Prety kachel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Prety kachel

Bericht door GTV6 »

Ik lees veel negatieve reacties op dit merk kachel, waar komt dat vandaan, wat is er niet goed.
De prijs is wel goed?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Prety kachel

Bericht door kockie »

Het ding heeft een slechte verbranding met daardoor een slecht rendement en vervuiling via schoorsteen en binnenkant kachel.

Het ding is te klein, daardoor is het vuur nog niet uitgebrand en komen de vlammen tegen de warmtewisselaar aan. Daar zal creosoot op neerslaan waardoor het rendement verder vermindert. Voor de meeste mensen is de verhouding warmteafgifte naar kamer en naar verwarmingswater te ongunstig waardoor je in de kamer zit te zweten en het in de rest van het huis te koud is.

Dan nog is de vraag of die dingen zijn gekeurd voor gebruik in een op druk staande installatie. Over het noodkoelsysteem zijn al vaker posts verschenen op dit forum.

De prijs is pas goed als het ding ook goed werk. Pay peanuts, get monkeys is het geloof ik.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
le_pilaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 12 dec 2009, 22:51

Re: Prety kachel

Bericht door le_pilaf »

geachte'

ik heb jaren een prity gehad een met cv aansluiting.
voor het geld heb je een redelijke kachel kies je voor de cv uitvoering moet je rekening houden met meerkosten voor het koppelen aan je cv en veiligheids- maatregelen .
bij mij brandde hij het best met kleine stukjes hout omdat je een fel vuur heb.
je moet niet vies zijn van stof in je kamer omdat de deur is slecht is afgewerkt en er geen koord inzit.
als je de kachel niet gebruikt moet je een prop in je schoorsteen doen anders gaat alle wamrte door de schoorsteen naar buiten.
op het moment heb ik helaas geen hout kachel maar als ik nu een kachel zou moeten kiezen zou het geen prity meer worden hij kan dan wel goedkoop zijn hij heeft een slecht rendement maar als je genoeg hout heb en niet vies bent van veel stof dan is het een goede keus.
mijn volgende kachel word een rocket 177.

suc6 Frank
je bespaaart door niet te verbruiken .
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Prety kachel

Bericht door Albert van WdJ »

Dus:
Heb je veel hout, is het toch al een bende in huis, is je isolatie slecht, en wil je graag veel tijd kwijt zijn met stoken, koop deze kachel.

Ben je wat ecolgischer, dan ruil je het teveel aan hout tegen bijv. isolatie, gebruik je je tijd nuttig door de boel te isoleren. Of verkoop het teveel aan hout en koop een betere kachel.
Change, before you have to.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Prety kachel

Bericht door Pietje »

Als "goedkoop" de belangrijkste afweging is, waarom bouw je dan niet zelf een kachel? Een rocket heb je in een paar dagen helemaal custom made klaar....
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Prety kachel

Bericht door GTV6 »

Het was gewoon een vraag naar aanleiding van negatieve reacties, om de achtergrond te weten.
Maar in een paar dagen een rocket met cv bouwen is wel wat optimistisch. :)
Plaats reactie