Animo peiling rocket bouwdag/weekend

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door kockie »

Door omstandigheden kan de rocket bouwdag in mei helaas niet doorgaan.

Om wel door te gaan met plannen en bedenken is er nu de keus uit twee weekenden: 2-3 en 9-10 september. Mocht u willen komen, plan deze data dan alvast vrij in uw agenda. Later meer over wat er dan gaat gebeuren.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door nck »

[
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door kockie »

Da's kort, Jan!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
SanderL
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 feb 2010, 10:51
Locatie: Maartensdijk

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door SanderL »

Jammer dat het uitgesteld wordt, hoewel september mij eigenlijk wel goed uit komt.
thijssie
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 mar 2008, 17:02
Locatie: Midden in de Ooijpolder

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door thijssie »

Ik heb eigenlijk ook wel interesse om dit mee te maken.

Als ik dan ergens een fikkie mag stoken, zal ik mijn "dutch oven" meenemen om een pan Chili te fabrieken?
Geertje
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 13:39
Locatie: De Hoeve
Contacteer:

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door Geertje »

Oh, dat komt mij eigenlijk véél beter uit! Tegen die tijd zijn wij gesetteld op ons "landgoed". We zitten nu (en zeker eind mei!) middenin de verhuisstress.
Als we daar eenmaal zitten hebben we ook álle ruimte om dit soort bijeenkomsten te houden. En hopelijk is er dan ook water, zodat we koffie kunnen zetten ;-) Zie http://www.geertjeshof.nl Dus als er voor de september-herkansing een plek nodig is: geef maar een gil. Ik noteer beide weekends vast.
markrooms
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2017, 19:04

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door markrooms »

Hallo,
Ik wil ook graag komen naar die rocket kachel bouwdag, ook om bij te leren en daarna zelf een kachel te bouwen in m'n pas aangekocht huisje in de Ardennen. Ben onervaren in kachelzelfbouw maar steek wel graag mijn handen mee uit de mouwen. Laat gauw wat weten als t'één en t'ander vast staat qua datum.
Mark
jan wentink
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2016, 10:00
Locatie: Alkmaar

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door jan wentink »

hallo ook ik ben geïnteresseerd in de bouw dag / dagen hoop geïnformeerd te worden. Ik heb bouwervaring en ben bereid om van te voren mee te denken.

als ik het goed begreep is er nog geen definitieve datum vast gesteld?
Geertje
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 13:39
Locatie: De Hoeve
Contacteer:

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door Geertje »

Dag allemaal, 2-3 en 9-10 september komen al aardig dichterbij. Is er al zicht of er een weekend georganiseerd wordt?
jan wentink
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mar 2016, 10:00
Locatie: Alkmaar

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door jan wentink »

voor mij Jan Wentink is het eerste weekend nog steeds mogelijk hoop wat te horen
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door benthuis »

Als klein deeltje van een eventuele dag zoals gepland, vraag ik me af of dit nog haalbaar is helaas.
De ruimte en zn beheerder en aanhang hebben deze zomer ook andere projecten gezien :fff
Als het uberhaupt kan zou het een grote inbreng van de deelnemers vragen!

Ook weet ik niet of Peter rekening houdt met een van deze data...
Dus laten we proberen ea zsm helder te krijgen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door kockie »

Zowel Peter als ik krijgen het niet rond. Buiten de andere projecten ook last van een kleine handicap.

Peter is druk aan het uitvinden met een nieuwe contraptie waarover hij nu nog niets wil prijsgeven (heel begrijpelijk gezien gebeurtenissen in het verleden). Er komt ongetwijfeld een nieuwe workshop, alleen is nog niet bekend wanneer. Hulp bij organiseren is van harte welkom. Hoe meer hulp, hoe sneller we aan de slag kunnen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
DeVos R
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2012, 00:03

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door DeVos R »

spijtig maar helaas...
moet nog iets aanpassen aan rocket bell in tuinhuis. Had destijds de kachel bovenaan afgedicht met een deksel van vuurvaste beton, liggend op vuurvilt dat ik op de zijwanden had gelegd en daarna heb ik alles met leem bezet. De leem is sinds geruime test over de ganse breedte gebarsten ter hoogte van het vuurvaste betonnen deksel en tevens durft er wanneer de stookbeurt in de laatste fase zit rook binnenkomen langs deze barst. Vooral dit laatste vind ik niet echt interessant. Ben van plan om de vuurvaste beton te vervangen door een vermiculite plaat daar deze minder gaat uitzetten. Eventueel ook terug vuurvilt op de zijwand plaatsen of kan ik de vuurvaste beton toch gewoon terugplaatsen en er eventueel eerst een nieuwe laag vuurvilt onder plaatsen die ik misschien best eerst verlijm met metselkit aanzien de vuurvaste betonnenplaat best zwaar is en ik boven de kachel niet veel plaats meer heb en met de betonnenplaat een beetje moet schuiven.. Of zijn er nog andere tips? Groetjes
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door peterberg »

DeVos R schreef:spijtig maar helaas...
Het is niet anders, ik ben nu bezig met het werk dat ik in de lente had moeten doen. Daar ben ik door mankerende gezondheid niet aan toe gekomen. Als de experimenten goed resultaat opleveren kan ik gaan denken over een ontwerp waar dat ding in past.
DeVos R schreef:Ben van plan om de vuurvaste beton te vervangen door een vermiculite plaat daar deze minder gaat uitzetten. Eventueel ook terug vuurvilt op de zijwand plaatsen of kan ik de vuurvaste beton toch gewoon terugplaatsen en er eventueel eerst een nieuwe laag vuurvilt onder plaatsen die ik misschien best eerst verlijm met metselkit aanzien de vuurvaste betonnenplaat best zwaar is en ik boven de kachel niet veel plaats meer heb en met de betonnenplaat een beetje moet schuiven...
Die vermiculiet plaat is niet zo'n goed idee, die kan behoorlijk krom trekken. Dat de leem op de rand van de vuurbeton gaat barsten is logisch, die plaat ligt los en er zit beweging in. Het is nu zichtbaar waar lek zit, je zou de plaat een beetje op kunnen krikken en er wat vuurdeken onder schuiven. Vuurvilt is eigenlijk te dun, er kan maar weinig ruimte mee overbrugd worden. Wat wel eens gedaan wordt is de plaat wat kleiner maken en rondom de wand een beetje hoger opmetselen, eventueel met verzaagde stenen of stenen op de kant. Die rand stenen beweegt niet zoveel en kan makkelijker beleemd worden.

Dit is eigenlijk off-topic, als hier verder over geschreven wordt moet het verplaatst naar een nieuw onderwerp.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
DeVos R
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2012, 00:03

Re: Animo peiling rocket bouwdag/weekend

Bericht door DeVos R »

bedankt Peter voor de tip, ga extra vuurdeken onder het deksel proberen te krijgen moet toch nog vuurdeken bij halen. Hopelijk ik is alles terug ok met de gezondheid! :)
Plaats reactie