Hallo allemaal,
Allereerst iedereen weer bedankt voor de antwoorden..
Vandaag heb ik de fundering gestort. Ik heb er in het midden als isolatie calciumsilicaat plaat onder gestort, de randen van de beton heb ik door laten lopen op de bestaande ondervloer om een vaste verbinding te maken met de ondergrond. De totale dikte is 180 mm, met 2 lagen beton-net, moet stevig genoeg zijn. We hebben er natuurlijk ook een datum in gekrast voordat het hard is. Het geheel ligt nu te drogen onder plastick.
Vanmorgen heb ik ook de vuurvaste beton opgehaald, waarschijnlijk begin ik deze week s'avonds met het storten van de vuurvaste delen. Mijn vader heeft een triltafel gemaakt,(Michel bedankt voor je aanbod maar dat is dus niet meer nodig) we moeten nog wel testen met beton of hij werkt

het geheel is bij eerdere testjes al in elkaar gestort

maar nu trilt hij als de beste.
Michel: wat betreft de sponsering van het forum, zit zeker in de planning maar is er nog niet van gekomen
We hadden ook al gekozen voor een speksteen kachel en waren ook aan het zoeken op marktplaats, en al eens ergens gaan kijken, en geboden maar (gelukkig) nog niets gekocht. Een nieuwe vonden wij zo duur dat het stoken niet meer leuk blijft
ik heb de vuurvaste wol al besteld, en Meerkerk is ook meer dan 100 KM.....
je hebt het over de staal-delen. ik kan ze zelf in RVS maken bij een bevriend staalbewerkings bedrijf. Heb jij iets voor de verkoop kant en klaar? Dat zou voor mij (tijd-technisch) een uitkomst zijn.
op de 3 foto's zie je 1 het "gat", 2 het begin van het storten en de calciumsilicaat plaat. 3 de complete fundering waar de datum in gezet wordt.
Groeten Adri
Bijlage:
IMG_3524.JPG [ 22.9 KiB | 453 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_3530.JPG [ 24.49 KiB | 453 keer bekeken ]
Bijlage:
IMG_3533.JPG [ 24.55 KiB | 453 keer bekeken ]