ook nog eens vertaald wordt in zeer specifieke medische adviezen.

Ik vraag me af wat je bedoeling is van deze promotie? Is het een aftoetsen van politieke ideeën/draagvlak ?
Ik vraag me ook af waar je deze heel concrete medische adviezen vandaan haalt ? Is dat gebaseerd op de site die je voortdurend onderaan je tussenkomsten plaatst ?

G
Plaats reactie