Zaagdag 2017

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Zaagdag 2017

Bericht door willem »

jwardenier schreef:Al met al een heel werk dus ,menig avond kom ik dan ook honds moe thuis .
vooral het klauteren de wal op ,en dan terug naar de trekker ,klimmen is dus niet mijn ding .
Dit is ook géén werk voor één persoon John.
Is er geen enthousiasteling in de buurt van jonge leeftijd met jouw denkwijze
die hout stookt die op zo'n manier z'n voorraad aanvult op 50/50 basis.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Zaagdag 2017

Bericht door jwardenier »

Ernest , de kroon uit zagen ,dat wordt klimmen .Maar ik begrijp je insteek .Vandaag nog weer gezaagd ,spanband aan de trekker en dan 2/3 inzagen ,gaat nog steeds goed ,misschien een extra lus in de band zetten zodat hij beveiligd is ,het bouwland is wel erg drassig geworden .
Willem ,dat samen doen is me in het verleden niet mee gevallen ,anderen kunnen door de week niet ,dus haalden ze op de zaterdag hun gedeelte op ,hielpen nog wat takken opruimen ,enz. en de dag was weer om .
bij het zelf doen heb je alle werk ,vaak onhandig omdat je op 2 plekken tegelijk moet zijn maar ook al het hout .
Ik hoop zoveel hout aan te voeren dat we genoeg hebben totdat de eigen plantage gaat leveren .
De dag dat Ernest me hielp zijn we meer opgeschoten dan wanneer ik alleen werk ,helaas wonen we te ver uit elkaar om dit soort werkzaamheden te delen ,wel erg mooi dat we bij nood elkaars hulp kunnen vragen .
Mijn conditie is misschien ook niet wat het kan zijn ,mooie voorbereiding op het gras maaien.
Vandaag 1 gedeelte afgewerkt ,ondanks de regen toch weer een vrachtje bij huis gereden .
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaagdag 2017

Bericht door kockie »

jwardenier schreef:dat samen doen is me in het verleden niet mee gevallen ,anderen kunnen door de week niet ,dus haalden ze op de zaterdag hun gedeelte op ,hielpen nog wat takken opruimen ,enz. en de dag was weer om .
Dat klinkt heel bekend.... Reden om met een aantal mensen een mondelinge afspraak op te zeggen en om zoveel mogelijk zelf te doen, met af en toe een hardwerkende "onmund van ut hooiland" erbij ...

De eerdere samenwerking die ik had kwam eigenlijk alleen maar als de aanhanger volgeladen kon worden met gekloofd hout. "In de vakantie kom ik helpen" Helaas heb ik nooit mee mogen maken welke vakantie dat was...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Zaagdag 2017

Bericht door Ernest Dubois »

Ik hou zo veel van klimmen, is altijd zo geweest, boom klimmem, berg klimmen, dak klimmen noem maar op.
Werken, das leuk.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Zaagdag 2017

Bericht door jwardenier »

Leuk te weten ,als er een klus is met klimwerk ,roep ik jou er bij .
Voor mijn werk heb ik vaak moeten klimmen ,als jochie vond ik het ook leuk om boven in een boom te zitten ,tot ik er een keer uit viel daarna nooit weer .
Vandaag behoorlijk opgeschoten met zagen ,nog een aantal van zulke zaagdagen en dan is de klus geklaard .
Dan komt er nog wat dun werk ,ik denk er over dit op te ruimen met paard omdat de trekker diepe sporen in het bouwland trekt ,en ook om dat het leuk is .
tvw
Berichten: 51
Lid geworden op: 15 sep 2015, 19:07
Locatie: zuid holland

Re: Zaagdag 2017

Bericht door tvw »

tjah, zulke aanbiedingen liggen hier niet voor het oprapen. helaas.
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Zaagdag 2017

Bericht door Ernest Dubois »

jwardenier schreef:Leuk te weten ,als er een klus is met klimwerk ,roep ik jou er bij .
Voor mijn werk heb ik vaak moeten klimmen ,als jochie vond ik het ook leuk om boven in een boom te zitten ,tot ik er een keer uit viel daarna nooit weer .
Vandaag behoorlijk opgeschoten met zagen ,nog een aantal van zulke zaagdagen en dan is de klus geklaard .
Dan komt er nog wat dun werk ,ik denk er over dit op te ruimen met paard omdat de trekker diepe sporen in het bouwland trekt ,en ook om dat het leuk is .
Er is niks mis me met vallen uit de boom alleen het contact maken met de grond is vreselijk.
Een van de veel voordelen van werken met paard, spaart je bodem
Werken, das leuk.
de snor
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 feb 2013, 18:23

Re: Zaagdag 2017

Bericht door de snor »

helaas zal een zaag dag er voor mij en junior er dit jaar niet inzitten.
we weten nu al haast niet hoe we alle bomen aan de grond moeten krijgen voor midden maart.
sorry volgende keer beter.

groeten de snor en junior
beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: Zaagdag 2017

Bericht door beek »

Ik kom graag naar een zaagdag. Ik woon in Noord-Limburg en beschik helaas niet over een geschikte locatie, dus neem genoegen met alle locaties in West-Europa. Ik kan een zaag meenemen (Husqvarna 345).
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaagdag 2017

Bericht door kockie »

De Snor en Junior: kunnen jullie geen hulp gebruiken van een stel onverlaten geleid door Pietje? Ik weet niet waar jullie moeten zagen, maar enorm ver vanaf Zeddam zal het vast niet zijn...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Zaagdag 2017

Bericht door Pietje »

kockie schreef:De Snor en Junior: kunnen jullie geen hulp gebruiken van een stel onverlaten geleid door Pietje? Ik weet niet waar jullie moeten zagen, maar enorm ver vanaf Zeddam zal het vast niet zijn...
Ja, dat zou een mooie win-win zijn... :-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Tom op eigen houtje
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2017, 23:01
Locatie: Rimburg

Re: Zaagdag 2017

Bericht door Tom op eigen houtje »

Een zaagdag klinkt leuk
Ik heb 10 jaar profesioneel gezaagd en kan nu door omstandigheden niet meer zo veel de bos in
Dus even lekker werken is nooit slecht
Ik breng dan een sthil 361 mee :mrgreen:
de snor
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 feb 2013, 18:23

Re: Zaagdag 2017

Bericht door de snor »

ik heb het bij de mensen waar we aan het zagen zijn even na gevraagd maar dat hadden ze liever niet.
werd hen wat te druk om het huis, de mensen zijn al wat op gevorderde leeftijd.

groeten de snor
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Zaagdag 2017

Bericht door Pietje »

Het andere bos dat ik als optie had is helaas ook afgevallen. Als er gegadigden zijn voor Drenthe, of Zonhoven, of laten we het zagen dit jaar even voor wat het is?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaagdag 2017

Bericht door kockie »

In het najaar zijn hier waarschijnlijk wel mogelijkheden (en twee kachels om later sterke verhalen bij te vertellen).

Waarschijnlijk nog 1 dagje werk en dan heb ik het laatste hout van de vorige zaagdag het bos uit.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie